ПТЕ та ІСІ метрополітену

Додано: 18 травня 2023
Предмет:
Тест виконано: 52 рази
25 запитань
Запитання 1

Які бувають сигнали за способом сприйняття?

варіанти відповідей

видимі

видимі і звукові

звукові

невидимі

Запитання 2

Що означає один довгий сигнал ?

варіанти відповідей

Передча керування составом

Рушити маневровому составу (локомотиву) в напрямку до сигналу, що подається

Відправитися поїзду (маневровому составу)

Стій!

Запитання 3

Що означає три коротких сигнали состава ?

варіанти відповідей

Відправлення поїзду

Стій!

Тихіше

Рушити маневровому составу (локомотиву), віддаляючись від сигналу, що подається

Жодна відповідь невірна

Запитання 4

У яких випадках швидкість руху поїздів не повинна бути більшою за 10 км/год, 5 км/год

варіанти відповідей

під час руху поїзда (складу) із заклиненою колісною парою

у разі затоплення колії вище рівня головок рейок

рух деповськими коліями

при підході на відстань 10 м до рухомого складу, тупикового упору або іншої перешкоди

рух по коліях оборотного тупика/з'їзду

коли АЛШ показує «0» та «ОЧ»

при управлінні не з головної кабіни: за запрошувальним сигналом, усним розпорядженням, ручним або звуковим сигналом, а на паркових і інших коліях і за дозвільного показання світлофора

осаджування поїзда на станцію за наказом ДЦХ

Запитання 5

Вибери правильні означення сигналів (та пояснення їх), що подаються світлофорами


1.один зелений вогонь - "Дозволяється рух зі встановленою швидкістю"

2.один жовтий вогонь - "Дозволяється рух з готовністю зупинитися, наступний світлофор закритий"

3.один жовтий вогонь і один зелений вогонь - "Дозволяється рух зі зменшеною швидкістю (не більше 40 км/год) і готовністю прослідувати наступний світлофор із жовтим показанням зі швидкістю не більше 35 км/год, а на на наземних і прирівняних до них ділянках - зі швидкістю не більше 25 км/год"

4.два жовті вогні - "Дозволяється проходження світлофора зі швидкістю не більш як 35 км/год, поїзд прямує з відхиленням по стрілочному переводу, наступний світлофор закритий"

5.один жовтий миготливий вогонь - (допускається застосування сигналу один жовтий миготливий вогонь) "Дозволяється рух зі встановленою швидкістю на деповські колії, попутні світлофори відчинено"

6.Дозволяється проїжджати сигнал, коли колійний автостоп перебуває в загороджувальному положенні";один жовтий, один червоний вогонь.

7.один червоний вогонь - "Стій! Забороняється проїжджати сигнал"

8.два жовті вогні, з них верхній миготливий - (допускається застосування сигналу два жовті вогні, з них верхній миготливий) "Дозволяється проходження світлофора зі швидкістю не більш як 35 км/год, поїзд прямує з відхиленням по стрілочному переводу, наступний світлофор відкритий"

9.один червоний і один жовтий вогні - (до реконструкції допускається застосування сигналу один червоний і один жовтий вогні)

варіанти відповідей

2,4,5,6,7,9

1,2,4,5,7,8,9

4,5,7,8,9

1,3,4,6,9

1,2,5,7,8

Запитання 6

Оповіщувальний сигнал або один довгий свисток електропоїзда (локомотива) подається:

варіанти відповідей

під час проходження станції без зупинки

за наявності пасажирів біля краю платформи за лінією обмеження

у разі перебування людей у тунелі

при віддаленні від групи людей із прозоро-білим вогнем ліхтаря

під час наближення до сигнального знака "С" господарського поїзда, першого електропоїзда, кожного електропоїзда при ввімкненому освітленні тунелю

коли хочеться на станції

При прямуванні в неправильному напрямку, а також під час туману, задимлення та за інших несприятливих умов, що знижують видимість

коли тобі пасажир махає рукою на станції (вітається)

Запитання 7

Правда чи хиба?


Система АЛШ-АРШ повинна забезпечувати передачу у рейкові ланцюги та на поїзні пристрої сигнальних команд про гранично допустимої швидкості руху залежно від зайнятості або вільності ділянок колії, що лежать попереду, готовності або неготовності маршруту;

сигнальне показання в кабіні керування поїздом про гранично допустиму швидкість або таке, що забороняє рух і вимагає зупинки;

безперервний контроль за дотриманням допустимої швидкості й автоматичне гальмування в разі перевищення поїздом (складом) цієї швидкості;

автоматичне припинення гальмування поїзда (поїзда) після зниження швидкості до гранично допустимої та в разі підтвердження машиністом пильності....

варіанти відповідей

Так

Ні

Такого я в житті не чув

Запитання 8

Як має здійснюватися рух поїздів на лініях, де основним засобом є автоблокування з автостопами і захисними ділянками, доповнене АЛШ-АРШ.(вибери правильні відповіді)

варіанти відповідей

Рух поїздів здійснюється за дозвільних показань світлофорів зі швидкістю не більше зазначеної сигнальним показанням АЛШ, а на лінії, не обладнаній пристроями АЛШ-АРШ, зі швидкістю не більше дозволеної світлофором

При сигнальному показанні АЛШ О, НЧ (ОЧ) і дозвільних показаннях світлофорів рух дозволяється після зупинки поїзда зі швидкістю не більше 20 км/год при натиснутій педалі (кнопці) пильності до появи дозвільного сигнального показання АЛШ

У разі несправності поїзних пристроїв АЛШ-АРШ машиніст повинен залишити увімкненими пристрої АРШ, доповісти про несправність поїзному диспетчеру, дати заявку на виклик помічника машиніста і продовжити рух із пасажирами за натиснутою педаллю пильності, керуючись сигнальними показаннями світлофорів, - до станції, на якій розташовано лінійний пункт.

Запитання 9

Що служить для подавання видимих сигналів?


варіанти відповідей

диски сигнальні прилади світлофори, диски, прапорці, сигнальні покажчики та сигнальні знаки

сигнальні прилади, світлофори, диски, щити, ліхтарі, прапорці, сигнальні покажчики та сигнальні знаки

сигнальні прилади, світлофори, диски, щити, ліхтарі, петарди, прапорці, сигнальні покажчики та сигнальні знаки

Всі з варіантів вірні

Запитання 10

Яке призначення "сигналу запрошення"? Які його види та місця встановлення?

1. Запрошувальний сигнал - один місячно-білий миготливий вогонь - дозволяє поїзду після зупинки прослідувати світлофор із заборонним показанням (червоний вогонь, один червоний і один жовтий вогні, згаслі вогні, незрозуміле показання) зі швидкістю не більш як 5 км/год до появи дозволяючого сигнального показання АЛШ у кабіні керування поїздом, а поїзду з несправними пристроями АЛШ-АРШ або необладнаному пристроями АЛШ-АРШ, а також на лініях, необладнаних пристроями АЛШ-АРШ, до наступного світлофора.

2 При маневрах запрошувальний сигнал дозволяє проїхати світлофор із заборонним показанням зі швидкістю не більше 40 км/год до наступного світлофора або до кінця маневрового маршруту

3 Запрошувальний сигнал розміщують на світлофорах, що прилягають до землі, і світлофорах, що розміщуються на кронштейнах і містках...

4 У тунелі запрошувальний сигнал у вигляді ліхтаря прямокутної форми встановлюють над маршрутним покажчиком або поруч із ним.

5 Надалі до реконструкції допускається застосування в тунелі немиготливого запрошувального сигналу у вигляді ліхтаря прямокутної форми, з написом "20 км" на склі молочно-білого кольору.

варіанти відповідей

1

2

3

4

5

Запитання 11

Чим виражаються видимі сигнали?

варіанти відповідей

кольором, формою, положенням і числом сигнальних показань

кольором, звуком, положенням

тривалістю сигналу, гучністю

всі відповіді правильні

Запитання 12

Правда чи Хиба

Повторювальний світлофор має позначення того світлофора, показання якого він повторює, з додаванням сповіщувальної таблички з однією похилою смугою на ній.

варіанти відповідей

Так

Ні

Запитання 13

Правда чи хиба

При положенні стрілки по головній колії та зайнятості ізольованої ділянки колії перед додатковим сигналом небезпеки подається сигнал - один червоний миготливий вогонь

варіанти відповідей

Так

Ні

Запитання 14

У яких випадках швидкість не більше 35 км/год?

варіанти відповідей

при виконанні маневрів і при управлінні з головної кабіни та при заборонному показанні світлофора і АЛШ

на лінії, де основним засобом сигналізації під час руху поїздів є АЛШ-АРШ, під час прямування поїзда з відключеними пристроями АЛШ-АРШ і дублюючого автономного пристрою АРШ, під час керування локомотивною бригадою, при натиснутій педалі пильності за сигналами автоблокування

на лінії, де основним засобом сигналізації під час руху поїздів є АЛШ-АРШ, під час прямування поїзда з відключеними пристроями АЛШ-АРШ і дублюючого автономного пристрою АРШ, за наказом ДЦХ по вільними ділянками, при натиснутій педалі пильності за сигналами автоблокування

на лінії, де основним засобом сигналізації під час руху поїздів є АЛШ-АРШ, під час прямування поїзда з відключеними пристроями АРШ під контролем пристроїв обмеження швидкості при натиснутій педалі пильності за сигналами автоблокування

при управлінні гальмами і тяговими двигунами не з головної кабіни поїзда

під час руху складу з притиснутими "башмаками"(черевичками) струмоприймачів

у разі перекриття кінцевих кранів гальмівної магістралі між вагонами зі збереженням від двох третин до половини пневматичних гальм поїзда в головній частині та управлінні пневматичними гальмами і тяговими двигунами з головної кабіни за наявності на вагонах чинних стоянкових гальм або в разі управління поїздом локомотивною бригадою

під час прямування в неправильному напрямку поїзда при управлінні локомотивною бригадою на перегоні, де організовано двосторонній рух

Запитання 15

Обери правильний опис попереджувальних сигнальних знаків:

варіанти відповідей

знак "Гранично допустима швидкість" встановлюється в місцях, які визначаються наказом начальника метрополітену

світловий знак "Т збір" - місце початку збору схеми на гальмо для поїзда, обладнаного пристроями

знак "С" перед кривою ділянкою колії, стрілочним переводом, тунелем вимагає подавання звукового сигналу господарськими поїздами, першим електропоїздом, а також усіма електропоїздами в разі знаходження людей у тунелі, у разі ввімкненого освітлення в тунелі

знак "Граничне місце застосування екстреного гальмування" встановлюється в тунелі з лівого боку за напрямком руху за сигнальним знаком "Зупинка першого вагона"

знак "Т" - це початок екстреного гальмування, під час входу на станцію або колію обороту складу, якщо машиністом не було своєчасно застосовано службове гальмування

знак "Небезпечно" розміщується з лівого боку за ходом руху поїзда (у правильному і в неправильному напрямку)

знак "Зупинка першого вагона" встановлюється на колії біля пасажирських платформ або на колійній стіні на станціях відкритого типу

знак "Межа рейкового ланцюга" вказує машиністу номер пройденого рейкового ланцюга і місце можливої зміни сигнального показання АЛШ у кабіні управління поїздом, складом

Запитання 16

Оберіть правильний порядок дій при спрацюванні КГУ

1.машиніст дає заявку на увімкнення сигнальних вогнів світлофорів автоблокування (на лініях, де основним засобом сигналізації під час руху поїздів є АЛШ-АРШ)

2. при отриманні сигналу про спрацювання КГУ (УКСПС), машиніст доповідає поїзному диспетчеру

3.висаджує пасажирів

4.машиніст приводить кабіну керування в неробоче положення

5.машиніст загальмовує склад ручним (стоянковим) гальмом і приступає до огляду рухомого складу з платформи.

6 За відсутності ознак порушення габариту рухомого складу машиніст доповідає про це поїзному диспетчеру.

7 Під час огляду машиніст звертає увагу на відсутність частин, що виступають за межі габариту рухомого складу, на відсутність завалу кузова, сліди ударів на шпалах і верхній будові колії, стан планки КГУ.

варіанти відповідей

2,3,1,5,4,6,7

1,2,3,4,5,6,7

2,1,3,4,5,7,6

1,2,4,3,5,6,7

2,4,3,1,5,6,7

Запитання 17

[Вам за наказом ДЦХ відкрили запрошувальний сигнал світлофора] Що таке запрошувальний сигнал світлофора?

варіанти відповідей

один місячно-білий вогонь - дозволяє поїзду пройти світлофор із дозвільним показанням зі швидкістю не більше 15 км/год

один місячно-білий миготливий вогонь - дозволяє поїзду після зупинки проїхати світлофор із заборонним показанням зі швидкістю не більше 10 км/год до появи дозвільного сигнального показання АЛШ у кабіні керування поїздом, а поїзду з несправними пристроями АЛШ-АРШ або необладнаному пристроями АЛШ-АРШ, а також на лініях, необладнаних пристроями АЛШ-АРШ, до наступного світлофора.

один місячно-білий вогонь - забороняє поїзду пройти сигнал і проїзд його - найгрубіше порушення

один місячно-білий миготливий вогонь - дозволяє поїзду після зупинки пройти світлофор із заборонним показанням зі швидкістю не більше 5 км/год до появи дозвільного сигнального показання АЛШ у кабіні керування поїздом, а поїзду з несправними пристроями АЛШ-АРШ або необладнаному пристроями АЛШ-АРШ, а також на лініях, необладнаних пристроями АЛШ-АРШ, до наступного світлофора.

один місячно-білий миготливий вогонь - дозволяє поїзду після зупинки пройти світлофор із заборонним показанням зі швидкістю не більше 35 км/год, до появи дозвільного сигнального показання АЛШ у кабіні керування поїздом (зі справною системою АЛШ-АРШ)

Запитання 18

Порядок призначення допоміжного поїзда в правильному напрямку. Умови проходження зчеплення(обери правильні відповіді)

варіанти відповідей

допоміжний поїзд призначається ДЦХ, на підставі вимоги машиніста несправного поїзда

після затребування допоміжного поїзда несправний приводити в рух заборонено до прибуття допоміжного або до отримання вказівки ДЦХ

відкривається закритий перегін

після зупинки допоміжного машиніст повинен залишитися сидіти в кабіні і на колії та подати сигнал на просування до несправного складу

допоміжний поїзд у правильному напрямку призначається наказом ДЦХ зі станції, він прямує без пасажирів, якщо поїзд призначався з перегону, то висадка пасажирів здійснюється на найближчій станції, якщо причину буде усунуто до прибуття допоміжного поїзда

після виклику допоміжного машиніст повинен унеможливити мимовільне відходження поїзда, увімкнути червоні сигнальні вогні з боку допоміжного поїзда, і при наближенні останнього подати звуковий сигнал зупинки

Запитання 19

Автостопи (призначення, види, місце встановлення, габарит). Порядок проїзду загороджувального положення автостопа. Обери правильні відповіді:

1.у світлофорів автоматичного блокування із захисними ділянками встановлюються колійні електромеханічні автостопи, які повинні автоматично викликати екстрене гальмування поїзда (потяга) при проїзді світлофора із заборонним показанням

2. на станціях із колійним розвитком незалежно від засобів сигналізації під час руху поїздів, якими обладнано лінію, колійні електромеханічні автостопи встановлюють біля вхідних і вихідних світлофорів напівавтоматичної дії та біля маневрових світлофорів

3.у світлофорів, що огороджують малодіяльні маршрути на станціях, і у маневрових світлофорів на паркових коліях автостопи завжди встановлюються

4.піднесення скоби колійного автостопа над рівнем головок рейок має бути 85 мм з відхиленням не більше 5 мм у бік збільшення.

5.на тупикових коліях перед упорами встановлюються інерційні автостопи і нерухомі скоби автостопів, що мають габарити колійного автостопа.

6 Інерційний автостоп повинен установлюватися на головній колії до прибуття поїздів кінцевої станції лінії, крім станцій, обладнаних пристроями контролю зупинки поїзда біля платформи, і станцій відкритих наземних ділянок.

7.на станціях, на головній колії, розташованій на ухилі (спуску) у бік, протилежний руху поїздів, у кінці пасажирської платформи за хвостовим вагоном поїзда можуть установлюватися інерційні автостопи односторонньої дії.

8.після зупинки поїзда машиніст повинен забезпечити закриття зривного клапана автостопа і відновити контакти УАВА, далі слідувати зі швидкістю, установленою ПТЕ для руху в конкретному випадку, якщо зривний клапан не закривається, необхідно зірвати пломбу і відключити УАВА. У всіх випадках відключення УАВА при несправності автостопної магістралі або зривного клапана автостопу машиніст повинен доповісти про несправність ДЦХ, дати заявку на прямування в депо, продовжити рух зі швидкістю не більше 35 км\год, висадити пасажирів на найближчій станції.

9.проїзд загороджувального положення скоби колійного автостопа проводиться зі швидкістю не більше 5 км\год, після дозволи ДЦХ.

варіанти відповідей

1,3,4,5,8

1,3,4,6,7,8

1,2,3,4,5,7,8

2,3,4,5,7

1,2,4,5,7,8,9

Запитання 20

Двосторонній рух поїздів на лінії.Вибери правильні відповіді.

варіанти відповідей

При перерві в русі пасажирських поїздів по одній із колій двоколійної ділянки (перегону) по іншій її колії для перевезення пасажирів за наказом поїзного диспетчера допускається двосторонній рух, який обслуговується одним складом при управлінні локомотивною бригадою.

Рух поїзда в правильному напрямку має здійснюватися за сигнальними показаннями світлофорів, сигнальними показаннями АЛШ зі швидкістю не більше встановленої для даної ділянки колії (перегону), а в неправильному напрямку зі швидкістю не більше 35 км/год

При прямуванні в неправильному напрямку наявні світлофори напівавтоматичної дії прослідуються із зупинкою та зниженням швидкості

Перехід на двосторонній рух однією з колій перегону здійснюється за наказом ДЦХ

Машиніст поїзда повинен враховувати можливість наявності переносних сигналів обмеження швидкості, розташованих ліворуч під час руху в неправильному напрямку.

До відправлення в неправильному напрямку УАВА в головній і хвостовій кабінах увімкнено.

Двосторонній рух поїзда на закритій колії перегону здійснюється під час керування лок.бригадою, тимчасово, до прибуття помічника машиніста допускається рух поїзда в правильному напрямку за сигналами світлофорів і сигнальними показаннями АЛШ-АРШ зі встановленою швидкістю, в неправильному напрямку з увімкненими пристроями АЛШ-АРШ за натиснутою педаллю пильності зі швидкістю не більш як 20 км/год, після прибуття помічника рух у неправильному напрямку здійснюється з відключеними пристроями АЛШ-АРШ зі швидкістю не більше ніж 35 км/год.

Відновлення руху проводиться за наказом ДЦХ, копія наказу вручається машиністу, який обслуговує колію перегону з двостороннім рухом.

Запитання 21

Що забороняється машиністу на шляху прямування?

варіанти відповідей

перевищувати швидкості на певній ділянці, наказом Начальника Метрополітену, вказівками сигналів, а також виданими попередженнями

відволікатися від керування поїздом, відволікатися від сигналів світлофорів, не перевіряти вільністю та стан колії

запускати сторонніх (наприклад пасажирів) у кабіну головного, заднього вагона

відключати справні пристрої, що забезпечують безпеку руху (АЛШ-АРШ, УАВА та інші), без потреби користуватися педаллю (кнопкою) пильності за справної дії підлогових і поїзних пристроїв АЛШ-АРШ

Запитання 22

Коли подаються денні сигнали?

варіанти відповідей

у світлий час доби

у темний час доби

цілодобово

ніколи

у світлий час доби та у темний час доби

Запитання 23

Які сигнали подають вдень і вночі однаково?

варіанти відповідей

ручні

голосові

звукові

видимі

невидимі

Запитання 24

Познач правильні відповіді про сигнал тривоги

варіанти відповідей

Сигнали тривоги подаються гудками силових установок, свистками електропоїздів, локомотивів, сиренами, ріжками.

Сигнал "Загальна тривога" подають групами з одного довгого і чотирьох коротких звуків у таких випадках: у разі виявлення на колії або в тунелі перешкоди або несправності, що загрожує безпеці руху; у разі необхідності зняти напругу з контактної рейки; у разі аварії поїзда.

Сигнал "Пожежна тривога" подається групами з одного довгого і двох коротких звуків

"Повітряна тривога" подається протяжним звучанням сирен, а також низкою коротких звуків безперервно протягом 2-3 хвилин

Запитання 25

У яких випадках допускається швидкість не більше 20 км\год. Вибери правильні відповіді.

варіанти відповідей

під час слідування допоміжного поїзда з несправним поїздом на лінії, де основним засобом сигналізації під час руху поїздів є АЛШ-АРШ

під час проходження місця, огородженого переносними (ручним) сигналами зменшення швидкості, якщо немає письмового попередження або наказу начальника метрополітену

протягом 90 секунд після зміни показання АЛШ "ОЧ" на дозвільне показання

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест