Культура мовлення — це …
Усне мовлення – це…
Писемне мовлення має бути ...
Текст – це …
До тексту можна дібрати…
Доберіть заголовок до тексту.
Колись польові волошки в наших краях не росли. Вони попали до нас разом із житом. Почали сіяти на полях жито – виросли поруч із ними і волошки. Насіння волошок ховалося серед житніх зерен і так мандрувало разом із ними.
Визначте тип тексту.
Чудова в бабусиному саду яблуня! Бабуся каже, що таких яблук ніде немає.
Я погоджуюся з бабусею. Дійсно, яблука в бабусиному саду чудові. Вони всю зиму лежать наче щойно з гілки. Великі, налиті, відкусиш – сік так і чвиркає. І жодного червивого не буває, жодного гнилого. Мені здається, що ці яблука особливі, чарівні. І яблуня наче казкова.
Прочитайте уривок із тексту. Яка це частина тексту?
На подвір’ї гуляла курка з курчатами. Раптом налетів яструб і схопив курча. В цей час поверталися зі школи діти. Хлопці…
Прочитайте уривок із тексту. Яка це частина тексту?
Повернувся пес додому – голодний, брудний. А хазяїн і не сварив його, нагодував, напоїв. Більше не хочеться псові ставати диким.
Прочитайте текст. Розташуйте пункти плану у потрібному порядку.
На маленькій планеті Ро жив робот Рома. Кожного дня на світанку він облітав свою планету і перевіряв, чи все в порядку.
У чудовому саду росла чарівна троянда. Вона посміхалася до Роми і дарувала йому радість. Рома брав із чистого струмочка воду і напував троянду, захищав її від пекучого сонця і сухого вітру.
Одного разу Рома полетів на іншу планету. Йому було весело серед нових друзів. Він зовсім забув про троянду.
Коли робот повернувся додому, то побачив, що за цей час трояндовий кущ засох. Рома гірко плакав і зрозумів, що друзів забувати не можна.
1. Дружба Роми і троянди.
2. Робот Рома на планеті Ро.
3. Не можна забувати друзів.
4. Нові друзі Роми.
Що виражає речення?
За метою висловлювання речення поділяються на…
За інтонацією речення бувають…
Яке з цих речень питальне?
1. Восени клен перевтілюється
2. Він палахкотить холодним яскравим полум’ям
3. Як виглядає клен весною, коли цвітуть дерева
4. Який він красивий
Яке з цих речень спонукальне?
1. Залишаючи ліс, старанно гасіть багаття і засипайте його землею.
2. Не кидайте запалених сірників не лише в лісі, а й у полі, в степу, на болоті.
3. Горіти може не лише ліс, а й торф і суха трава.
Визначте головні члени речення.
Від краю до краю затягнули небо густі сірі хмари.
Яке речення відповідає цій схемі?
••• ====== ••• ––––– ••• •••.
1. З неба на землю дивились сонні зірки.
2. Раптом велика чорна хмара затягла небо.
3. З поля долітають чудові пахощі польових квітів.
Знайдіть у цьому реченні звертання.
Ти засни скоріш, хлопчино, ти заплющ, будь ласка, очі, бо до тебе на гостину сон прийти сьогодні хоче.
Скільки однорідних членів у цьому реченні?
Українці будували хати з дерева глини соломи очерету лози та каміння.
Вкажіть речення, у якому однорідні члени виступають головними членами речення.
1. Сріблясті прозорі краплини прикрасили потемнілі гілки пожовкле листя і стеблини трав.
2. Уранці густий сріблястий туман огорнув і будинки і паркани і дерева.
3. Великі жовті брилі одягли ясени в’язи.
4. Стомлений вітер приліг у траві і заснув до ранку.
Визначте словосполучення, у якому прикметник зв'язаний з іменником.
Яке з цих слів у словнику записане першим?
Вкажіть слова, у яких є букви, що позначають два звуки.
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома