1. 16 липня 1990 р. Верховна Рада УРСР ухвалила
2. Які наслідки для України мав заколот ГКЧП (ДКНС) у Москві?
Яку тенденцію суспільного життя України початку 1990-х рр. відображає карикатура?
А. Юн. План реєстрації нових партій у цьому місяці перевиконано! Зайдіть у наступному... Журнал «Перець». 1990 р.
4. Прочитайте уривок історичного документа та виконайте завдання.
«...Сам факт проведення з’їзду – серйозна поразка [компартійного] апарату.
Тривалий час Україна була республікою «застою» й, нарешті, вона сказала своє вагоме слово. Було враховано помилки інших республік, і ми прийшли до з’їзду без катаклізмів... З’їзд став силою, що консолідувала людей різних поколінь, політичних поглядів, багатьох організацій».
У якому році відбулась описана подія?
5. Прочитайте уривок історичного документа та виконайте завдання .
«...Сам факт проведення з’їзду – серйозна поразка [компартійного] апарату.
Тривалий час Україна була республікою «застою» й, нарешті, вона сказала своє вагоме слово. Було враховано помилки інших республік, і ми прийшли до з’їзду без катаклізмів... З’їзд став силою, що консолідувала людей різних поколінь, політичних поглядів, багатьох організацій».
Що стало результатом описаної події?
6. Прочитайте уривок історичного документа та виконайте завдання .
«...Сам факт проведення з’їзду – серйозна поразка [компартійного] апарату.
Тривалий час Україна була республікою «застою» й, нарешті, вона сказала своє вагоме слово. Було враховано помилки інших республік, і ми прийшли до з’їзду без катаклізмів... З’їзд став силою, що консолідувала людей різних поколінь, політичних поглядів, багатьох організацій».
Подія, описана в джерелі,
7. Установіть послідовність подій періоду розпаду Радянського Союзу та відродження незалежності України.
А вибух на Чорнобильській АЕС
Б створення Народного руху України за перебудову
В перші альтернативні вибори до Верховної Ради УРСР
Г ухвалення Декларації про державний суверенітет України
8. Розгляньте поштову марку.
Які судження щодо неї є правильними?
9. Укажіть факти біографії видатного політика, зображеного на фото.
10. Яка подія дала поштовх процесу міжнародного визнання України як незалежної держави?
11. Як називалась парламентська опозиція у Верховній Раді УРСР (Верховній Раді України 1-го скликання, 1990-1994 рр.)?
12. У якому документі закріплено такі положення: «Україна є суверенна і незалежна, демократична, соціальна, правова держава. Суверенітет України поширюється на всю її територію. Україна є унітарною державою. Територія України в межах існуючого кордону є цілісною і недоторканною.»?
13. Прочитайте фрагмент історичного документа та виконайте завдання
«Російська Федерація, Сполучене Королівство Великої Британії та Північної Ірландії і Сполучені Штати Америки підтверджують Україні їх зобов’язання згідно з принципами Заключного акта Наради з безпеки та співробітництва в Європі (НБСЄ) поважати незалежність і суверенітет та існуючі кордони України.., [а також] підтверджують зобов’язання утримуватися від загрози силою чи її використання проти територіальної цілісності чи політичної незалежності України, що ніяка їхня зброя ніколи не буде використовуватися проти України, крім цілей самооборони або будь-яким іншим чином згідно зі Статутом Організації Об’єднаних Націй…»
Що зумовило підписання цитованого документа?
14. Прочитайте фрагмент історичного документа та виконайте завдання.
«Російська Федерація, Сполучене Королівство Великої Британії та Північної Ірландії і Сполучені Штати Америки підтверджують Україні їх зобов’язання згідно з принципами Заключного акта Наради з безпеки та співробітництва в Європі (НБСЄ) поважати незалежність і суверенітет та існуючі кордони України.., [а також] підтверджують зобов’язання утримуватися від загрози силою чи її використання проти територіальної цілісності чи політичної незалежності України, що ніяка їхня зброя ніколи не буде використовуватися проти України, крім цілей самооборони або будь-яким іншим чином згідно зі Статутом Організації Об’єднаних Націй…»
Хто з Президентів України поставив підпис під документом, уривок із якого наведено?
15. Прочитайте фрагмент історичного документа та виконайте завдання
«Російська Федерація, Сполучене Королівство Великої Британії та Північної Ірландії і Сполучені Штати Америки підтверджують Україні їх зобов’язання згідно з принципами Заключного акта Наради з безпеки та співробітництва в Європі (НБСЄ) поважати незалежність і суверенітет та існуючі кордони України.., [а також] підтверджують зобов’язання утримуватися від загрози силою чи її використання проти територіальної цілісності чи політичної незалежності України, що ніяка їхня зброя ніколи не буде використовуватися проти України, крім цілей самооборони або будь-яким іншим чином згідно зі Статутом Організації Об’єднаних Націй…»
У якому році одна з країн-підписантів порушила умови, зазначені в цитованому документі?
16. Установіть послідовність подій процесу державотворення в Україні.
А визнання національної символіки – синьо-жовтого прапора та тризуба – як державної
Б запровадження власної національної грошової одиниці – гривні
В заснування Збройних сил України
Г вибори першого Президента України
17. Що було характерним для соціально-економічного життя України в першій половині 1990-х рр.?
18. 2014 рік – це рік, коли Україна
19. Прочитайте уривок з історичного джерела та виконайте завдання.
«Це був протест не лише проти показової спроби принизити й упокорити українське суспільство – демонстративно не підписувати Угоду про асоціацію з ЄС. Це був вибух протесту проти дикого цинізму й аморальності тогочасної влади в Україні».
В уривку йдеться про
20. Поява та поширення в сучасному українському суспільстві поняття «кіборги» зумовлено
21. Проаналізуйте уривок зі спогадів лідера кримських татар, народного депутата України Мустафи Джемілєва: «До речі, "статистика", що на "референдумі" було 83 % кримчан, із яких 96 % або 98 % висловилися за приєднання до Російської Федерації – абсолютна брехня. Ніколи такої активної участі в голосуванні не було й бути не може, там люди працюють у різних регіонах, а голосувати треба за місцем проживання. Зі 180 тис. кримських татар на "дільниці" прийшло тільки 900, до того ж більшість із них наївно думала, що потрібно сказати про своє бажання бути в складі України. І ми маємо секретне донесення ФСБ Криму своєму начальству в Москві. Реальна участь була 34,2 %, і не всі голосували за приєднання до РФ».
Події якого року описано в ньому?
22. Поява в європейських засобах масової інформації зображеної карикатури зумовлена
23. Яке поняття треба використати, визначаючи головну ідею карикатури?
24. Появу зображеного плаката було зумовлено
25. Перший космонавт незалежної України.
26. Території, позначені на картосхемі, мали до 2022 р. статус
27. У листопаді 2016 р. Український інститут національної пам’яті та Український дім презентували мультимедійний виставковий проєкт «Відважні: наші герої», що відтворював образи різних поколінь українців ХХ – ХХІ століть через реконструкцію революційної атрибутики та вбрання учасників подій доби Української революції, Холодного Яру, Української повстанської армії, Революції на граніті, Помаранчевої революції, революції Гідності
На фото зображено один із плакатів цього проєкту.
З’ясуйте, яке з наведених тверджень відображає ідею, покладену в основу плаката.
28. Увідповідніть подію з її наслідком.
1 перші альтернативні вибори до Верховної Ради УРСР
2 спроба державного перевороту в СРСР
3 «Революція Гідності»
4 російська збройна агресія проти України
А укладення Мінських угод
Б ухвалення Верховною Радою УРСР Акта проголошення незалежності України
В підписання Україною Угоди про асоціацію з Європейським Союзом (ЄС)
Г ухвалення Верховною Радою УРСР Декларації про державний суверенітет України
Д створення Меджлісу кримськотатарського народу
29. Установіть послідовність подій періоду творення нової України.
А початок Євромайдану
Б вступ України до Світової організації торгівлі (СОТ)
В укладення Мінських домовленостей
Г підписання Україною Угоди про асоціацію з Європейським Союзом (ЄС)
30. Які судження щодо зображеного плаката, створеного в роки незалежності, є правильними?
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома