Ранній період творчості Тараса Шевченка

Додано: 23 березня 2020
Предмет: Українська література, 9 клас
Тест виконано: 72 рази
18 запитань
Запитання 1


Укажіть ранній період творчості Т.Шевченка

варіанти відповідей

1814-1824рр.

 1827-1834рр.

 1837-1847рр.

 1837-1843рр.

Запитання 2

Перша збірка (1940р.) Т.Шевченка мала назву




  

варіанти відповідей

"Гайдамаки"

  "Причинна"

  "Твори"

"Кобзар""

Запитання 3

Укажіть жанр(1) та ідею(2) твору Т.Шевченка "Причинна"

варіанти відповідей


 



варіанти відповідей

  вірш-послання(1); висловлення глибокого співчуття до жінки-покритки; засудження жорстокос­ті, підступності, бездушності, розбещеності панів(2)

балада(1); возвеличення щирого почуття кохання і водночас засудження жорстокого і злого світу, де неможливо зберегти сильні, чисті, справжні почуття (2)

 вірш-послання, громадянська лірика(1); прохання зображувати у своїх творах минуле Батьківщини, Запорозьку Січ, що мало велике значення для пробудження національної свідомості українців(2)

  

 поема(1); висловлення глибокого співчуття до жінки-покритки; засудження жорстокос­ті, підступності, бездушності, розбещеності панів(2)

Запитання 4

Укажіть жанр(1) та ідею(2) твору Т.Шевченка "Думи мої, думи мої.."

варіанти відповідей

інтимна лірика(1); засудження аморальності й паразитизму російського самодержавства, заклик до самоусвідомлення народу, пробудження його національної гідності, при­страсне заперечення національного і соціального гноблення народів (2).

громадянська лірика(1); тільки впевненість у щасливе життя, наполегливість допоможе змінити соціальний устрій; засудження слабкості, поневірянь, байдужості, що роблять людину рабом (2).


пейзажна лірика(1); тільки впевненість у щасливе життя, наполегливість допоможе змінити соціальний устрій; засудження слабкості, поневірянь, байдужості, що роблять людину рабом (2).

балада(1); засудження аморальності й паразитизму російського самодержавства, заклик до самоусвідомлення народу, пробудження його національної гідності, при­страсне заперечення національного і соціального гноблення народів (2).

Запитання 5

Укажіть жанр твору Т.Шевченка "Іван Підкова"




  

  

варіанти відповідей

притча

балада

  громадянська лірика

 ліро-епічна поема

Запитання 6

У якому творі Т.Шевченко, згадуючи і поціновуючи минуле, пише про майбутнє

Наша дума, наша пісня,

Не вмре, не загине...

Он де, люде, наша слава,

Слава України!


варіанти відповідей

 "Гайдамаки"

 "Іван Підкова"

"Тарасова ніч"

  "До Основ'яненка"

Запитання 7

Романтичний пейзаж вступної частини балади "Причинна"

Реве та стогне Дніпр широкий,

Сердитий вітер завива,

Додолу верби гне високі,

Горами хвилю підійма.

символізує

варіанти відповідей

значне емоційне напруження,зумовлене коханням парубка і дівчини

 умиротворення, спокійне плесо ріки та сонячну погоду, які настануть після бурі як логічна зміна стану природи

бурю на Дніпрі, яка має значні руйнівні наслідки для прибережних територій

драматичні, сповнені страждань події

Запитання 8

Вкажіть ідейно-художні та прблемно-тематичні особливості романтизму

варіанти відповідей

підвищена увага до неповторного; ствердження самоцінності людини, народу, нації; неординарні герої діють у небуденних обставинах; сильні, яскраві почуття

розвиток релігійно-християнської літератури, яка розкриває зв'язок людини з Богом, а також жанрів духовної лірики; у центрі уваги - герой-монах, герой-книжник

спрямованість на розкриття соціальних вад, які перешкоджають вільному розвитку людини, прояву її природних здібностей

зображення типового героя у типових обставинах

Запитання 9

Назвіть ознаки жанру послання на прикладі поезії Т.Шевченка "До Основ'яненка"

варіанти відповідей

повчальна алегорична оповідь, в якій фабула підпорядкована моралізаційній частині твору

запис, зроблений автором певного художнього твору, що вказує на особу чи подію, якій присвячено цей твір

різновид епістоли, віршоване звернення до конкретного адресата, що зумовлює наявність прохання, роздумів, наведення фактів

авторські пояснення в ліричному творі щодо умов та часу дії, зовнішнього вигляду і поведінки дійових осіб

Запитання 10

Козацький морський похід на Царград - мотив твору




  

варіанти відповідей

 "До Основ'яненка";

  "Тарасова ніч";

"Іван Підкова";

"Гайдамаки".

Запитання 11

«Тарасов ніч» присвячена:


варіанти відповідей

 братам

сестрам

поміщику

матері

Запитання 12

Поетика балади якого твору багата на народнопоетичні художні засоби:

варіанти відповідей

 "Гайдамаки"

 "Іван Підкова"

"Тарасова ніч"

  "До Основ'яненка"

"Причинна"

Запитання 13

 З цього вірша починається збірка «Кобзар».




  

варіанти відповідей

 "До Основ'яненка";

  "Тарасова ніч";

"Іван Підкова";

"Гайдамаки".

"Думи мої, думи"

"Причинна"

Запитання 14

Твір пройнятий народнопоетичною символікою: місяць, вітер, чайка, степ, могили.




  

варіанти відповідей

 "До Основ'яненка";

  "Тарасова ніч";

"Іван Підкова";

"Гайдамаки".

"Думи мої, думи"

"Причинна"

Запитання 15

В якому творі порушується тема про вірне кохання,

розлуку і трагічну смерть

закоханих.




  

варіанти відповідей

 "До Основ'яненка";

  "Тарасова ніч";

"Іван Підкова";

"Гайдамаки".

"Думи мої, думи"

"Причинна"

Запитання 16

В якому творі порушується тема про вірне кохання,

розлуку і трагічну смерть

закоханих.




  

варіанти відповідей

 "До Основ'яненка";

  "Тарасова ніч";

"Іван Підкова";

"Гайдамаки".

"Думи мої, думи"

"Причинна"

Запитання 17

Художній засіб -  “Думи мої, думи мої” 


варіанти відповідей

епітет

метафора

риторичне запитання

порівняння

Запитання 18

Художній засіб - «наша дума, наша пісня не вмре, не загине…»



варіанти відповідей

епітет

метафора

риторичне запитання

порівняння

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест