Який гетьман у 1658 р. підписав із Річчю Посполитою Гадяцький договір?
Сутність Слободищенської угоди 1660 р.:
У якому договорі між козацтвом і Річчю Посполитою передбачалося утворення Князівства Руського?
У боротьбі за об’єднання Козацької держави П. Дорошенко заручився підтримкою:
Причини обрання гетьманом на Чорній раді 1663 р. Івана Брюховецького:
Якого гетьмана називали «Сонцем Руїни»?
У якому році було укладено Андрусівське перемир’я між Річчю Посполитою та Московською державою?
Що було наслідком Чигиринських походів турецько-татарських військ у 1677—1678 рр.?
Сутність умов Андрусівського перемир’я:
Що було характерним для процесу колонізації Слобідської України в другій половині XVII ст.?
Гетьманування І. Виговського призвело до:
Який історико-географічний регіон формувався упродовж XVI—XVII ст. в результаті колонізації українцями прикордонних земель Речі Посполитої, Московської держави, Кримського ханства?
У роки Руїни Запорозька Січ:
Хто з указаних історичних постатей був отаманом Запорозької Січі?
За Андрусівським перемир’ям (1667 р.) Запорозька Січ підпорядковувалась:
Наслідки Бахчисарайського договору:
Сутність поняття «великий згін»:
Що було спільним для Андрусівського перемир’я (1667 р.) і «Вічного миру» (1686 р.)?
Сутність подій, відомих під назвою «Чорна рада»:
Чигиринські походи в 1677 та 1678 рр. були здійснені:
Якою була основна форма набуття землі поселенцями в Слобідській Україні?
У якій частині українських земель у другій половині XVII ст. не існувало вищої виборної козацької посади?
Сутність і наслідки «Вічного миру»:
Із діяльністю якого гетьмана було пов’язане ухвалення Гадяцького договору?
Які українські землі увійшли до складу Османської імперії в роки Руїни?
Наслідки битви під Конотопом:
Підсумком укладення «Вічного миру» з Польщею (1686 р.) було те, що:
Укажіть особливість становища Запорозької Січі в роки Руїни (60-70-ті рр. XVII ст.).
Період Руїни характеризувався:
Уклавши «Вічний мир» (1686 р.), Річ Посполита та Московське царство:
Острогозький, Харківський, Сумський, Охтирський та Ізюмський — це козацькі полки:
Про оборону якого міста йдеться в уривку з історичного джерела?
«Понад місяць тривала облога, місто запекло боронилося, ніби знало, доки стоятиме велична столиця гетьмана Богдана, доти й житиме віра в те, що минуться незгоди».
На картосхемі стрілками позначено напрямки походів:
Діяльність якого гетьмана можна характеризувати, спираючись на картосхему?
За якого гетьмана відбулися події, описані в уривку з історичного джерела?
«Турецький султан... свої сили зібрав і послав... під Чигирин. Ті бусурманські сили доставали його різними способами, приступами, страшною вогняною стрільбою, гранатами, підкопами... протягом тривалого часу силкуючись злий намір свій виконати, але велику загибель собі там знайшли...»
Установіть відповідність між станами Лівобережної Гетьманщини 60—80-х рр. XVII ст. та їхніми характеристиками.
1 Козацька старшина
2 Українська шляхта
3 Міщанство
4 Селянство
А Напівпривілейований стан, що мав права і привілеї на самоврядування, становий суд, заняття ремеслами, промислами і торгівлею, але був зобов’язаний сплачувати податки і виконувати повинності на користь держави
Б Привілейований стан; виокремився з козацтва й посідав панівне становище, мав політичну владу, землі та маєтності, що отримувалися за службу
В Непривілейований стан, який внаслідок Національно-визвольної війни здобув особисту свободу
Г Привілейований стан, який був особисто вільним, звільнявся від усіх державних податків і повинностей, крім несення військової служби власним коштом
Д Привілейований стан, що посідав панівне становище в суспільстві. Швидко злився з козацькою старшиною внаслідок поширення на неї старшинських прав і привілеїв
Установіть відповідність між назвами історико-географічних регіонів України та землями (друга половина XVII ст.), позначеними на картосхемі.
1 Запорожжя
2 Лівобережна Україна
3 Поділля
4 Слобідська Україна
Установіть відповідність між подіями XVII ст. та їхніми наслідками.
1 Ухвалення Гадяцького договору
2 Чигиринські походи турецько-татарських військ
3 Укладення Андрусівського договору
4 Підписання Віденського перемир’я
А «Великий згін» населення Правобережжя, здійснений гетьманом І. Самойловичем
Б Було розпочато війни Гетьманщини з Московським царством
В Територію Гетьманщини було поділено між Річчю Посполитою і Московським царством
Г Пошук Б. Хмельницьким нових союзників у боротьбі з Річчю Посполитою
Д Перехід Лівобережної Гетьманщини під протекторат Османської імперії
Установіть послідовність подій.
А Чигиринські походи турецько-татарського війська
Б Ухвалення Гадяцького договору
В Проголошення П. Дорошенка гетьманом усієї козацької України
Г Ухвалення Бахчисарайського мирного договору
Установіть послідовність подій.
А Білоцерківський договір
Б Зборівський договір
В Андрусівське перемир’я
Г Гадяцький договір
Установіть послідовність укладення міжнародних угод XVII ст.
А Андрусівський договір між Московським царством і Річчю Посполитою
Б Бахчисарайський договір між Московським царством і Османською імперією
В «Вічний мир» між Московським царством і Річчю Посполитою
Г Гадяцький договір між Військом Запорозьким та Річчю Посполитою
Які воєводства мали увійти до складу Руського князівства за Гадяцьким договором 1658 р.?
1 Чернігівське
2 Брацлавське
3 Волинське
4 Київське
5 Подільське
6 Руське
7 Белзьке
Укажіть риси господарського життя і політичного устрою Лівобережної України в другій половині XVII ст.
1 гетьмана обирала вузька Старшинська рада, рішення якої схвалювали на Генеральній військовій раді
2 у земельних відносинах діяло право займанщини: кожний селянин мав право привласнювати собі стільки землі, скільки міг обробити
3 існували дві форми старшинського землеволодіння — приватне (спадкове) і рангове (тимчасове)
4 лівобережні полковники підпорядковувалися московським воєводам
5 повноваження гетьмана визначалися спеціальними статтями (умовами), що укладалися між гетьманом і царем
6 полком керував полковник з полковою старшиною, посада полковника була спадковою
7 сотники підпорядковувалися безпосередньо гетьманові
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома