Русь-Україна: виникнення Київської держави .ЗНО

Додано: 25 жовтня 2021
Предмет: Історія України, 11 клас
Тест виконано: 340 разів
20 запитань
Запитання 1

Що стало одним із результатів посольства великої київської княгині Ольги до Константинополя, про яке повідомляє літописець?


А

повернення Ольгою під владу Києва древлян

Б

прийняття княгинею християнства

В

розпуск княгинею варязьких дружин

Г

оголошення Ольгою війни Хозарському каганатові

варіанти відповідей

А

повернення Ольгою під владу Києва древлян

Б

прийняття княгинею християнства

В

розпуск княгинею варязьких дружин

Г

оголошення Ольгою війни Хозарському каганатові

Запитання 2

Кого з великих київських князів історик О. Субтельний охарактеризував так:

«Його слов’янське ім’я, варязьке виховання, кочовий спосіб життя віддзеркалювали поєднання європейського та азіатського начал. Його управління ознаменувало апогей ранньої героїчної доби в історії Київської Русі»?


варіанти відповідей

А

Олега

Б

Ігоря

В

Святослава

Г

Володимира

Запитання 3

Військові походи великого київського князя Святослава Ігоревича призвели до


А

приєднання земель Червоної Русі.

Б

усунення варягів від влади.

В

розширення кордонів держави.

Г

розорення господарства Русі.

варіанти відповідей

А

приєднання земель Червоної Русі.

Б

усунення варягів від влади.

В

розширення кордонів держави.

Г

розорення господарства Русі.

Запитання 4

Що на карті позначено суцільною жирною лінією?

варіанти відповідей

А

традиційний шлях збирання полюддя за часів князювання Олега

Б

шлях місії єпископа Адальберга до Києва та Константинополя

В

походи князя Святослава на Новгород і Візантію

Г

військово-торговельний «шлях із варягів у греки»

Запитання 5

На карті жирною лінією позначено межі Київської Русі за часів князювання

варіанти відповідей

А

Аскольда

Б

Олега

В

Святослава

Г

Володимира

Запитання 6

З якою метою княгиня Ольга здійснювала заходи, про які йдеться в уривках з історичних джерел?

«Ішла Ольга до Новгорода. І встановила вона… погости і оброки. І ловища її є по всій землі, і знаки (її), …і сани її стоять у Пскові й до сьогодні...»

«…І пішла Ольга по древлянській землі з сином своїм і дружиною, встановлюючи устави й уроки; й існують становища її й ловища…»



варіанти відповідей

А

упорядкувати систему управління державою і збору данини

Б

окреслити межі Київської Русі для сусідніх держав

В

помститися повсталим проти неї племенам

Запитання 7

До якого періоду належать події, описані візантійським істориком:

«Тепер слов’яни бушують повсюдно... Вони спустошили та спалили міста й фортеці, узяли полонених і стали панами на землі. Вони осіли на ній панами, як на своїй, без страху... І нині вони живуть тут і перебувають у країні ромеїв... Зіслов’янилась вся наша земля і стала варварською»?

варіанти відповідей

А

III-IV ст.

Б

V–VII ст.

В

VIII-IX ст.

Г

X-XI ст.

Запитання 8

Застосування плуга, поширення двопільної та трипільної сівозміни в сільському господарстві Київської Русі сприяло


А

відновленню родючості ґрунтів.

Б

відмові від завезення зерна з Візантії.

В

відокремленню ремесла від землеробства.

Г

занепаду промислів: мисливства та рибальства.

варіанти відповідей

А

відновленню родючості ґрунтів.

Б

відмові від завезення зерна з Візантії.

В

відокремленню ремесла від землеробства.

Г

занепаду промислів: мисливства та рибальства.

Запитання 9

У яких уривках з історичних джерел йдеться про великого київського князя Святослава Ігоревича?( з відповіді)

варіанти відповідей

1

«…на другий день посилає до імператора просити миру за такою умовою: [русичі] повинні віддати [візантійцям] Доростол.., [візантійці] повинні дозволити привозити до себе хліб…»

2

«І поставив він кумири на пагорбі, поза двором теремним: Перуна дерев'яного, - а голова його була срібна, а вус - золотий, - і Хорса, і Дажбога, і Стрибога, і Сімаргла...»*

3

«Хозари вийшли супроти нього з каганом, князем своїм. І зступилися війська битися, і сталася битва межи ними, і одолів він хозар і город їхній столицю Ітіль, і город Білу Вежу взяв...»

4

« Зібрав він воїнів і прийшов до Києва, і вчинив мир із братом своїм Мстиславом. І розділили вони по Дніпру Руську землю: собі узяв сю сторону, а Мстислав - ту...»

5

«...побачив, що церкву завершено, він помолився Богу, говорячи: «Осе даю церкві сій, святій Богородиці, од маєтності своєї десяту частину. Якщо се одмінить хто - хай буде проклят...»

6

«Прийшов [князь] у Переяславець. І послав до греків послів, говорячи: «Хочу йти на вас»...І пішов до Царграда, розоряючи міста. І дали йому данину...! повернувся він в Переяславець...»

Запитання 10

Із діяльністю якого давньоруського правителя пов’язано встановлення норм данини («устави», «уроки») та створення осередків князівської влади на місцях («погости», «становища»)?



варіанти відповідей

А

Аскольда

Б

Олега

В

Ігоря

Г

Ольги

Запитання 11

Унаслідок військових походів київського князя Олега на Візантію


А

імперія втратила придунайські та причорноморські землі.

Б

Київська Русь забезпечила охорону володінь Візантії в Криму.

В

Візантія визнала зверхність Київської Русі над Болгарським царством.

Г

руські купці отримали право на безмитну торгівлю у Константинополі.

варіанти відповідей

А

імперія втратила придунайські та причорноморські землі.

Б

Київська Русь забезпечила охорону володінь Візантії в Криму.

В

Візантія визнала зверхність Київської Русі над Болгарським царством.

Г

руські купці отримали право на безмитну торгівлю у Константинополі.

Запитання 12

Зображені на карті межі Київської Русі відносяться до періоду правління

варіанти відповідей

А

Аскольда та Діра.

Б

Аскольда, Діра та Олега.

В

Олега, Ігоря та Ольги.

Г

Ольги, Святослава та Володимира.

Запитання 13

Які зміни у соціально-економічному житті східних слов’ян сприяли утворенню Давньоруської держави?

Занепад і зникнення віче — органу громадського управління.

Підвищення продуктивності праці в землеробстві, удосконалення ремісничого виробництва.

Запровадженням державної релігії, поширення писаного кодифікованого права.

Розклад родово-общинного ладу, початок класової диференціації.


варіанти відповідей

А

1, 4

Б

2, 4

В

1, 3

Г

2, 3

Запитання 14

«...[Вони], як ударна сила князівських військ Русі, не тільки принесли з собою високу для тих часів систему організації, навчання й озброєння армії, а й зробили вагомий внесок у формування й зміцнення державних інституцій Русі» — це оцінка істориками ролі


А

варягів.

Б

печенігів.

В

половців.

Г

хозар.

варіанти відповідей

А

варягів.

Б

печенігів.

В

половців.

Г

хозар.

Запитання 15

Київ був центром східнослов’янського племінного союзу (об’єднання)



варіанти відповідей

А

древлян

Б

сіверян

В

полян

Г

дулібів

Запитання 16

До кого велика княгиня київська Ольга звернулась із такими словами: «Більше вже не хочу мститися - хочу тільки взяти з вас невелику данину. Дайте мені від кожного двору по три голуби і по три горобці...»?

варіанти відповідей

А

полян

Б

древлян

В

волинян

Г

сіверян

Запитання 17

Прочитайте уривок з історичного джерела та виконайте завдання.

«І йде пшениця за сіль, хутра - за оксамит, мед – за коней, віск – за рибу.

Пускають в хід гривну й куни, рези й драхми, диргени й динари».

В уривку йдеться про торговельні операції часів


А

Боспорського царства

Б

Антського царства

В

Київської Русі

Г

Великої Скіфії

варіанти відповідей

А

Боспорського царства

Б

Антського царства

В

Київської Русі

Г

Великої Скіфії

Запитання 18

Походи яких київських князів відображено на картосхемі?

варіанти відповідей

А

Кия та Аскольда

Б

Олега та Ігора

В

Ольги та Святослава

Г

Володимира Великого та Ярослава Мудрого

Запитання 19

На картосхемі зображено напрямок військових походів великого князя київського

варіанти відповідей

А

полян і древлян

Б

волинян і білих хорватів

В

сіверян і в'ятичів

Г

уличів і тиверців

Запитання 20

Укажіть назви племінних об’єднань давніх слов’ян, які вживаються в працях візантійських і готських істориків:

1) алани;

2) венеди;

3) роксолани;

4) анти;

5) склавини;

6) авари.

варіанти відповідей

А

1, 3, 4

Б

2, 4, 6

В

1, 3, 5

Г

2, 4, 5

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест