Оберіть учених, котрі вважаються засновниками науки етології.
Який найпоширеніший метод вивчення поведінки тварин?
Як називаються об'єкти чи явища зовнішнього середовища, на які реагує тварина?
Який метод дослідження, що застосовують лише в етології, розробив К. Лоренц?
Учень 1 вважає, що картографічний метод дозволяє доволі точно виявити міжвидові взаємодії. Учень 2 стверджує, що він дає уявлення про індивідуальні ділянки тварин, їхні кордони та взаємини із "сусідами". Учень 3 впевнений, що цей метод дає змогу відтворити картину зимових переміщень тварин. Хто з учнів помиляється?
У рамках експерименту пташенят голуба вирощували в керамічній трубі, такій вузькій, що вони не мали змогу розправити крила, і випустили лише тоді, коли їх однолітки вже "навчилися" літати. Як не дивно, пташенята, які ніколи не розправляли крил, полетіли так само впевнено. З чим пов'язане уміння літати у пташенят?
Який тип поведінки проявляється у пташенят срібного мартина, коли їхні батьки подають сигнал тривоги й пташенята ховаються?
Це чіткий кількісний метод, що полягає у складанні своєрідних "каталогів поведінки" тварин. Порівнючи їх, вони роблять висновки про еволюцію різних форм поведінки. Про який метод йдеться?
Метод кільцювання використовували для дослідження міграцій птахів. Він став поштовхом для розробки методів вивчення міграцій інших тварин. Про які групи тварин йдеться?
Яку унікальну форму навчання дослідив К. Лоренц, спостерігаючи за гусенятами, які щойно вилупились в інкубаторі?
Чим пояснити складність поведінкових реакцій тварин порівняно з рослинами та грибами?
Хто з учнів має рацію?
Учень 1 зазначив, що дослідження поведінки тварин є дуже важливим у селекції для того, щоб створювати нові породи тварин та керувати ходом еволюції.
Учень 2 сказав, що знання з етології потрібні і в природоохоронній роботі, бо без знання поведінки тварин неможливо забезпечити охорону рідкісних видів.
Учень 3 впевнений, що досліджуючи реакції тварин на зміну погоди, способи орієнтації у просторі, сприйняття впливів середовища, людина навчається та пізнає принципи та механізми явищ, які можуть бути використані для створення технічних систем та приладів.
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома