Радянська модернізація України (1929-1938 pp.)

Додано: 17 березня 2022
Предмет: Історія України, 10 клас
Тест виконано: 315 разів
15 запитань
Запитання 1

Які положення характеризують джерела індустріалізації в Україні й у СРСР у цілому?

варіанти відповідей

А) накопичення під час здійснення нової економічної політики значних валютних резервів, капіталів, виробничих ресурсів, активне їх впровадження у виробництво;

Б) доходи від державної монополії на зовнішню торгівлю, збільшення експорту сировини і сільськогосподарської продукції, націоналізація промисловості, ліквідація приватного сектору, безкоштовна праця в'язнів;

В) іноземні інвестиції, позики міжнародних організацій, постачання на пільгових умовах новітньої зарубіжної техніки і технологій;

Г) примусова праця всього населення країни, використання безкоштовної праці робітників на фабриках і заводах

Запитання 2

Які заводи було побудовано (а не реконструйовано) в Україні в 1930-в pp. (у роки індустріалізації)?

1 Дніпропетровський металургійний завод;

2 Запоріжсталь»;

3 Дніпродзержинський металургійний завод;

4 «Криворіжсталь»;

5 «Азовсталь»;

6 Луганський паровозобудівний завод;

7 Харківський тракторний завод. 

варіанти відповідей

А) 1, 2, 4, 6;

Б) 2, 3, 5, 7;

В) 1, 3, 4, 6;

Г) 2. 4, 5, 7.

Запитання 3

Якому визначенню відповідає термін «колективізація»?

варіанти відповідей

А) заселення вільної землі великими колективами людей;

Б) добровільне об'єднання людей в організації для спільної господарської діяльності;

В) об'єднання індивідуальних сільських господарств у колективні господарства, які засновуються на колективній власності на засоби виробництва;

Г) створення селянами великих колективних об'єднань для захисту своїх економічних і політичних інтересів.

Запитання 4

: Позначте період у здійснені колективізації в УСРР, якому були притаманні такі характерні риси:

«Час прискореної колективізації, яка перетворилася по суті в комунізацію. Село поринуло у вир самознищення: селянство почало продавати або забивати худобу, ховати або псувати реманент».

варіанти відповідей

А) 1929-1930 pp.;  

Б) 1932-1933 pp.;

В) 1927-1928 pp.;

Г) 1934-1937 pp.

Запитання 5

Прочитайте уривок із тексту і позначте, про яку справу в ньому йдеться. У липні 1929р. почалися арешти провідних українських науковців та інших представників інтелігенції, звинувачених у приналежності до цієї таємної організації; у березні-квітні 1930 р. Харкові відбувався судовий процес над 45 членами цієї організації; на лаві підсудних опинилися академіки С. Єфремов і М. Слабченко, історик О. Гермайзе, педагог В. Дурдуківський, філолог Г.Голоскевич та ін... Цю справу сфабрикували каральні органи; підсудні були опозиційно налаштовані до радянської влади, але вони не створювали жодних підпільних організацій; метою процесу було обґрунтувати переслідування української інтелігенції та скомпрометувати політику українізації; звинувачених засудили до різних термінів ув’язнення, а згодом майже всі вони загинули в таборах». 

варіанти відповідей

А) справа «Спілки визволення України»;

Б) справа «Українського національного центру»;

В) справа «Блоку українських націоналістичних партій»;

Г) справа «Української військової організації»

Запитання 6

Як називали в народі Закон «Про охорону соціалістичної власності» від 7 серпня 1932 р.?

варіанти відповідей

А) «Закон захисту бідняків»;

Б) «Закон проти спекулянтів»;

В) «Закон про п'ять колосків»;

Г) «Закон на захист голодуючих». 

Запитання 7

Він розробив теорію електрозварювання, яка сприяла вдосконаленню машинобудування. Під його керівництвом було винайдено спосіб автоматичного швидкісного зварювання, який відіграв значну роль в технічному розвитку людства. Позначте прізвище вченого, якому належать ці досягнення.

варіанти відповідей

A) M. Боголюбов;

Б) Є. Патон;

В) М. Доброхотов;

Г) М. Крилов.

Запитання 8

Позначте події з історії українській культурі, що відбулися в роки другої п'ятирічки.

1 в УСРР запроваджувалася єдина структура загальноосвітньої школи: початкова І-IV класи), неповна середня (І—VII класи), середня (І-Х класи);

2 відновлення університетів в Україні;

3 арешт і розстріл 300 кобзарів і лірників;

4 відкрито Український фізико-технічний інститут;

5 вихід на екрани фільму О. Довженка «Аероград»;

6 початок хвилі переслідування українських письменників (були репресовані О. Досвітній, О.Вишня, Г. Косинка, Д. Фальківський та ін.);

7 президентом Академії наук УСРР Став О. Богомолець. 

варіанти відповідей

А) 1, 3, 4, 7;

Б) 2, 4, 6, 7;

В) 1, 4, 5, 6;

Г) 2, 3, 5, 6. 

Запитання 9

Яка була основна мета здійснення політики коренізаціі («українізації») в УСРР? 

варіанти відповідей

А) повне вирішення національного питання на засадах більшовицької ідеології, досягнення в короткий термін повної рівності всіх націй і народностей, що проживали на території СРСР;

Б) виконання основних положень Декларації про утворення СРСР, Союзного договору та Конституції УСРР;

В) створення національного підґрунтя для проведення більшовиками своєї політики, а також для створення позитивного образу радянської влади як всередині країни, так і за її межами;

Г) збереження більшовицьким режимом національних традицій і подальший розвиток національної культури корінних народів на своїх територіях. 

Запитання 10

Результатом здійснення якої політики є подані нижче дані? «Індекс фізичного обсягу промислової продукції в СРСР у 1937 р., порівняно з рівнем 1913 р., становив 820, у США — 154, Німеччині — 119, Великій Британії — 110, Франції — 101. За обсягами виробництва СРСР із п’ятого місця в світі у 1928 р. перейшов на третє у 1932 р., у 1937 р. — на друге…»

варіанти відповідей

А Технічна перебудова;

Б форсована індустріалізація;

В промисловий переворот;

Г технологічна реконструкція.

Запитання 11

Що стало наслідком розгортання в СРСР стахановського руху?

варіанти відповідей

А Запровадження кримінальної відповідальності за запізнення на роботу;

Б заборона робітникам самовільно залишати підприємства;

В підвищення норм виробітку продукції;

Г встановлення семиденного робочого тижня.

Запитання 12

Що характеризує уривок з документа? «Тов. Сталіне!.. Більшість районів степу виконали план хлібозаготівель тільки на 40– 50 %… Почати зараз значно зменшувати план — це значить підривати власне план… Крім того, необхідно поправити план по колгоспах Одеської, Дніпропетровської, Донецької та Харківської областях мільйонів на 25, звичайно, по індивідуальному сектору ніякого зменшення плану зараз робити не можна…»

варіанти відповідей

А Передумови Голодомору;

Б причини утворення колгоспів;

В наслідки створення раднаргоспів; 

Г результат запровадження непу.

Запитання 13

Прочитайте фрагмент історичного документа. «Результати оперативних заходів, проведених органами ОГПУ з метою припинення масових виїздів з України… за цей же період часу виставленими заслонами затримано 5694 ос., з яких 5400 ос. повернені назад за місцем проживання. Заарештовано за активну контрреволюційну діяльність і відмову повернутися до місця проживання 778 ос. …у Сталінграді на будівництві СТЗ розкрито і ліквідовано контрреволюційну групу з 13 ос. куркулів, які втекли з території УРСР». Описані в документі події стали наслідком…:

варіанти відповідей

А Голодомору;

Б політичної реабілітації;

В урбанізації;

Г «ждановщини».

Запитання 14

Постанова РНК УСРР про занесення на «чорну дошку» колгоспів за «злісне саботування хлібозаготівель» призвела до…:

варіанти відповідей

А ліквідації «куркулів» і «підкуркульників», виселення решти селян до Сибіру;

Б конфіскації всього продовольства й посівного фонду, припинення постачання товарів;

В надання екстреної продовольчої допомоги членам колгоспу за рахунок селянодноосібників;

Г вилучення господарського реманенту та примусове відправлення колгоспників на промислові новобудови. 

Запитання 15

Що було характерним для культурного життя України в 1930‑ті рр.?

варіанти відповідей

А Створення творчих літературно-мистецьких об’єднань;

Б запровадження загальної обов’язкової середньої освіти;

В насадження єдиного творчого методу — «соціалістичного реалізму»;

Г вигнання нелояльних до радянської влади митців за кордон.

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест