Кожен прикметник пишеться з -нн- у рядку:
Усі слова у рядку пишуться через дефіс:
Букву Е треба писати в учсіх словах рядка
Прочитайте текст. Виконайте завдання до нього.
(1) На дні струмка ворушились водорості. (2) Це були довгі такі стьожки, як пучки волосся. (3) В одному місці нанесло намулу й трісочок. (4) Утворилась маленька загата, як озеречко. (5) Вода в цьому озеречку була темніша. (6) У ній тихо крутився золотий листочок. (7) З намулу на дні визирала черепашка, мабуть, лісового лаврика. (8) Крізь прозорі жмурки на воді здавалося, що вона дрібно дрижить від холоду.
Відносний прикметник ужито в реченні:
Прочитайте текст. Виконайте завдання до нього.
(1) На дні струмка ворушились водорості. (2) Це були довгі такі стьожки, як пучки волосся. (3) В одному місці нанесло намулу й трісочок. (4) Утворилась маленька загата, як озеречко. (5) Вода в цьому озеречку була темніша. (6) У ній тихо крутився золотий листочок. (7) З намулу на дні визирала черепашка, мабуть, лісового лаврика. (8) Крізь прозорі жмурки на воді здавалося, що вона дрібно дрижить від холоду.
Прикметники у формі вищого ступеня порівняння вжито в реченні:
Прочитайте текст. Виконайте завдання до нього.
(1) На дні струмка ворушились водорості. (2) Це були довгі такі стьожки, як пучки волосся. (3) В одному місці нанесло намулу й трісочок. (4) Утворилась маленька загата, як озеречко. (5) Вода в цьому озеречку була темніша. (6) У ній тихо крутився золотий листочок. (7) З намулу на дні визирала черепашка, мабуть, лісового лаврика. (8) Крізь прозорі жмурки на воді здавалося, що вона дрібно дрижить від холоду.
Прикметник у формі знахідного відмінка множини вжито в реченні:
Усі відносні та присвійні прикметники вжито в значенні якісних у рядку словосполучень:
Прикметник виконує синтаксичну роль означення в реченні:
Прикметник вжито у формі найвищого ступеня порівняння в рядку:
Прикметники у формі вищого ступеня порівняння вжито в реченні:
Прикметники, що закінчуються на -ський, можна утворити від географічних назв у рядку:
Укажіть речення, у якому прикметник має такі морфологічні характеристики: відносний, називний відмінок,множина
Прочитайте текст. Виконайте завдання до нього.
(А) І тоді сталося несподіване для хлопчика, для Степана і для самого Шептала. (Б) Од того дотику його бридливо пересмикнуло і підняло. (В) Білий кінь шарпнувся, вирвав кінець повода, дико звівся на задні ноги, біснувато стріляючи страшними, кривавими очима. (Г) Цієї хвилини він був справжнім білим конем, відважним та одчайдушним, як його далекі предки. (Д) Хлопчик відсахнувся, у грізнім подиві занімів Степан. (Е) Шептало легко опустився на передні ноги, збив копитами пісок, перестрибнув рів і помчав через гусячу царину в лугову синь.
Прикметник, ужитий у значенні іменника, є в реченні:
Прочитайте текст. Виконайте завдання до нього.
(А) І тоді сталося несподіване для хлопчика, для Степана і для самого Шептала. (Б) Од того дотику його бридливо пересмикнуло і підняло. (В) Білий кінь шарпнувся, вирвав кінець повода, дико звівся на задні ноги, біснувато стріляючи страшними, кривавими очима. (Г) Цієї хвилини він був справжнім білим конем, відважним та одчайдушним, як його далекі предки. (Д) Хлопчик відсахнувся, у грізнім подиві занімів Степан. (Е) Шептало легко опустився на передні ноги, збив копитами пісок, перестрибнув рів і помчав через гусячу царину в лугову синь.
Тільки якісні прикметники вжито в реченнях:
Прочитайте текст. Виконайте завдання до нього.
(А) І тоді сталося несподіване для хлопчика, для Степана і для самого Шептала. (Б) Од того дотику його бридливо пересмикнуло і підняло. (В) Білий кінь шарпнувся, вирвав кінець повода, дико звівся на задні ноги, біснувато стріляючи страшними, кривавими очима. (Г) Цієї хвилини він був справжнім білим конем, відважним та одчайдушним, як його далекі предки. (Д) Хлопчик відсахнувся, у грізнім подиві занімів Степан. (Е) Шептало легко опустився на передні ноги, збив копитами пісок, перестрибнув рів і помчав через гусячу царину в лугову синь.
Відносні прикметники вжито в реченнях:
Укажіть, які морфологічні ознаки має прикметник, вжитий у реченні Стерня коле босі ноги, аж на плач збирається Хариті.
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома