Що таке текст?
Текст складається з ...
Прочитай. Визнач, де текст, а де окремі речення.
Прочитай текст.
Вони народжуються блакитноокими, але вже на третій місяць їх очі набувають помаранчевого або золотисто-жовтого кольору. Хоча є особини, які так і залишаються блакитноокими.
Шерсть густа і двошарова, вона відмінно захищає їх від морозу в холодних умовах тієї ж тундри або тайги, до того ж володіє водонепроникним пухом. Забарвлення шерсті може бути різних кольорів, залежно від виду і середовища його існування, зустрічаються різні варіації сірого, білого, коричневого і чорного. Також зустрічаються і руді. Часто забарвлення допомагає їм зливатися з навколишнім простором (http://www.poznavayka.org).
Укажи тип тексту.
Прочитай легенду. Визнач мікротеми, які є у тексті.
Жила собі сім’я. Та через деякий час тяжко захворіла мати й невдовзі померла. Залишилися дочка й батько вдвох, але батько дівчини швидко знайшов собі нову жінку, а для дочки мачуху. Мачуха була злою до чоловікової дочки: весь час карала її за різні дрібниці. Дівчина сумувала за своєю рідною ненькою і часто плакала.
Аж ось на її городі виросла дивна квітка, при якій не було листочків. Та квітка нагадувала дівчині матір, і вона часто плакала, над нею сидячи. Незабаром з’явилися листочки. Сльози образи капали на поверхню листка і робили її холодною. А сльози суму за мамою котилися під низ, там була тепла поверхня, вкрита м’якими ніжними ворсинками.
З того часу й досі, коли візьмемо листок мати-й-мачухи і прикладемо до лиця, то відчуємо на дотик, що одна сторона листочка холодна й шершава (то мачуха), а інша — м’якенька й тепла. То мама…
Укажи речення, у якому одне зі слів використано неправильно.
Дівчинка отримала завдання відшукати речення, у якому допущено помилку. Допоможи їй.
Укажи речення, у якому слово чи вислів ужито в переносному, образному значенні.
Неправильно визначено частину мови в рядку.
Вибери прислів'я, у якому є числівник.
Лише дієслова записано в рядку
Лише прикметники записано в рядку
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома