Реалізм в українській літературі 70–90–х років ХІХ ст. Творчість І. Нечуя - Левицького

Додано: 27 вересня 2022
Предмет: Українська література, 10 клас
Тест виконано: 1258 разів
24 запитання
Запитання 1

Який напрям утвердився у красному письменстві у другій половині ХІХ ст.?

варіанти відповідей

авангардизм

реалізм

романтизм

бароко

Запитання 2

Які документи забороняли українську мову у ХІХ ст.?

варіанти відповідей

Указ Катерини ІІ, Конституція

Маніфест Центральної Ради, наказ президента

Указ Петра І, наказ царя

Емський указ, Валуєвський циркуляр

Запитання 3

Знайдіть зайве твердження.

варіанти відповідей

Реалісти прагнуть поєднати фантастичне з реальним, захоплюються фольклором

Провідні жанри реалізму - повість та роман

Реалістичний напрям виник як заперечення художніх принципів романтизму

Дійсність у реалістичному творі зображується правдоподібно з опорою на факт

Запитання 4

На перший план у реалістичному творі висувається проблематика.

варіанти відповідей

людини та міста

людини та природи

 людини і середовища

людини та вождя

Запитання 5

Визначте ознаки реалізму (декілька відповідей).

варіанти відповідей

Дійсність зображується через сприйняття автора твору

Характер героя багатогранний, внутрішньо суперечливий, неоднозначний

Типовий герой у типових обставинах

Конфлікт людини і середовища

Запитання 6

Українські письменники-реалісти.

варіанти відповідей

Г. Сковорода, І. Котляревський

І. Нечуй-Левицький, П. Мирний, І. Карпенко-Карий

Леся Українка, О. Кобилянська

Ліна Костенко, М. Коцюбинський

Запитання 7

Найважливішою своєю метою письменники того часу вважали...


варіанти відповідей

Пробудження й збереження національної свідомості

Переконати скоритися долі

Прагнення будувати "правдиве", справедливе суспільство

Переконати підкоритися владі

Запитання 8

Нечуй- Левицький - це псевдонім...

варіанти відповідей

Івана Левицького

Івана Тобілевича

Івана Нечуя

Григорія Квітки

Запитання 9

Хто назвав І. Нечуя-Левицького "Колосальним всеобіймаючим оком України"?

варіанти відповідей

Іван Франко

Панас Мирний

Тарас Шевченко

Іван Карпенко-Карий

Запитання 10

Чим розпочинається твір "Кайдашева сім'я"?

варіанти відповідей

сваркою баби Палажки з Кайдашихою

зустріччю Лавріна та Мелашки

розмовою двох братів про дівчат

описом Мотрі

Запитання 11

Усі твердження про "Кайдашеву сім'ю" правильні, ОКРІМ...

варіанти відповідей

події у творі відбуваються у селі Семигори

сім’я Кайдашів мала своїх прототипів

Омелько Кайдаш був гарним стельмахом

"Кайдашева сім'я" - це соціально-побутовий роман

Запитання 12

Укажіть неправильне твердження.

варіанти відповідей

Маруся дуже любила дітей

Карпа назначили десяцьким у громаді

Мелашка залишилася в Києві у ченця

Мотря просила Карпа відділити хату

Запитання 13

"Висока на зріст, рівна станом, але не дуже тонка... з чорними косами, вона була ніби намальована на білій стіні. Загоріле рум'яне лице ще виразніше малювалось з чорними тонкими бровами, з темними блискучими, як терен, облитий дощем, очима". Так описано...

варіанти відповідей

Мотрю

Кайдашиху

Параску

Мелашку

Запитання 14

Ідея повісті "Кайдашева сім'я"

варіанти відповідей

 засудження індивідуалізму й егоїзму, що призводять до духовної роз’єднаності в родині. 

зображення життя українського села в пореформену добу на прикладі однієї родини

показ типових стосунків між невісткою та свекрухою

показ життя типової селянської родини

Запитання 15

Оберіть риси , характерні для реалізму (кілька відповідей).

варіанти відповідей

зображення типових явищ дійсності

змалювання звичайних людей у їхньому повсякденні

психологічна та соціальна достовірність людських характерів

нетиповий герой в нетипових обставинах

Запитання 16

Портретна характеристика з повісті “Кайдашева сім'я”: "Був широкий в плечах, з батьківськими карими очима, з блідуватим лицем. Тонкі пружки його блідого лиця з тонкими губами мали в собі щось неласкаве. Гострі темні очі були ніби сердиті" стосується героя...

варіанти відповідей

Карпа

Омелька

Лавріна

брат Мелашки

Запитання 17

І. Нечуй-Левицький осмислив у творі такі проблеми...

варіанти відповідей

добра і зла

вождя й суспільства

родинних стосунків

віри в Бога й моралі

митця й природи

Запитання 18

Укажіть правильне твердження.

варіанти відповідей

Лавріну і Мелашці побудували окрему хату і вони відділилася

Маруся залізла на горище до Мотрі, щоб вкрасти яйця

Лаврін не хотів ділитися грушею з Карпом, бо вона росла на його половині

Мотрю посадили на 2 дні у холодну через вибите око

Запитання 19

Мелашку схарактеризовано в рядку...

варіанти відповідей

«Вона була дуже богомольна і щороку їла паску в Києві в Лаврі».

«… Очі, як у сови, а своїм кирпатим носом вона чує, як у небі млинці печуть. А як ходить, то неначе решетом горох точить, такі викрутаси виробляє».

 «Дівчина була невелика на зріст, але рівна, як струна, гнучка, як тополя, гарна, як червона калина, довгообраза, повновида, з тонким носиком».

«Хазяйновита, але скупа, вона втинала одежу, як тільки можна було обтяти".

Запитання 20

У творі «Кайдашева сім’я» слова «Діло з грушею скінчилося несподівано. Груша всохла, і дві сім’ї помирилися. В обох садибах настала мирнота й тиша» є ...

варіанти відповідей

розв'язка

експозиція

зав'язка

кульмінація

розвиток дії

Запитання 21

У селі Кайдашиху називали...

варіанти відповідей

пані Маруся

пані Кайдашиха

пані економша

Маруся

Запитання 22

Чий портрет: «Молоде довгасте лице було рум'яне», «був схожий з виду на матір»?

варіанти відповідей

Лавріна

сусіда Кайдашів

Карпа

брата Мотрі

Запитання 23

За жанром «Кайдашева сім’я».

варіанти відповідей

 соціально-побутовий історичний роман

реалістична соціально-психологічна повість

реалістична сатирично-гумористична повість

реалістична соціально-психологічна повість з елементами драми

Запитання 24

Укажіть неправильне твердження.

варіанти відповідей

 Маруся приготувала Мотриного півня

Маруся сильно образила Мотрю тим, що не дала тонкого полотна для сорочок

Мотря вперше заплакала, коли Кайдашиха їй сказала, що борщ був неправильно зварений

Лаврін та Карпо купили коней, щоб заробляти гроші

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест