Прочитайте рядки з поезії Павла Тичини, визначте художній засіб:
Блакить мою душу обвіяла,
Душа моя сонця намріяла
Визначте художній засіб у наступних рядках:
Струмком серед гаю як стрічечка.
На квітці метелик мов свічечка.
Прочитайте поезію П. Тичини, визначте вид лірики:
Гаї шумлять —
Я слухаю.
Хмарки біжать —
Милуюся.
Милуюся-дивуюся,
Чого душі моїй
так весело.
Гей, дзвін гуде —
Iздалеку.
Думки пряде —
Над нивами.
Над нивами-приливами,
Купаючи мене,
мов ластівку.
Я йду, іду —
Зворушений.
Когось все жду —
Співаючи.
Співаючи-кохаючи
Під тихий шепіт трав
голублячий.
Щось мріє гай —
Над річкою.
Ген неба край —
Як золото.
Мов золото — поколото,
Горить-тремтить ріка,
як музика.
Які художні засоби представлені у наступних рядках:
Гей, дзвін гуде —
Iздалеку.
Думки пряде —
Над нивами.
Над нивами-приливами,
Купаючи мене,
мов ластівку.
Які образи представлені словами:
Співаю, шепіт трав, музика.
Який художній прийом використано у поезії:
Не бував ти у наших краях!
Там же небо — блакитні простори...
Там степи, там могили, як гори.
А веснянії ночі в гаях!..
Ах, хіба ж ти, хіба ти це знаєш,
Коли сам весь тремтиш, весь смієшся, ридаєш,
Серце б’ється і б’ється в грудях...
Не бував ти у наших краях.
У рядках поезії вжито:
Не дивися так привітно
Яблуневоцвітно
Перерахуйте, які художні засоби вжито у поезії:
Не дивися так привітно
Яблуневоцвітно
Стигнуть зорі, як пшениця:
Буду я журиться.
Не милуй мене шовково,
Ясно-соколово.
На схід сонця квітнуть рожі:
Будуть дні погожі.
На схід сонця грають грози —
Будуть знову сльози!
Встала мати, встали й татко:
Де ластовенятко?
А я тут, в саду, на лавці,
Де квітки-ласкавці…
Що скажу їм? — все помітно:
Яблуневоцвітно.
Який художній прийом вжито:
Подивилась ясно,— заспівали скрипки! —
Обняла востаннє,— у моїй душі.—
Ліс мовчав у смутку, в чорному акорді.
Заспівали скрипки у моїй душі!
Які художні прийоми вжито:
Буду вічно сам я, в чорному акорді.
Промені як вії сонячних очей!
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома