"Пряма мова та слова автора. Інтонація речень із прямою мовою. Вживання розділових знаків." (5 клас)

Додано: 3 травня 2020
Предмет: Українська мова, 5 клас
Тест виконано: 161 раз
12 запитань
Запитання 1

1. Пряма мова - це...

варіанти відповідей

А) Приблизно передане висловлення певної людини від першої особи

Б) Висловлення певної особи, передане від імені того, хто з нею спілкувався

В) Приблизно передане висловлення певної особи іншою

Г) Точно відтворене висловлення певної особи, передане від її імені

Запитання 2

2. Слова автора - це...

варіанти відповідей

А) Речення, що вказує, кому належить пряма мова

Б) Речення, що вказує на манеру вести розмову

В) Речення, що вказує, за яких обставин висловлене мовлення

Г) Речення, що вказує на опис ситуацій мовлення

Д) Речення, що вказує стиль мовлення

Запитання 3

3. Як поєднуються частини в реченні з прямою мовою?

варіанти відповідей

А) За допомогою сполучників

Б) За змістом та інтонаційно

В) За змістом

Г) За допомогою розділових знаків

Запитання 4

4. Які розділові знаки вживаються у реченнях з прямою мовою?

варіанти відповідей

А) Тире, коми, лапки

Б) Коми, крапки, лапки

В) Лапки, тире, двокрапка

Г) Крапка з комою, лапки, коми

Запитання 5

5. У реченні Прощай Самсоне крикнула зрадлива ти думав що для тебе я забуду родину слова автора стоять...

варіанти відповідей

А) Перед прямою мовою

Б) Після прямої мови

В) Усередині прямої мови

Г) Немає слів автора

Запитання 6

6. У якому реченні припущено помилки у вживанні розділових знаків при прямій мові, усередині якої слова автора?

варіанти відповідей

А) "Чи бачили таке, - сказав батько і, помовчавши, додав: - Готовий хлібороб, одним словом."

Б) "Ото воно там якраз і було, — сказав мій візник, — отам, де стовп."

В) "Яка ти розкішна, земле, - думала Маланка. - Весело засівати тебе хлібом, прикрашати зелом, заквітчати квітами."

Г) "Васильку, а йди сюди-но, до мене! - гукнув з подвір'я батько, і зиркнув так швидко і несподівано."

Запитання 7

7. У якому реченні припущено помилки у вживанні розділових знаків при прямій мові, перед якою стоять слова автора?

варіанти відповідей

А) Струна бринить лагідною луною "Я тут, я завжди тут, я все з тобою!"

Б) Ярославна - подумала: "Ніщо так не красить людину, як натхнення."

В) Мудрець - наполягав: "Краще слухати, ніж говорити."

Г) І тихо-тихесенько, я промовляла: "Сон літньої ночі, мені тебе жаль…"

Запитання 8

8. Яка схема відповідає реченню? Ой роде наш красний, роде наш прекрасний, не цураймося, признаваймося, не багацько нас є, говориться в народній пісні...

варіанти відповідей

А) «П», - а, - «П».

Б) «П!» - а.

В) А: «П!»

Г) «П, - а, - П».

Д) «П, п», - а.

Є) А - «П?»

Запитання 9

9. В якому рядку допущено пунктуаційні помилки в оформленні прямої мови?

варіанти відповідей

А) Мельник повів сивою од років і борошна головою на розчинені двері: "Ще хтось молоти під’їхав. І ночі не доспав."

Б) "Отже, тут кращі хліба, ніж під селом, – подумав сам собі, – тут, мабуть,

сильніший дощ пройшов..."

В) "А ви спробуйте заспівати колискової," – зірвалося в мене, та господиня знизала плечима, мовляв: "Не знаю і не вмію..."

Запитання 10

10. У якому реченні правильно розставлені розділові знаки?

варіанти відповідей

А) "В Україні кажуть: Веселка воду п'є."

Б) Поет підвівся з крісла й відповів - "Це моя перша вчителька."

В) "Ну, з богом!", – сказав дядько Тихон.

Г) А мати раптом закричить "Чого ти мовчиш?"

Д) "От би Ніні це побачити, от би вона зраділа," – пурхнула в голові думка.

Запитання 11

11. Якій схемі відповідає подане речення?

Доброго ранку, Михайлику. Як ти виріс за літо дивується й оглядає мене вчителька. Либонь, хтось тягнув за вуха вгору...

варіанти відповідей

А) "П?" - а, - "п!"

Б) "П, - а. - П?"

В) "П, - а, - п!"

Г) "П," - а. - "П?"

Запитання 12

12. Який розділовий знак вжито неправильно в реченні при вживанні прямої мови або відсутній взагалі в реченні?

"Здається, ніби небо перекинулося на землю – задумано міркував він пізнього вечора. – А в наших місцинах це небачене видовище. Неймовірна краса!.."

варіанти відповідей

А) Відсутня друга пара лапок

Б) Тире стоїть не там, де треба

В) Не вистачає двокрапки

Г) Відсутня кома

Д) Зайве одне тире

Є) Відсутні дві коми

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест