Розшук уражених та способи рятування людей із завалених і пошкоджених споруд

Додано: 27 лютого
Предмет: Захист України, 11 клас
25 запитань
Запитання 1

Що необхідно зробити перед пошуком та звільненням людей із завалів? 

варіанти відповідей

Загасити пожежі.

Знеструмити лінії електромереж.

Закрити люки

Вимкнути системи газо-, теплозабезпечення.

Вимкнути системи водозабезпечення та каналізації.

Запитання 2

Яких загальних правил потрібно дотримувати для скорочення часу розшуку постраждалих? 

варіанти відповідей

Послідовність вибору об’єктів для ведення пошуку заснована на принципі від простого до складного.

Послідовність вибору об’єктів для ведення пошуку заснована на принципі від складного до простого .

Визначаючи місця найбільш вірогідного перебування постраждалих

Пошук вести в тиші як мінімум парами.

Найперше визволяють живих.

Розшук постраждалих триває, доки не буде визначено, що в зоні НС не залишилося ні живих, ні загиблих.

Запитання 3

Які основні методи пошуку постраждалих ви знаєте? 

варіанти відповідей

Візуальний.

Акустичний

Спостереження

Зондування

Опитування очевидців 

Пошук з повітря 

Пошук з використанням спеціальних приладів

Пошук з використанням тварин.

Запитання 4

У яких випадках ефективність використання собак для пошуку постраждалих знижається?

варіанти відповідей

Якщо повітря чисте

Якщо повітря задимлене

Якщо немає дощу

Якщо відчутний запах будь-яких пахучих речовин.

Запитання 5

Які способи рятування людей вам відомі?

варіанти відповідей

Підкоп

Переправа

Пролом стіни  

Пролом дверей

Пролом стелі

Вибивання вікон

Траншея

Шахта

Запитання 6

Як рятують людей із завалених і пошкоджених захисних споруд?

варіанти відповідей

Від нього прибирають: дрібні уламки та сипучий матеріал прибирають уручну, щоб не завдати шкоди по- страждалому.

Звільняють голову та верхню частину тіла

Вилучати постраждалого з-під уламків треба утримувати єдиним блоком

голову — шию - хребет - таз,

Передають сигнали постраждалим

Витягають, розбираючи завал зверху вручну; а тих, хто опинився в глибині завалу (під завалом), — через галереї.

Запитання 7

Яка послідовність визволення постраждалого із завалу? 

варіанти відповідей

Спочатку ноги - тулуб - голову

Єдиним блоком голову — шию - хребет - таз

Спочатку ноги

Спочатку голову

Запитання 8

Дуже потужний, зі швидкістю понад 20 м/с постійний вітер, що викликає великі руйнації на суші та хвилювання на морі

варіанти відповідей

Буря (шторм)

Шквальні бурі

Ураган

Штиль

Запитання 9

Які цілі проведення аварійно-рятувальних робіт?

варіанти відповідей

ліквідація небезпечних чинників, що загрожують життю рятувальників

уникнення руйнувань та матеріальних збитків

знешкодження небезпечних чинників

 збереження здоров'я людей та захист населення

Запитання 10

це атмосферний вихор великої руйнівної сили, швидкість вітру перевищує 29 м/с (12 балів за шкалою Бофорта) і сягає, здебільшого, 30–50 м/с

варіанти відповідей

Буря (шторм)

Шквальні бурі

Ураган

Штиль

Запитання 11

Оберіть стихійні лиха

варіанти відповідей

повені

пожежі

терористичні акти

війна

ураган

радіаційне забруднення

Запитання 12

Оберіть вірну послідовність дій при виконанні аварійно-рятувальних робіт (вказані не всі дії)

варіанти відповідей

локалізація зони НС - ліквідація небезпечних чинників - евакуація населення - надання допомоги постраждалим

виявлення та знешкодження вибухонебезпечних предметів - забезпечення громадського порядку - соціальний захист - організація аварійно-невідкладних робіт

розвідка зон проведення робіт - пошук та рятування постраждалих - прогнозування зони поширення НС - проведення першочергового ремонту

проведення першочергового ремонту - пошук постраждалих - прогнозування зон поширення НС - локалізація зони НС

Запитання 13

Чи використовують спеціально натренованих собак, які реагують на живих людей для визначення місць, де є постраждалі під уламками?

варіанти відповідей

так

ні

незнаю

Запитання 14

Після вивчення зони проведення робіт і характеру НС рятувальники вибирають оптимальний метод пошуку постраждалих. До основних методів пошуку постраждалих належать такі:

варіанти відповідей

візуальний, акустичний (звуковий), поверхнево-просторовий, опитування очевидців, пошук з повітря, тепловий, пошук з використанням тварин.

візуальний, акустичний (звуковий), прочісування місцевості, опитування очевидців, пошук слідами, зондування, пошук з використанням спеціальних приладів, тварин.

візуальний, вкусовий, опитування очевидців, пошук з використанням спеціальних приладів, тварин, пролом стіни.

візуальний, акустичний (звуковий), підкоп, зондування, опитування очевидців, пошук з повітря.

Запитання 15

завал ⎯ це хаотичне скупчення уламків будівельних конструкцій, меблів, обладнання, пошкоджених комунікацій тощо. Для визволення постраждалого рятувальники виконують роботи з проникнення в завал. Які є способи проникнення в завал?

варіанти відповідей

підкоп, пролом стіни, пролом стелі, траншея, шахта, штольня

підкоп, траншея, шахта, штольня

підкоп, пролом стіни, пролом стелі, шахта

пролом стіни, пролом стелі, шахта

Запитання 16

Після встановлення місця, де виявлено постраждалого, рятувальники, якщо це можливо, установлюють з ним контакт, під час якого необхідно з’ясувати:

варіанти відповідей

стан постраждалого, чи впливають на нього уламки та на які саме частини тіла

самопочуття постраждалого та як глибоко він перебуває

яка ситуація навколо нього, хто з людей є поруч, скільки їх, що відомо про їхнє місце перебування

 розповідати постраждалому, що робиться для його порятунку

Запитання 17

Як діяти в будинку, що горить:

варіанти відповідей

для захисту від диму і чадного газу необхідно дихати через зволожену тканину

виходити із осередку пожежі необхідно в той бік, звідки дме вітер

якщо загорівся ваш одяг, падайте на землю і перевертайтесь, щоб збити полум’я

під час гасіння пожежі використовуйте вогнегасники, пожежні гідранти, а також воду, пісок, землю, ковдри

якщо горить електричне обладнання або проводка, вимкніть рубильник або вимикач, а потім починайте гасити вогонь

Запитання 18

Вибухонебезпечний пристрій, спрямований на виведення з ладу чи знищення людини, транспорту або будівлі від присутності, близькості або контакту з особою чи транспортним засобом

варіанти відповідей

гвинтівка

 міна

гармата

  автомат

Запитання 19

За тактичним призначенням міни поділяються на:

варіанти відповідей

протипіхотні;


такі, що знешкоджуються;


протитранспортні.

Запитання 20

За ступенем небезпеки міни бувають:

варіанти відповідей

такі, що знешкоджуються


 

   

  такі, що не знешкоджуються

 протипіхотні

 протитранспортні

Запитання 21

Вкажіть характеристику протипіхотних мін

варіанти відповідей

невеликі за розміром.





різні за формою, кольором (зелений, коричневий, світло/темно-коричневий тощо в залежності від оточуючого середовища), матеріалом.

встановлені таким чином, щоб їх не помітили.

часто використовуються з додатковими засобами (розтяжки, дроти, мотузки з риболовними гачками, розкладеними у траві чи перекинутими через гілля дерев, що легко чіпляються за елементи одягу тощо).

не мають терміну придатності (через багато років залишаються чутливими до будь якого впливу та здатними вибухнути).

встановлені так, щоб їх було помітно

Запитання 22

Який вид протипіхотних мін має основний вражаючий ефект – вибухову хвилю, яка руйнує все на своєму шляху?

варіанти відповідей

 осколкові

  

фугасні

об'ємні

Запитання 23

Які протипіхотні міни здійснюють ураження готовими забійними елементами та уламками корпусу міни

варіанти відповідей

 осколкові

   

фугасні

Запитання 24

Що робити, якщо виявили вибухонебезпечний предмет?

варіанти відповідей

не чіпай



не підходь

телефонуй 101

підняти та віднести в поліцію;

Запитання 25

Першочергові невідкладні заходи при пораненнях із мінно-вибуховою травмою...

варіанти відповідей

перевірити прохідність дихальних шляхів (за наявності видалити сторонні тіла)


перевірити наявність дихання (чую, бачу , відчуваю);

визначити наявність пульсу;

серцево-легенева реанімація

забезпечити постійний нагляд за постраждалим до прибуття бригади екстреної (швидкої) медичної допомоги

усі відповіді правильні

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест