Рання творчість Тараса Шевченка

Додано: 5 лютого
Предмет: Українська література, 9 клас
12 запитань
Запитання 1

БАЛАДА – це


варіанти відповідей

невеликий за розміром ліро-епічний твір фольклорного чи авторського походження на літературну чи історичну тему з драматично-напруженим сюжетом. 

великий за обсягом ліро-епічний віршований твір, у якому зображені значні події та яскраві характери, а розповідь про героїв супроводжується ліричними відступами.

великий пісенно-розповідний твір переважно героїчного змісту про важливі історичні події, який виконується речитативом.

невеликий ліро-епічний твір, написаний ритмічною прозою, який відзначається образністю, стрункістю композиції, сконцентрованістю змісту.

Запитання 2

ОСОБЛИВОСТІ БАЛАДИ:


.


варіанти відповідей

емоційна розповідь про незвичайні події, переживання героїв;

поєднання епосу (зображення зовнішніх подій) і лірики (відображення почуттів героїв);

романтичний пейзаж і метаморфози

часті діалоги і гумористичні ситуації

зображення важливих історичних подій та конкретних історичних осіб.

Запитання 3

ТЕМА БАЛАДИ " Причинна":


варіанти відповідей

розповідь про вірне кохання, розлуку і трагічну смерть закоханих.

розповідь про глибокі переживання дівчини, розлученої з коханим, її звернення до ворожки, перевтілення внаслідок чарів


розповідь про злочинну поведінку матері. яка утопила свою дочку і закінчила життя самогубством

зображення страждань дівчини через панську жорстокість і бездуховність

Запитання 4

Причинна- жінка,

варіанти відповідей

якій пороблено, яка не володіє собою, не тямить себе.

яка шукає різні причини, щоб не працювати по господарству.

яка любить гуляти серед чудової природи, спостерігати причини зміни у погоді

щиро закохана і вірна подруга

Запитання 5

Образи-символи твору " Причинна":


варіанти відповідей

голубка й голуб - козак і дівчина;


щебетання соловейка - ознака кохання;


сичі - віщуни недоброго, смерті.


човен - подолання перешкод і небезпеки.

зорі - світлі мрії і надії на краще майбутнє.

Запитання 6

Що було причиною смерті героїні?

варіанти відповідей

упала з дерева і розбилася

потонула в Дніпрі під час бурі

невиліковно захворіла під час розлуки з коханим

залоскотали русалки

Запитання 7

Реальне в баладі " Причинна":

варіанти відповідей

опис природи - буряна ніч над Дніпром


похорон дівчини й козака- у полі край дороги дві могили

русалки очікують дівчину під деревом, щоб залоскотати на смерть

несподіване повернення козака на коні із далекого походу

Запитання 8

Жанр вірша " Думи мої..." (1839)

-

варіанти відповідей

громадянська лірика.

інтимна лірика

пейзажна лірика

філософська лірика

Запитання 9

ТЕМА твору " Думи мої..." ( 1839)

варіанти відповідей

звернення Т. Шевченка до своїх дум із сподіванням і вірою у вільне життя співвітчизників.


намагання автора привернути увагу до своєї творчості, аби здобути славу

зображення життя і діяльності Тараса Шевченка після заслання

висловлення мрій оселитися в Україні після довгої розлуки з рідною землею

Запитання 10

ЖАНР вірша " Думи мої..."


варіанти відповідей

елегія (ліричний вірш тужливого, сумного характеру)

баркарола — ліричний вірш  мрійливого ґатунку із виразними ознаками стилізації фольклорного зразка

романс (невеликий за обсягом вірш здебільшого любовної лірики та музичний твір для сольного співу з інструментальним акомпанементом)

ду́ма (один із жанрів фольклору; ліро-епічний твір української усної словесності про події з життя козаків XVI—XVIII століття)

Запитання 11

Які птахи згадано у творі " Причинна"?

варіанти відповідей

півні

сичі

голуби

жайворонок

зозуля

ластівочка

Запитання 12

Ознаки українського романтизму:

варіанти відповідей

прийом психологічного паралелізму – паралельне зображення людини і природи;


сум за минулою славою та волею України;


протиставлення реальній дійсності картин життя бажаного, витвореного мрією, піднесеного над дійсністю;

виняткові характери у виняткових обставинах;

наслідування дійсності, описовість, увага до побутових і етнографічних подробиць.

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест