Що стало одним із результатів посольства великої київської княгині Ольги до Константинополя, про яке повідомляє літописець?
А
повернення Ольгою під владу Києва древлян
Б
прийняття княгинею християнства
В
розпуск княгинею варязьких дружин
Г
оголошення Ольгою війни Хозарському каганатові
Кого з великих київських князів історик О. Субтельний охарактеризував так:
«Його слов’янське ім’я, варязьке виховання, кочовий спосіб життя віддзеркалювали поєднання європейського та азіатського начал. Його управління ознаменувало апогей ранньої героїчної доби в історії Київської Русі»?
Військові походи великого київського князя Святослава Ігоревича призвели до
А
приєднання земель Червоної Русі.
Б
усунення варягів від влади.
В
розширення кордонів держави.
Г
розорення господарства Русі.
Що на карті позначено суцільною жирною лінією?
На карті жирною лінією позначено межі Київської Русі за часів князювання
З якою метою княгиня Ольга здійснювала заходи, про які йдеться в уривках з історичних джерел?
«Ішла Ольга до Новгорода. І встановила вона… погости і оброки. І ловища її є по всій землі, і знаки (її), …і сани її стоять у Пскові й до сьогодні...»
«…І пішла Ольга по древлянській землі з сином своїм і дружиною, встановлюючи устави й уроки; й існують становища її й ловища…»
До якого періоду належать події, описані візантійським істориком:
«Тепер слов’яни бушують повсюдно... Вони спустошили та спалили міста й фортеці, узяли полонених і стали панами на землі. Вони осіли на ній панами, як на своїй, без страху... І нині вони живуть тут і перебувають у країні ромеїв... Зіслов’янилась вся наша земля і стала варварською»?
Застосування плуга, поширення двопільної та трипільної сівозміни в сільському господарстві Київської Русі сприяло
А
відновленню родючості ґрунтів.
Б
відмові від завезення зерна з Візантії.
В
відокремленню ремесла від землеробства.
Г
занепаду промислів: мисливства та рибальства.
У яких уривках з історичних джерел йдеться про великого київського князя Святослава Ігоревича?( з відповіді)
Із діяльністю якого давньоруського правителя пов’язано встановлення норм данини («устави», «уроки») та створення осередків князівської влади на місцях («погости», «становища»)?
Унаслідок військових походів київського князя Олега на Візантію
А
імперія втратила придунайські та причорноморські землі.
Б
Київська Русь забезпечила охорону володінь Візантії в Криму.
В
Візантія визнала зверхність Київської Русі над Болгарським царством.
Г
руські купці отримали право на безмитну торгівлю у Константинополі.
Зображені на карті межі Київської Русі відносяться до періоду правління
Які зміни у соціально-економічному житті східних слов’ян сприяли утворенню Давньоруської держави?
Занепад і зникнення віче — органу громадського управління.
Підвищення продуктивності праці в землеробстві, удосконалення ремісничого виробництва.
Запровадженням державної релігії, поширення писаного кодифікованого права.
Розклад родово-общинного ладу, початок класової диференціації.
«...[Вони], як ударна сила князівських військ Русі, не тільки принесли з собою високу для тих часів систему організації, навчання й озброєння армії, а й зробили вагомий внесок у формування й зміцнення державних інституцій Русі» — це оцінка істориками ролі
А
варягів.
Б
печенігів.
В
половців.
Г
хозар.
Київ був центром східнослов’янського племінного союзу (об’єднання)
До кого велика княгиня київська Ольга звернулась із такими словами: «Більше вже не хочу мститися - хочу тільки взяти з вас невелику данину. Дайте мені від кожного двору по три голуби і по три горобці...»?
Прочитайте уривок з історичного джерела та виконайте завдання.
«І йде пшениця за сіль, хутра - за оксамит, мед – за коней, віск – за рибу.
Пускають в хід гривну й куни, рези й драхми, диргени й динари».
В уривку йдеться про торговельні операції часів
А
Боспорського царства
Б
Антського царства
В
Київської Русі
Г
Великої Скіфії
Походи яких київських князів відображено на картосхемі?
На картосхемі зображено напрямок військових походів великого князя київського
Укажіть назви племінних об’єднань давніх слов’ян, які вживаються в працях візантійських і готських істориків:
1) алани;
2) венеди;
3) роксолани;
4) анти;
5) склавини;
6) авари.
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома