Полуфабрикат обыкновенный

Додано: 27 грудня 2023
Предмет: Я досліджую світ, 11 клас
39 запитань
Запитання 1

⦁ Назвіть міжоболнні простори головного мозку



варіанти відповідей

⦁ Субдуральний, субарахноідальний


⦁ Епідуральний, субдуральний



⦁ Твердий, павутинний, мякий

⦁ Епідуральний, субдуральний, субарахноідальний


⦁ Епідуральний, арахноідальний

Запитання 2

⦁ У пацієнта травмований один iз вiддiлiв мозку, який має на кору великих пiвкуль найбiльш характерний висхiдний неспецифiчний активуючий вплив. Який це вiддiл?



варіанти відповідей

⦁ Гiпокамп.


⦁ Таламус.


⦁ Ретикулярна формацiя.


⦁ Мозочок.


⦁ Базальнi ганглii

Запитання 3

⦁ У пацієнта в результаті травми голови порушено акт ковтання. Який відділ ЦНС є ураженим?



варіанти відповідей

⦁ Таламус.


⦁ Гіпоталамус.


⦁ Середній мозок.


⦁ Довгастий мозок.


⦁ Мозочок.

Запитання 4

⦁ Які ріжки розрізняють на поперечному розрізі спинного мозку на рівні XII грудного сегмента:


варіанти відповідей

с. Передні і задні;


в. Тільки задні;



 а. Тільки передні;


d. Передні, задні, бічні;


е. Передні і бічні

Запитання 5

⦁ Назвіть потовщення спинного мозку:


варіанти відповідей

в. Грудне, поперекове;



а. Шийне, грудне;


d. Шийне, поперекове;


с. Шийне, куприкове;


е. Тільки поперекове

Запитання 6

⦁ Назвіть складові покриву середнього мозку, що є первинними центрами зору


варіанти відповідей

⦁ Червоні ядра



⦁ «Чорна субстанція»


⦁ Верхні горбки покриву


⦁ Нижні горбки покриву


⦁ Ніжки мозку

Запитання 7

⦁ Назвіть складову середнього мозку, що відповідає за регуляцію міміки, допоміжних рухів, точних рухів пальців руки



варіанти відповідей

⦁ Верхні горбки покриву


⦁ Нижні горбки покриву


⦁ «Чорна субстанція»


⦁ Червоні ядра


⦁ Ніжки мозку

Запитання 8

⦁ Назвіть шари кори півкуль у правильній послідовності починаючи ззовні


варіанти відповідей

⦁ Молекулярний, гангліонарний, пірамідний, зернистий


⦁ Зовнішній зернистий, внутрішній зернистий, поліморфний, гангліонарний


⦁ Молекулярний, зовнішній зернистий, пірамідний, внутрішній зернистий, гангліонарний, шар поліморфних клітин


⦁ Гагліонарний, молекулярний, зовнішній зернистий, поліморфний, внутрішній зернистий


⦁ Зовнішній молекулярний, зовнішній зернистий, внутрішній молекулярний, внутрішній зернистий, гангліонарний, поліморфний


Запитання 9

⦁ Назвіть основні структури довгастого мозку


варіанти відповідей

⦁ Цибулина та ядра олив


⦁ Покрив та ніжки


⦁ Піраміди та оливи


⦁ Склепіння та оливи


⦁ Піраміди та ніжки мозку

Запитання 10

⦁ Під час виникнення раптового звукового подразника (сигнал автомобіля) людина рефлекторно повертає голову в бік подразника. Де локалізуються підкіркові центри слуху? 


варіанти відповідей

⦁ Верхні горбки покриву середнього мозку



⦁ Нижні горбки покриву середнього мозку


⦁ Чорна речовина середнього мозку


⦁ Піраміди довгастого мозку


⦁ Червоні ядра серебнього мозку

Запитання 11

⦁ Тварині введена курареподібна речовина, яка діє на міоневральні синапси. Як довести, що ця речовина має саме таку дію


варіанти відповідей

⦁ Подразнювати нерв, який іннервує м’яз, що спричинить його скорочення



⦁ Зареєструвати потенціал дії постсинаптичної мембрани


⦁ Зареєструвати потенціал дії нерва


⦁ Зареєструвати потенціал спокою нерва


⦁ Визначити кількість ацетилхоліну в міоневральному синапсі

Запитання 12

⦁ Нервове волокно помістили в безкисневе середовище. Як це відобразиться на генерації потенціалу дії (ПД) нервового волокна


варіанти відповідей

⦁ Не відобразиться 


⦁ ПД нерва зменшиться


⦁ ПД нерва буде генерувати


⦁ ПД нерва збільшиться


⦁ Активізується іонний транспорт, що призведе до спонтанного виникнення потенціалу


Запитання 13

⦁ Визначте розташування центрального відділу парасимпатичної нервової системи


варіанти відповідей

⦁ Восьмий шийний, всі грудні, три верхні поперекові сегменти


⦁ Восьмий шийний, всі грудні, поперекові та кридові сегменти


⦁ Парасимпатичні ядра стовбура мозку, крижові сегменти спинного мозку

⦁ Грудні, поперекові та крижові сегменти спинного мозку


⦁ Довгастий мозок, середній мозок, два нижніх поперекових сегменти спинного мозку

Запитання 14

⦁ Визначте відділ вегетативної нервової системи, що не іннервує посмуговані м’язи



варіанти відповідей

⦁ Парасимпатичний


⦁ Автономний


⦁ Симпатичний


⦁ Метасимпатичний


⦁ Периферичний

Запитання 15

⦁ Фізіологічно черепні нерви поділяють на три групи: чутливі, рухові та мішані. Визначте які пари черепних нервів відносяться до чутливих



варіанти відповідей

⦁ III, IV, VI, XI, XII


⦁ І, ІІ, VIII


⦁ I, II, VI,


⦁ V, VII, IX, X


⦁ VIII, VI, II

Запитання 16

⦁ Назвіть порядок розташування оболонок спинного мозку, починаючи ззовні:


варіанти відповідей

⦁ Павутинна, тверда, м’яка


⦁ М’яка, павутинна, тверда


⦁ М’яка, тверда, павутинна


⦁ Тверда, павутинна, м’яка



⦁ Тверда, м’яка, павутинна

Запитання 17

⦁ Які ріжки розрізняють на поперечному розрізі спинного мозку на рівні ІІ шийного сегмента:

варіанти відповідей

в. Тільки задні;


а. Тільки передні


с. Передні і задні;


d. Передні, задні, бічні;



е. Передні і бічні

Запитання 18

⦁ Назвіть найбільше ядро мозочка


варіанти відповідей

⦁ Пробкоподібне


⦁ Зубчасте


⦁ Шатра



⦁ Губчасте


⦁ Латеральне

Запитання 19

⦁ Вкажіть рівень закінчення мозкового конуса:


варіанти відповідей

а. ТІІ


c. LV


в. LII


d. TXII



e. мис хребта

Запитання 20

⦁ Назвіть систему нервових волокон, що з’єднують різні ділянки однієї півкулі


варіанти відповідей

⦁ Асоціативні


⦁ Проекційні



⦁ Комісуральні


⦁ Ретикулярні


⦁ Латеральні

Запитання 21

⦁ Назвіть поверхні півкуль головного мозку


варіанти відповідей

⦁ Латеральна, медіальна, передня


⦁ Верхньолатеральна, нижня, медіальна


⦁ Верхня, нижня, медіальна


⦁ Передня, задня, нижня


⦁ Верхньомедіальна, нижня, латеральна

Запитання 22

⦁ Назвіть систему нервових волокон, що з’єднують симетричні ділянки різних півкуль


варіанти відповідей

⦁ Асоціативні



⦁ Проекційні


⦁ Комісуральні


⦁ Ретикулярні


⦁ Латеральні

Запитання 23

⦁ Назвіть анатомічну структуру, що утворює серп великого мозку, серп мозочка та діафрагму турецького сідла


варіанти відповідей

⦁ Павутинна оболонка головного мозку


⦁ Тверда оболонка головного мозку



⦁ Арахноідальна оболонка головного мозку


⦁ М’яка оболонка головного мозку


⦁ Тверда та павутинна оболонки головного мозку

Запитання 24

⦁ В експерименті непряме подразнення нервово-м’язового апарату не спричинило скорочення м’яза, а під час прямого подразнення м’яз скорочувався. Назвіть імовірну причину цього феномену


варіанти відповідей

⦁ Розвинулася абсолютна рефрактерність нерва



⦁ Зменшилась кількість медіатора у синапсі


⦁ Виникла деполяризація постсинаптичної мембрани


⦁ Зменшилася кількість холінестерази у синаптичній щілині


⦁ Порушена фізіологічна цілісність нерва

Запитання 25

⦁ Вкажіть кількість спинномозкової рідини у дорослої людини:


варіанти відповідей

⦁ 30 – 50;


⦁ 140 – 150;


⦁ 180 – 200;


⦁ 100 – 120;



⦁ 110 – 130.

Запитання 26

⦁ Назвіть кінці спинного мозку:


варіанти відповідей

⦁ Передній, задній;


⦁ Краніальний, апікальний;


⦁ Дорсальний, вентральний;


⦁ Латеральний, медіальний;



⦁ Зовнішній, внутрішній

Запитання 27

⦁ Вкажіть анатомічне утворення, що містить спинномозкову рідину:



варіанти відповідей

⦁ Субарахноідальний простір, шлуночки;


⦁ Епідуральний простір;


⦁ Субдуральний простір;


⦁ Тверда оболонка;


⦁ Павутинна оболонка

Запитання 28

⦁ Якими структурами представлений периферичний відділ симпатичної нервової системи


варіанти відповідей

⦁ Черепні нерви, нервові ганглії



⦁ Спинномозкові нерви, нервові вузли


⦁ Нервові волокна, симпатичні нервові вузли


⦁ Спинномозкові та черепні нерви, нервові ганглії


⦁ Спинномозкові та черепні нерви

Запитання 29

⦁ Визначте анатомічні особливості нервових волокон вегетативної нервової системи


варіанти відповідей


⦁ Волокна можуть вкриватись або не вкриватись мієліном


⦁ Мають мієлінову оболонку


⦁ Не мають мієлінову оболонку


⦁ Нервове волокно довге, безперервне


⦁ Волокна частково вкриті мієліном

Запитання 30

⦁ У результаті травми пошкоджено передній корінець спинного мозку. Відростки яких нейронів пошкоджені?


варіанти відповідей

⦁ Дендрити псевдо уніполярних клітин


⦁ Аксони чутливих нейронів



⦁ Дендрити моторних клітин


⦁ Аксони рухових нейронів


⦁ Дендрити клітин латерального ядра

Запитання 31

⦁ Який рефлекс І.П.Павлов назвав “що таке”


варіанти відповідей

⦁ Класичний


⦁ Адаптаційний


⦁ Вісцеральний


⦁ Орієнтувальнй



⦁ Інструментальний

Запитання 32

⦁ Нейрон складається із


варіанти відповідей

⦁ Тіла, аксонів, дендритів


⦁ Тіла, аксонів, дендриту


⦁ Тіла, аксона, дендриту



⦁ Тіла, аксона, дендритів


⦁ Усі відповіді правильні

Запитання 33

⦁ Основною умовою регенерації нервового волокна є збереження


варіанти відповідей

⦁ Мієлінової оболонки


⦁ Усі наступні відповіді правильні


⦁ Синаптичного контакту



⦁ Перетяжок Ранв’є


⦁ Зв’язку з нейроном

Запитання 34

⦁ Якої сили подразнення необхідно нанести на нервове волокно у фазу відносної рефрактерності


варіанти відповідей

⦁ Порогове


⦁ Надпорогове


⦁ Допорогове



⦁ Допорогове досить тривале


⦁ Усі відповіді правильні

Запитання 35

⦁ Якими за функцією є передні корінці спинного мозку другого поперекового сегменту:

варіанти відповідей

в. Рухомими і вегетативними;


с. Рухомими і чутливими;



а. Чутливими і вегетативними;


d. Чутливими;


е. Рухомими, чутливими, вегетативними

Запитання 36

⦁ Які нейрони знаходяться в передніх рогах спинного мозку:



варіанти відповідей

⦁ Рухові;


⦁ Чутливі;


⦁ Вставні;


⦁ Вегетативної нервової системи;


⦁ Нейрони відсутні

Запитання 37

⦁ Який медіатор забезпечує нервово-м’язову передачу


варіанти відповідей

⦁ Ацетилхолін


⦁ Норадреналін


⦁ Серотонін


⦁ Адреналін



⦁ ГАМК

Запитання 38

⦁ Назвіть утворення білої речовини спинного мозку:


варіанти відповідей

с. Канатики;


а. Вузли;


в. Ріжки;


d. Корінці;



е. Оболонки

Запитання 39

⦁ Частина спинного мозку від якої відходить пара спинномозковий нервів це – 



варіанти відповідей

а. Канатик;

с. Сегмент;

в. Мозковий конус;

d. Ріжки;

е. Потовщення

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест