Укажіть ім’я гетьмана Лівобережної України, обраного «Чорною радою» в Ніжині, який підписав Московські статті, що значно обмежили автономію Гетьманщини
Укажіть ім’я гетьмана Лівобережжя, який уклав із Московським урядом Глухівські статті, намагався зміцнити гетьманську владу та автономію Гетьманщини і був засланий царським урядом до Сибіру
«Нині цей край зруйнований, а війна, ніби гангрена, що все пожирає, обернула найродючішу частину Європи на спорожнілі поля, зарослі бур'яном руїни, на покинуті жителями міста...», — так іноземний автор, характеризуючи Руїну, описав її
Укажіть ім’я легендарного кошового отамана Запорозької Січі, який у часи Руїни виступав як проти татар і турків, так і проти Московської держави і Речі Посполитої
Бахчисарайський мирний договір був укладений:
Вічний мир між Росією та Річчю Посполитою був укладений:
Укажіть ім’я гетьмана, який кілька разів отримував булаву — і під зверхністю Московської держави, і під зверхністю Туреччини.
«Великий згін» населення Правобережної Гетьманщини здійснював гетьман
Оборону якого міста описано в уривку з історичного джерела:
«Понад місяць тривала облога, місто запекло боронилося, ніби знало, доки стоятиме велична столиця гетьмана Богдана, доти й житиме віра в те, що минуться незгоди»?
Про якого діяча йдеться в уривку з історичного джерела?
«Зміцнивши свої позиції на Правобережжі, відчуваючи підтримку могутньої держави, на чолі війська переходить на лівий берег Дніпра. Після вбивства козаками Івана Брюховецького його проголошують гетьманом усієї України».
Діяльність якого гетьмана можна характеризувати, спираючись на подану карту?
Кого називають "сонцем Руїни" ?
Які сусідні держави зазіхали на українські землі у добу "Руїни"? (3 відповіді)
Яка держава таємно підтримувала полтавського полковника М. Пушкаря та кошового отамана Я. Барабаша в їхньому повстанні проти гетьмана І. Виговського?
На карті суцільною жирною лінією позначено розподіл українських земель між
Яку назву отримали події, описані в уривку з історичного джерела:
«На Україні настала тепер лиха година. Було таке безладдя, що кожний робив, що хотів. Із заходу шарпали Україну польські війська, з півночі й від сходу — московські... а з півдня набігали турки й татари. До того ж Україна розділилася на дві частини... На Лівобережній вибрали одного гетьмана, на Правобережній — іншого...»?
Бахчисарайський договір 1681 р., що вирішував долю Правобережної України, укладено турецьким султаном із
Перемога українсько-татарських військ над московськими військами в битві під Конотопом відбулася
Про формування населення якого регіону йдеться в уривку з історичного джерела:
«Наші діди, батьки, брати і родичі, і ми самі поприходили з різних гетьманських і задніпрянських міст в Україну на закликання бєлгородських та курських воєвод, котрі запевняли нас царським словом – не відбирати від нас наших вольностей. Вони веліли селитися нам, щоб ми захистили собою московські українські міста по Бєлгородській лінії в диких степах на татарських займищах…»?
За умовами Гадяцьких пунктів (1658 р.) Гетьманщина у складі трьох воєводств мала ввійти до оновленої Речі Посполитої на правах її федеративної частини – Великого к нязівства Руського.
Укажіть назви цих воєводств. (3)
«Вони... приговорили та постановили мир на тринадцять років під корисними умовами для обох монархій; покривджено тільки козаків, оскільки постановлено в тих пактах, щоб низові запорозькі козаки лишались у послушенстві обох монархій...», - так Самійло Величко охарактеризував
Портрет якого гетьмана?
Визначте ознаки господарського життя й політичного устрою Слобідської України в другій половині XVII ст.
«У другій половині серпня відбулися вирішальні за своєю трагічністю події. Залога міста після майже півторамісячної облоги не витримала щоденних штурмів... Коли турки увійшли в місто, пролунав страшенної сили вибух: то вогонь дістався запасів пороху... Отак... перетворено на руїну серце Української козацької держави...»
Турки під час походу «на серце Української козацької держави» як знамено використовували ім’я гетьмана
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома