Повторення вивченого з фразеології

Додано: 20 травня 2020
Предмет: Українська мова, 6 клас
Тест виконано: 344 рази
12 запитань
Запитання 1

Фразеологія вивчає:

варіанти відповідей

лексичне значення слів

особливості вживання слів

походження і творення слів

стійкі сполучення слів

Запитання 2

Виберіть твердження, яке не стосується фразеологізмів.

варіанти відповідей

Фразеологізм є одним членом речення.

Лексичне значення фразеологізму випливає з лексичного значення слів, з яких він складається.

У фразеологізмах не можна замінювати одне слово іншим чи вилучати якесь слово.

Лексичне значення фразеологізмів можна дізнатися у фразеологічних словниках.

Запитання 3

Укажіть джерела української фразеології (кілька правильних відповідей):

варіанти відповідей

усна народна творчість

жива народна мова

вислови відомих людей

біблійні вислови

мова людей певної професії

запозичені з інших мов

Запитання 4

Виберіть фразеологізми, які вживають люди певної професії:

варіанти відповідей

отримати гарбуза, спіймати облизня, кліпати очима, стріляний вовк

шите білими нитками, дати задній хід, закласти фундамент, грати першу скрипку

за тридев'ять земель, нитка Аріадни, сізіфова праця, олімпійський спокій

святе сімейство, манна небесна, "караюсь, мучуся, але не каюсь", "захочеш - і будеш"

Запитання 5

Який із фразеологізмів характеризує запальних, нестримних людей?

варіанти відповідей

стріляні горобці

тверді горішки

кров з молоком

гарячі голови

Запитання 6

Укажіть значення фразеологізму як грім з ясного неба:



варіанти відповідей

несподівано, раптово

необережно, випадково

яскраво, блискуче

дуже сильно, голосно

Запитання 7

Укажіть синонім до фразеологізму водити за носа:

варіанти відповідей

похнюпити носа

обводити довкола носа

не бачити далі свого носа

задирати носа

Запитання 8

Оберіть антонім до фразеологізму правити теревені:

варіанти відповідей

молоти язиком

проковтнути язика

розпустити язика

чесати язиком

Запитання 9

Оберіть значення, яке не стосується фразеологізму море по коліна:

варіанти відповідей

хтось нічого не боїться, ніщо не лякає кого-небудь

ніщо не бентежить, не турбує когось

щось здається комусь неможливим, важким

усе видається комусь легким, доступним, простим

Запитання 10

Установіть відповідність між фразеологізмами-синонімами:


1. Викинути з голови.

2. Кури не клюють.

3. За царя Гороха.

4. Накивати п'ятами.


А. Зроду-звіку.

Б. Дати драпака.

В. Як кіт наплакав.

Г. Стерти з пам'яті.

Д. Як зірок на небі.

варіанти відповідей

1 - Г; 2 - В; 3 - А; 4 - Б.

1 - В; 2 - Б; 3 - Г; 4 - А.

1 - Б; 2 - В; 3 - Д; 4 - Г.

1 - Г; 2 - Д; 3 - А; 4 - Б.

Запитання 11

Установіть відповідність між фразеологізмами та їх значеннями.


1. Відкрити душу.

2. Показувати пазурі.

3. Зарубати на носі.

4. Спіймати на гачок.


А. Захищатися.

Б. Перехитрити.

В. Довіритися.

Г. Зазнати невдачі.

Д. Запам'ятати.

варіанти відповідей

1 - Б; 2 - В; 3 - А; 4 - Д.

1 - А; 2 - Г; 3 - Б; 4 - В.

1 - В; 2 - А; 3 - Д; 4 - Б.

1 - Д; 2 - Б; 3 - В; 4 - Г.

Запитання 12

Установіть відповідність між частинами прислів'їв.


1. Час, як вода...

2. Згода дім будує...

3. Дружній череді...

4. Хто рано підводиться...


А. ...вовк не страшний.

Б. ...за тим діло водиться.

В. ...все вперед тече.

Г. ...а незгода руйнує.


1 - В; 2 - Г; 3 - А; 4 - Б.


варіанти відповідей

1 - Г; 2 - В; 3 - Б; 4 - А.

1 - В; 2 - Б; 3 - А; 4 - Г.

1 - Б; 2 - А; 3 - Г; 4 - В.

1 - В; 2 - Г; 3 - А; 4 - Б.

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест