Медична сестра доглядає за пацієнтом К., 23 роки, який лікується в терапевтичному
відділенні з приводу крупозної пневмонії. У пацієнта гарячка. Які ознаки характерні
для третьої стадії гарячки?
Яка клінічна ознака характерна для легеневої кровотечі?
У пацієнта ІІ стадія гарячки. Виберіть метод, який не належить до фізичних методів
боротьби з гіпертермією:
Пацієнт Р., 23 р., знаходиться на стаціонарному лікуванні в хірургічному віділенні з
приводу захворювання, яке ускладнилось сепсисом. Добові коливання температури
тіла становить 3 - 4°С. Який тип температурної кривої спостерігається в даному
випадку?
Під час обстеження пацієнта К., 55 років, що лікується у кардіологічному відділенні з
приводу ішемічної хвороби серця, медична сестра дослідує пульс. Пульс регулярний,
його частота складає 98 пошт./хв. Як охарактеризувати такий пульс?
Пацієнту з тяжкою серцево-судинною недостатністю лікар призначив досліджувати
пульс кожні три години і доповідати дані досліджень. Які властивості пульсу повинна
визначити медична сестра?
Чоловік, 60 років, звернувся до дільничного лікаря на прийом з приводу скарг на
головний біль, запаморочення, шум у голові, загальну слабкість. При обстеженні: АТ
180/95 мм рт.ст. Як називається такий показник артеріального тиску?
У неврологічному відділенні при обстеженні пацієнта К., 55 років, медична сестра
оцінювала властивості пульсу і виявили, що він є нерегулярним (неритмічним). Як
оцінити такі зміни пульсу?
Який першочерговий захід необхідно запланувати медсестрі при догляді за хворим з
гарячкою в третій стадії?
Хворий М., поступив в кардіологічне відділення з діагнозом "ішемічна хвороба серця". Палатна медсестра проводить медсестринське обстеження, визначає частоту пульсу. Якою повинна бути частота пульсу в нормі?
Больной Д. находится в пульмонологическом отделении с диагнозом "бронхиальная
астма". Палатная медсестра проводит медсестринское обследование, определяет
частоту дыхания. Какой должна быть частота дыхания в норме?
Пациент М., находится в пульмонологическом отделении с диагнозом "хронический
обструктивный бронхит, дыхательная недостаточность". Медсестра выявила
приоритетную проблему у пациента - одышка в покое. Какой физиологический
показатель должен оцениваться медсестрой в первую очередь?
Пациент Д., 45 лет, находится в инфарктном отделении с диагнозом "острый инфаркт
миокарда". Ночью у пациента развился приступ удушья с выделением при кашле
пенистой розовой мокроты. Дежурный врач назначил оксигенотерапию. Медсестра
проводит подачу кислорода через носовой катетер. Какой раствор используется
в аппарате Боброва в данном случае?
Пацієнту з серцевою недостатністю проведено кровопускання. Медична сестра
здійснює контроль за пульсом, артеріальним тиском та рекомендує йому
дотримуватись суворого ліжкового режиму з метою попередження такого
ускладнення, як:
Пацієнт знаходиться в стані гарячки, скаржиться на відчуття жару, загальну слабкість,
сухість у роті. Шкіра обличчя червона, гаряча на дотик, губи вкриті кірками. Медична
сестра, здійснюючи догляд за пацієнтом, прикладає холодний компрес до чола в
першу чергу з такою метою:
Медсестра проводить інгаляцію кисню пацієнту через носовий катетер від
централізованої подачі. Для запобігання розвитку пролежнів слизової оболонки
носових ходів необхідно:
Медична сестра досліджує пульс пацієнта, у якого визначено високий артеріальний
тиск. Вона з’ясувала, що пульс твердий. Це свідчить про порушення такої властивості
пульсу:
Досліджуючи основні параметри пульсу, медсестра з певною силою притискає
артерію до внутрішньої поверхні променевої кіски для припинення пульсації. Яку
властивість пульсу визначає медсестра?
В реанімаційному відділенні медична сестра при дослідженні пульсу у тяжкохворого
виявила, що частота пульсу складає 40 уд/ хв. Як оцінити такий пульс?
Пацієнт 60 років знаходиться в пульмонологічному відділенні з приводу бронхіальної
астми, його турбує задишка. Яке відповідне положення необхідно надати пацієнту при
реалізації плану медсестринських втручань?
Основою лікувально-охоронного режиму є суворе дотримання розпорядку дня. Коли
медична сестра повинна проводити термометрію хворим у стаціонарі?
В нічний час постова медсестра була викликана до хворого, який поскаржився на
задишку. Який із заходів найпростішої фізіотерапії медсестра повинна застосувати?
Пацієнтка К. 52 р. поступила в торакальне відділення онкодиспансеру з діагнозом
"рак легенів" зі скаргами на слабкість, зниження працездатності, підвищення
температури тіла до 37,2?С, задишку, кровохаркання. Медична сестра встановлює
пріоритетність вирішення проблем пацієнта. Яка проблема пацієнта потребує
першочергового вирішення?
У пацієнта К, 53 р., який знаходиться на лікуванні у неврологічному відділенні з
приводу тяжкого розладу мозкового кровообігу з’явилося рівномірне за глибиною
дихання з паузами до 30 сек. Який патологічний тип дихання спостерігається у
пацієнта?
З якою метою при оксигенотерапії проводять зволоження кисню?
У пацієнта 48 років, який знаходиться в реанімаційному відділенні у коматозному
стані, відмічається рідке (6-8 дихальних рухів за хв.), шумне, глибоке дихання.
Визначіть патологічний тип дихання:
Пацієнт К., 62 роки лікується в кардіологічному відділенні з приводу серцевої астми. У
пацієнта діагностовано набряк легень. Яким засобом доцільно зволожувати кисень
для проведення оксигенотерапії?
Пацієнтка Л., 65, років лікується у кардіологічному відділенні. АТ 200/120 мм рт. ст. Як
називається такий стан?
Пацієнт 50-ти років лікується в хірургічному відділенні з приводу шлунково-кишкової
кровотечі. У пацієнта діагностована гостра судинна недостатність. Як називається
такий стан?
Ознаками легеневої кровотечі є:
Пацієнтку Ю. 43 р., яка знаходиться на лікуванні у кардіологічному відділенні
турбують приступи серцебиття . Лікар призначив контролювати артеріальний
пульс. Яка судина найчастіше використовується для визначення властивостей
пульсу?
До методів визначення фізичного розвитку людини відноситься:
У пацієнта з туберкульозом температура тіла 37-380С. Як називаєтся ця
температура?
Стадію підвищення температури тіла найчастіше супроводжують
За призначенням лікаря медична сестра визначила АТ тяжкохворому пацієнту,
результати якого необхідно графічно зобразити у температурному листі. Вкажіть ціну
однієї поділки АТ в температурному листі:
Пациєнт 40 рооків, поступає в пульмонологічне відділення з діагнозом хронічний
бронхіт. Чим буде вимірювати медична сестра життєву ємкість легень?
У хірургічному відділенні знаходиться пацієнт з термічним опіком ІІ ступеня обох
передпліч. У проекції якої судини доцільно провести дослідження пульсу?
Основна ознака першого періоду гарячки:
У пацієнтки А., 42 років, протягом 4 діб спостерігалися нездужання, температура 39?
С. На 5-й день з'явилася загальна слаб-кість, значне потовідділення, пульс став
ниткоподібним, темепература 35,8 С. Визначте стан пацієнта.
Пацієнтка 64-х років лікується в ендокринологічному відділенні з приводу цукрового
діабету. Вночі у неї з'явилося сповільнене та глибоке дихання з шумним вдихом та
посиленим видихом. Який патологічний тип дихання спостерігається в пацієнтки?
Пацієнта С., 30 років, турбує сухий кашель та підвищення температури тіла до 39
С. Протягом 3 діб медична сестра спостерігала добові коливання температури не
більше 1 С. Який тип гарячки спостерігається у пацієнта?
У пацієнта М., який хворіє на грип, температура тіла знизилася з 39,2 С до 36,3 С
протягом 2 годин. Насамперед, яка система страждає у разі критичного зниження
температури тіла?
Пацієнтці Ю., 43 років, яка знаходиться на лікуванні у кардіологічному відділенні з
приводу лікування міокардиту лікар призначив досліджувати властивості пульсу. Яка
судина найчастіше використовується для визначення властивостей пульсу?
У пацієнта В., 23 років, спостерігається перший період гаряч-ки. Із перелічених
заходів виберіть той, який полегшить його стан.
Під час оцінки функціонального стану пацієнта медсестра звернула увагу на
наявність дефіциту пульсу. Поясніть, що це?
Здійснюючи медсестринський процес, медсестра виявила у пацієнта експіраторну
задишку. Які ознаки цього стану?
Різниця між величинами систолічного і діастолічного тиску – це:
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома