Різноманітність рослин. Контрольна робота.

Додано: 1 травня 2022
Предмет: Біологія, 6 клас
Тест виконано: 56 разів
24 запитання
Запитання 1

 Зазначте, що становить собою вид організмів:

варіанти відповідей

1. Окрема особина.

2. Основна систематична одиниця.

3. Сукупність організмів, які населяють певну ділянку суші.

4. Сукупність усіх рослин, що зростають на нашій планеті.

Запитання 2

 Бурі та червоні водорості мешкають на більших глибинах, ніж зелені. Цьому сприяє наявність у їх клітинах:

варіанти відповідей

1. Хлорофілу.

2. Інших пігментів.

3. Ядра.

4. Клітинної стінки.

Запитання 3

 Як називається спеціалізована нестатева клітина у спорових рослин, яка забезпечує при проростанні утворення гаметофіту:

варіанти відповідей

1. Спора.

2. Яйцеклітина.

3. Сперматозоїд.

4. Зигота.

Запитання 4

 З чого складається гаметофіт у моху:

варіанти відповідей

1. Стебла з листочками.

2. Серцевидної пластинки.

3. Ніжки з коробочкою.

4. Порожнистих мертвих клітин.

Запитання 5

 Ця рослина росте на полях. На зиму її надземна частина відмирає, а перезимовує тільки темне, тверде кореневище. На весняних пагонах розвиваються спори. Коли спори висипаються, розвивається літній пагін із дуже дрібними лускоподібними листочками. Називається ця рослина:

варіанти відповідей

1. Зозулин льон.

2. Плаун булавовидний.

3. Хвощ польовий.

4. Папороть.

Запитання 6

  Голонасінні отримали свою назву завдяки тому, що:

варіанти відповідей

1. Їх насінина не має гачечків чи шипів.

2. Їх насінина не має шкірки.

3. Їх насінина не покрита оплоднем.

4. Всі ці рослини мають хвою.

Запитання 7

 У покритонасінних є орган, якого нема у голонасінних. Цей орган називається:

варіанти відповідей

1. Корінь.

2. Стебло.

3. Листок.

4. Квітка.

Запитання 8

У якій із цих груп перераховані овочеві рослини:

варіанти відповідей

1. Горох, квасоля, біб.

2. Вишня, слива, полуниці.

3. Капуста, картопля, помідори.

4. Жито, пшениця, овес.

Запитання 9

Симбіоз, хижацтво, поїдання рослин тваринами відносять до чинників:

варіанти відповідей

1. Живої природи.

2. Неживої природи.

3. Антропогенних.

4. Загальних.

Запитання 10

Стебла та гілки рослин, які разом зростають в одному угрупованні утворюють:

варіанти відповідей

1. Зарості.

2. Надземну ярусність.

3. Підземну ярусність.

4. Симбіоз.

Запитання 11

 У цих природних угрупованнях переважають багаторічні трав’янисті рослини, які розвиваються з весни до осені. Називаються ці угруповання:

варіанти відповідей

1. Лука.

2. Ліс.

3. Степ.

4. Болото.

Запитання 12

 Які із цих вимерлих рослин брали участь в утворенні покладів кам’яного вугілля:

варіанти відповідей

1. Папороті.

2. Мохи.

3. Голонасінні.

4. Покритонасінні.

Запитання 13

У мохів, на відміну від папоротей нема:

варіанти відповідей

1. Стебла.

2. Листків.

3. Квіток.

4. Коренів.

Запитання 14

 У водоростей гаметофіт переважає (домінує) над спорофітом. У якої ще групи ми спостерігаємо таку ж закономірність і життєвому циклі:

варіанти відповідей

1. Мохів.

2. Папоротей.

3. Хвощів.

4. Плаунів.

Запитання 15

 У сосни, ялини та інших хвойних рослин насінні зачатки розташовуються:

варіанти відповідей

1. На листках.

2. На насінних лусках жіночих шишок.

3. На стеблах.

4. На лусках чоловічих шишок.

Запитання 16

У якій із цих груп названі вологолюбні та посухостійкі рослини у відповідному порядку:

варіанти відповідей

1. Мох та кактус.

2. Папороть та латаття біле.

3. Сосна та ялина.

4. Ковила та типчак.

Запитання 17

 Прикладом паразитизму серед рослин може бути життя:

варіанти відповідей

1. Повитиці та конюшини.

2. Бульбочкових бактерій та коренів бобових рослин.

3. Огірків та кукурудзи.

4.  Верби та тополі.

Запитання 18

Що із перерахованого утворюється рослинами і є кормом для тварин:

варіанти відповідей

1. Кисень.

2. Органічні речовини.

3. Мінеральні речовини.

4. Вуглекислий газ.

Запитання 19

 Серед перерахованих ознак виберіть ті, що характерні для дводольних рослин. Встановіть, в якій групі вірно перераховані ці ознаки: а) в зародку дві сім’ядолі; б) коренева система мичкувата; в) листки мають паралельне жилкування; г) коренева система стрижнева; д) в зародку одна сім’ядоля; е) листки мають сітчасте (пірчасте) жилкування.

варіанти відповідей

1. б, в, д.

2. а, г, е.

3. в, д, е.

4. б, в, е.

Запитання 20

Встановіть відповідність між назвами рослин та їх описом: А) хвощ польовий; Б) сфагнум; В) модрина – 1) невисока трав’яниста рослина, її листки мають мертві клітини, що можуть наповнюватися під час дощу вологою; 2) невисока трав’яниста рослина, яка має пірчасте (сітчасте) жилкування листків, але належить до однодольних рослин; 3) дерево, яке належить до голонасінних, але скидає свою хвою на зиму; 4) багаторічна рослина, росте на полях, має весняні пагони, на яких формуються спороносні колоски та літні розгалужені пагони, клітини яких у своїх оболонках містять багато силіцію.

варіанти відповідей

1. А - 2, Б - 4, В - 1.

2. А - 1, Б - 4, В - 2.

3. А - 4, Б - 1, В - 3.

4. А - 3, Б - 1, В - 4.

Запитання 21

Серед перерахованих рослин виберіть ті, що належать до відділу голонасінні: а) плаун булавовидний; б) сосна звичайна; в) зозулин льон; г) туя західна; д) модрина; е) папороть.

варіанти відповідей

1. а, в, е.

2. в, г, д.

3. б, в, е.

4. б, г, д.

Запитання 22

 Серед перерахованих рослин виберіть ті, в яких спорофіт переважає (домінує) над гаметофітом: а) сфагнум; б) хвощ польовий; в) щитник чоловічий; г) зозулин льон; д) плаун булавовидний; е) орляк.

варіанти відповідей

1. а, в, г, е.

2. б, в, д, е.

3. в, г, д, е.

4. б, д, г, е.

Запитання 23

Розгляньте малюнок та встановіть назву зображеної рослини та в якій групі відповідними цифрами позначені такі частини рослини, як ризоїди, стебло, коробочка із спорами та спора що проростає:

варіанти відповідей

1. Зозулин льон, 2, 5, 6, 4.

2. Сфагнум, 3, 7, 2, 4.

3. Сфагнум, 4, 5, 1, 7.

4. Зозулин льон, 1, 3, 6, 7.

Запитання 24

Розгляньте малюнок та встановіть які частини рослини позначені на ньому цифрами 1, 2, 6, 7 відповідно:

варіанти відповідей

1. Головний корінь, бічні корені, бруньки, спорангії із спорами.

2. Кореневище, додаткові корені, молодий листок, листок на якому утворюються спорангії із спорами.

3. Корінь, підземні бруньки, листки що відмирають, дорослі листки.

4. Корінь, зачаткові стебла, зачаткові листки, спори.

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест