Прочитай текст тричі. Дай відповіді на питання( пройди тест).
Біла пір’їна
На солом’яній стрісі сиділа зграйка горобців. Вони заклопотано цвірінчали про свої гороб’ячі справи. Аж тут прилетів до них чужий – невідомий їм, небачений ще на солом’яній стрісі.
Був він якийсь не схожий на інших горобців. Маленька голівка набундючена, шия коротенька. Дзьобик вередливий. Та найголовніше – біла пір’їнка у хвості серед сірого пір’я, вона виділялася особливо яскраво. Це був небачений горобець з білою пір’їнкою у хвості.
Тим часом кожному горобчикові хотілося ближче сісти до незнайомця, щоб добре його роздивитися. Кілька разів горобчики доторкнулись дзьобиком до білої пір’їнки. Хтось найцікавіший смикнув її, і вона впала, а вітер підхопив та й поніс далеко-далеко. І горобець перестав бути незвичайним.
За В. Сухомлинським
Дай відповіді на запитання. На останнє питання обери відповідь з запропонованих:
- Де відбувалися події, описані в тексті?
- Що привернуло увагу горобців?
- Як виглядав дивний гість?
- Що сталося з пір’їнкою?
- Які почуття викликала в тебе ця розповідь?
Вибери план тексту. Спиши його.
Визнач жанр твору.
Як поводилися горобці на стрісі?
Як названо чужинця?
Знайди значення слова "набундючений".
Яка була особливість у незнайомця?
Як зустріли горобчика-красеня?
Куди ділася біла пір'їнка?
Чому горобчик став звичним?
До поданих слів доберіть близькі за значенням, які ви можете використати у даному тексті, щоб уникнути повторів того самого слова.
При ДЕТАЛЬНОМУ переказі потрібно:
Прочитай текст. Запиши ДЕТАЛЬНИЙ переказ у зошит.
Біла пір’їна
На солом’яній стрісі сиділа зграйка горобців. Вони заклопотано цвірінчали про свої гороб’ячі справи. Аж тут прилетів до них чужий – невідомий їм, небачений ще на солом’яній стрісі.
Був він якийсь не схожий на інших горобців. Маленька голівка набундючена, шия коротенька. Дзьобик вередливий. Та найголовніше – біла пір’їнка у хвості серед сірого пір’я, вона виділялася особливо яскраво. Це був небачений горобець з білою пір’їнкою у хвості.
Тим часом кожному горобчикові хотілося ближче сісти до незнайомця, щоб добре його роздивитися. Кілька разів горобчики доторкнулись дзьобиком до білої пір’їнки. Хтось найцікавіший смикнув її, і вона впала, а вітер підхопив та й поніс далеко-далеко. І горобець перестав бути незвичайним.
За В. Сухомлинським
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома