Різноманітність рослин. Контрольна робота. В.ІІ.

Додано: 4 травня 2022
Предмет: Біологія, 6 клас
Тест виконано: 407 разів
24 запитання
Запитання 1

Наука, яка досліджує різноманітність рослин, називається:

варіанти відповідей

1. Рослинництво.

2. Систематика.

3. Землеробство.

4. Анатомія.

Запитання 2

Багата на ламінарин, йод та інші хімічні речовини:

варіанти відповідей

1. Хлорела.

2. Ламінарія.

3. Картопля.

4. Капуста.

Запитання 3

 Мох зозулин льон закріплюється в ґрунті за допомогою:

варіанти відповідей

1. Головного кореня.

2. Додаткових коренів.

3. Бічних коренів.

4. Ризоїдів.

Запитання 4

Яке покоління домінує (переважає) у циклі розвитку мохів:

варіанти відповідей

1. Гаметофіт.

2. Спорофіт.

3. Зигота.

4. Гамета.

Запитання 5

 Ці рослини ростуть у затіненій частині лісу, мають довге повзуче стебло, а влітку на вертикальних пагонах утворюються попарно розташовані спороносні колоски. Називаються ці рослини:

варіанти відповідей

1. Зозулин льон.

2. Плаун булавовидний.

3. Хвощ польовий.

4. Папороть.

Запитання 6

Насінні зачатки в голонасінних розвиваються:

варіанти відповідей

1. У плодах.

2. У шишках.

3. У квітках.

4. На нижні поверхні листків.

Запитання 7

 За якою ознакою можна точно встановити приналежність рослини до однодольних чи дводольних рослин:

варіанти відповідей

1. Тип кореневої системи.

2. Тип жилкування.

3. Форма стебла.

4. Кількість сім'ядолей у зародку насінини.

Запитання 8

У якій із цих груп перераховані плодові та ягідні культури:

варіанти відповідей

1. Горох, квасоля, біб.

2. Вишня, слива, полуниці.

3. Капуста, картопля, помідори.

4. Жито, пшениця, овес.

Запитання 9

 Освітленість, вологість, температура відносять до чинників:

варіанти відповідей

1. Живої природи.

2. Неживої природи.

3. Антропогенних.

4. Загальних.

Запитання 10

Корені рослин, які разом зростають в одному угрупованні утворюють:

варіанти відповідей

1. Зарості.

2. Надземну ярусність.

3. Підземну ярусність.

4. Симбіоз.

Запитання 11

Природне угруповання, яке утворене деревними рослинами, що складають кілька ярусів, кущами, чагарниками, трав’янистими рослинами, називається:

варіанти відповідей

1. Лука.

2. Ліс.

3. Степ.

4. Болото.

Запитання 12

У процесі фотосинтезу зелені рослини утворюють:

варіанти відповідей

1. Плоди.

2. Квітки.

3. Кисень та органічні речовини.

4. Насіння.

Запитання 13

У водоростей, на відміну від мохів нема:

варіанти відповідей

1. Ризоїдів.

2. Кореня.

3. Квіток.

4. Стебла та листків.

Запитання 14

 У якої із цих груп рослин спорофіт переважає (домінує) над гаметофітом:

варіанти відповідей

1. У мохів.

2. У хвощів.

3. У водоростей.

4. В усіх перерахованих тут груп рослин.

Запитання 15

У ялини та сосни ми можемо побачити чоловічі та жіночі шишки на одній рослині. Такі рослин, у яких чоловічі та жіночі органи розвиваються на одній особині, називаються:

варіанти відповідей

1. Однодомними.

2. Дводомними.

3. Бездомними.

4. Багатотомними.

Запитання 16

У якій із цих груп названо представників зернобобових, овочевих та плодоягідних культур у відповідному порядку:

варіанти відповідей

1. Соняшник, кукурудза, черешня.

2. Горох, капуста, яблуня.

3. Груша, помідори, пшениця.

4. Цибуля, слива, жито.

Запитання 17

 Прикладом паразитичного співіснування може бути спільне життя:

варіанти відповідей

1. Пирію та картоплі.

2. Коренів бобових рослин та бульбочкових бактерій.

3. Повитиці та конюшини.

4. Омели та тополі.

Запитання 18

Що найчастіше стає причиною зникнення окремих видів рослин на нашій планеті:

варіанти відповідей

1. Зменшення вмісту кисню в атмосфері.

2. Потепління.

3. Знищення окремих видів рослин людиною заради отримання тимчасової вигоди.

4. Поїдання рослин тваринами.

Запитання 19

Встановіть групу, де вірно вказані ознаки, що характерні для однодольних рослин: а) в зародку дві сім’ядолі; б) коренева система мичкувата; в) листки мають паралельне жилкування; г) коренева система стрижнева; д) в зародку одна сім’ядоля; е) листки мають сітчасте (пірчасте) жилкування.

варіанти відповідей

1. а, в, г.

2. б, г, д.

3. б, в, д.

4. а, б, г.

Запитання 20

 Встановіть відповідність між назвами рослин та їх описом: А) сосна звичайна; Б) подорожник; В) щитник чоловічий – 1) трав’яниста рослина із великими округлими листками з дуговим жилкуванням та мичкуватою кореневою системою; 2) Велике дерево, що зростає в горах Каліфорнії (США), може досягати в висоту до 140 м; 3) трав’яниста рослина із великими листками на яких з нижнього боку утворюються буруваті горбики – соруси; 4) дерев’яниста рослина висотою до 40 м, на гілках якої хвоїнки розташовані у пучках по дві.  

варіанти відповідей

1. А - 2, Б - 1, В - 4.

2. А - 4, Б - 1, В - 3.

3. А - 3, Б - 2, В - 1.

4. А - 1, Б - 4, В - 2.

Запитання 21

Серед перерахованих рослин виберіть ті, що належать до відділу голонасінні: а) плаун булавовидний; б) сосна звичайна; в) зозулин льон; г) туя західна; д) модрина; е) папороть.

варіанти відповідей

1. а, в, г.

2. а, б, в.

3. б, г, д.

3. в, г, е.

Запитання 22

  Знайдіть відповідність між назвами рослин та їх описом: А) зозулин льон; Б) ламінарія; В) черешня – 1) водорість, яка має міцні ризоїди, стовбурець та широку листоподібну пластинку; 2) рослина, яка має здерев’яніле стебло, а влітку на ній дозрівають червоні або жовті плоди – кістянки; 3) рослина має великі округлі листки із дуговим жилкуванням та мичкувату кореневу систему; 4) невисока рослина, яка росте на заболочених територіях, має стебло, густо покрите дрібними зеленими листочками та невеликі ризоїди, розташовані в нижній частині стебла.

варіанти відповідей

1. А - 2, Б - 1, В - 4.

2. А - 4, Б - 1, В - 2.

3. А - 3, Б - 4, В - 1.

4. А - 1, Б - 4, В - 3.

Запитання 23

Розгляньте малюнок та встановіть, яку рослину тут зображено та що позначено цифрами від 1 до 4 відповідно:

варіанти відповідей

1. Плаун булавовидний, додаткові корені, повзуче стебло, вертикальний пагін, додаткові корені.

2. Хвощ польовий, повзуче стебло, вертикальний пагін, спороносний колосок, додаткові корені.

3. Плаун булавовидний, повзуче стебло, вертикальний пагін, спороносний колосок, додаткові корені.

4. Хвощ польовий, додаткові корені, повзуче стебло, вертикальний пагін, додаткові корені.

Запитання 24

Розгляньте малюнок, визначте назву рослини, яка на ньому зображена та які органи рослини позначені цифрами 1, 2, 4, 5 відповідно:

варіанти відповідей

1. Хвощ польовий, кореневище, весняний пагін, спороносний колосок, літній пагін.

2. Плаун булавовидний, кореневище, весняний пагін, спороносний колосок, літній пагін.

3. Хвощ польовий, літній пагін, кореневище, спороносний колосок, весняний пагін.

4. Плаун булавовидний, кореневище, весняний пагін, спороносний колосок, літній пагін.

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест