Чим було зумовлено таке повідомлення сільгоспвідділу ЦК КП(б)У :
«З лютого 1946 р. почався масовий наплив населення Брянської, Калузької, Орловської, Одеської, Полтавської, Київської, Вінницької та інших областей у західні області України за хлібом…»?
Що з названого належить до причин відновлення репресій після Другої світової війни?
Що було однією з особливостей післявоєнної відбудови України (1945- початок 1950-х рр.)?
Діяльність якого радянського лідера оцінюється в уривку з джерела?
«Одні визволення людей пам’ятають, інші – кукурудзу, треті – житлову політику, четверті – як я, коли з м’ясом стало погано, почали з абстракціоністами боротися. Все було. Але найголовніше – всі ми, весь народ, і ті, хто був там, за проволокою, і ті, хто трясся від страху тут, по цей бік проволоки, всі ми ковтнули інше повітря. Це головне. Це тепер у народу не забрати. Це не пропаде, проросте».
Кампанія боротьби з проявами «буржуазного націоналізму» проводилася з метою
Які територіальні зміни УРСР відбулися у зв’язку з відзначенням 300-річчя входження України до складу російської держави?
Розвиток культури в період 1946-1953 рр. характеризувався:
Яка група репресованих сталінським режимом громадян України не підлягала реабілітації у роки «відлиги»?
Прочитайте уривок із записки керівника СРСР до Президії ЦК КПРС і вкажіть його прізвище.
«Важливим і цілком реальним джерелом збільшення виробництва зерна є розширення в найближчі роки посівів зернових культур на цілинних і перелогових землях в Казахстані, Західному Сибіру, а також частково в районах Поволжя і Північного Кавказу і проведення заходів щодо підвищення врожайності в усіх регіонах країни».
Коли була створена організація, про яку йдеться в джерелі
«Головним її ідеологом і засновником був Левко Лук’яненко, який народився на Чернігівщині, закінчив юридичний факультет Московського університету і працював у Львівській області в Радехівському райкомі КПУ. Вони разом із партійним працівником Степаном Віруном на початку 1959 року вирішують створити організацію, метою якої буде сприяння виходу України зі складу СРСР».
Які явища економічного життя УРСР відбулися за доби «відлиги»? (3 відповіді)
Особливість економічного розвитку в 70-х — на початку 80-х рр.:
Про кого з громадських діячів ідеться в спогадах сучасника:
«...За своїм покликанням і з ласки Божої — поет. Він поет не тільки непересічний, а рідкісний своїм талантом і культурою. Доля призначила йому в житті ще й роль політв’язня...»?
Прочитайте уривок з 6 статті Конституції СРСР (1977 р.) та УРСР (1978 р.) і вкажіть наслідок цього.
«КПРС є керівною і спрямовуючою силою радянського суспільства, ядром його політичної системи».
Вкажіть правильне твердження.
Політикою гласності, започаткованою партійно-радянським керівництвом СРСР у період «перебудови», передбачалось
16 липня 1990 р. Верховна Рада УРСР ухвалила
Акція Народного руху України «Українська хвиля» (1990 р.) – утворення «живого ланцюга» від Львова до Києва – присвячувалася
Загальноукраїнський страйк як форму соціально-політичного протесту в Українській РСР влітку 1989 р. започаткували
Прочитайте уривок із резолюції одного з мітингів українських студентів і виконайте завдання.
«Ми, студенти київських вузів, які зібралися до наметового містечка на підтримку голодуючих студентів.., вважаємо необхідним прийняття вимог голодуючих, а саме: 1. Відставка Голови Ради Міністрів В. Масола. 2. Націоналізація майна КПРС та ВЛКСМ на території України. 3. Прийняття рішення про службу юнаків у війську тільки в межах України…».
У документі відображено вимоги протестувальників під час
Якому діячеві належать такі факти біографії:
«У 1985 р. повернувся до Львова, де відновив правозахисну діяльність, видання «Українського вісника». Навесні 1990 р. обраний головою Львівської обласної ради народних депутатів. На перших виборах Президента України у 1991 р. посів друге місце, здобувши підтримку 23,27% виборців. У грудні 1992 р. став головою Народного Руху України»?
Запровадження багатопартійної системи в УРСР стало можливим завдяки:
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома