Відбудова та Відлига

Додано: 29 квітня
Предмет: Історія України, 11 клас
18 запитань
Запитання 1

Утворення наркомату закордонних справ УРСР (1944 р.), вступ республіки до Організації Об’єднаних Націй (1945 р.) — це факти, що свідчать про

варіанти відповідей

А Відновлення зовнішньополітичної діяльності України.

Б приєднання України до Антигітлерівської коаліції.

В відкриття посольств України в країнах Європи.

Г вихід України з Другої світової війни.

Запитання 2

Що було одним із наслідків депортації в 1944 р. кримських татар із території Криму?

варіанти відповідей

А надання Кримській області автономії у складі Української РСР

Б розформування кримськотатарських частин Червоної армії

В утворення Татарського автономного округу в Узбецькій РСР

Г кардинальна зміна національного складу регіону

Запитання 3

Якими були особливості процесу післявоєнної відбудови народного господарства УРСР (1945 — початок 1950-х років)?

варіанти відповідей

Першочергова відбудова важкої промисловості та енергетики

Спрямування основної частини капіталовкладень у соціальну сферу.

Пріоритетний розвиток сільського господарства як джерела фінансування промисловості.

Опора лише на власні сили та ресурси Радянського Союзу.

Відсутність достатньої кількості кваліфікованої робочої сили.

Використання фінансової та технічної допомоги США за «планом Маршалла»

Запитання 4

Кореспондент газети «Saturday Evening Post», відвідавши в 1945 р. Україну, написав: «Те, що дехто намагається зобразити як російську славу, було, насамперед, українською війною. Жодна європейська країна не постраждала більше від глибоких ран, нанесених своїм містам, своїй промисловості, сільському господарству, людській силі».

Описаний у документі стан України став офіційною підставою для

варіанти відповідей

А участі представників УРСР у створенні ООН.

Б включення Західної України до складу УРСР.

В надання республіці допомоги за «планом Маршалла».

Г обрання України членом Наради з безпеки та співробітництва в Європі.

Запитання 5

Ідеологічна кампанія з переслідування та дискредитації діячів культури і науки в СРСР у післявоєнний період

варіанти відповідей

"ждановщина"

"лисенківщина"

буржуазний націоналізм

космополітизм

Запитання 6

Укажіть перелік ключових термінів і понять, які використовуються для характеристики процесу радянізації західних областей України після Другої світової війни:

варіанти відповідей

індустріалізація, колективізація, «культурна революція», депортація, репресії

індустріалізація, кооперація, волюнтаризм, «культурна революція», депортація

раднаргоспи, колективізація, депортація, прискорення, політична реабілітація

операція «Вісла», розкуркулювання, мобілізація, голодомор, «саморозпуск» УГКЦ

Запитання 7

«..це один з керівників уніатської Церкви на Західній Україні.., що він має ненависть до радянської влади, і що уніатське духовенство заявляло про необхідність відірвати Україну від Москви.., що український народ є давніший від російського, що історія українського народу не має нічого спільного з історією російського народу...» - такі «злочини» інкримінувала радянська влада

варіанти відповідей

Андрею Шептицькому

Йосипу Сліпому

Мирославу Любачівському

Любомиру Гузару

Запитання 8

Що визначало становище сільського господарства України в повоєнну добу (1945 - початок 1950-х років)?

1. Надлишок робочих рук та техніки в колгоспах.

2. Збільшення розмірів присадибного господарства колгоспників.

3. Безправне соціальне становище селян.

4. Вільне переміщення селян у міста, на новобудови

5. Мізерна оплата праці.

варіанти відповідей

1, 3

2, 4

3, 5

4, 5

Запитання 9

Укажіть особливості розвитку промисловості в 1946-1950 р.р.:

1. надання США кредитів СРСР згідно "плану Маршала";

2. матеріальна зацікавленість робітників у розвитку виробництва та якісної продукції;

3. першочергова відбудова підприємств важкої промисловості, машинобудування та енергетики;

4. "Відбудова" здійснювалась на основі прогресивних технологій повоєнного часу;

5. розвиток промисловості здебільшого здійснювався за рахунок викачування ресурсів із сільського господарства.

варіанти відповідей

1, 3

2, 4

3, 5

1, 5

Запитання 10

Про яку особу йдеться? "Від 1943 року головний командир УПА. Відомий, як "генерал Чупринка", голова секретаріату Української головної визвольної ради (УГВР) у 1944-1950 р.р. Загинув 05 березня 1950 року".

варіанти відповідей

Петро Полтава

Роман Шухевич

Степан Бандера

Василь Кук

Запитання 11

Які із перерахованих заходів, розширили права УРСР в період "хрущовської відлиги" (2 вірні відповіді)?

варіанти відповідей

формування бюджету республіки

висування на керівні посади власних представників

укладання договорів з іноземними державами

запровадження законів державного будівництва

Запитання 12

Під час критики Й.Сталіна М. Хрущов не затронув один з основних злочинів сталінського керівництва, з яким був пов'язаний і сам Хрущов. Що це за злочин?

варіанти відповідей

голодомор 1932 - 1933 рр.

Репресії за релігійні переконання

сфабрикований процес проти вигаданої «Спілки Визволення України»

масовіа депортація насчеленн

Запитання 13

Що справило суттєвий вплив на формування ідеології українського суспільства в 1954 р. ?

варіанти відповідей

перейменування м. Проскурова у Хмельницький

Створення Хмельницької області

Передання Криму - Україні

300-річчя Переяславської ради

Запитання 14

Що було однією зі складових політики десталінізації

варіанти відповідей

Лібералізація державної політики щодо церкви, розширення мережі церковних громад.

Реорганізація партійного апарату та створення національних комуністичних партій

Скасування монополії КПРС на владу, передання влади З'їзду народних депутатів СРСР.

Ліквідація ГУЛАГу, відновлення в правах незаконно звинувачених і засуджених осіб.

Запитання 15

Які явища та процеси характерні для сільського господарства України в період «відлиги»?

1 Багатократне зниження державою закупівельних цін на сільськогосподарську продукцію.

2 Надання колгоспам можливості вільно планувати своє виробництво.

3 Необґрунтоване розширення посівів кукурудзи.

4 Обмеження щодо присадибного господарства, утримання худоби.

5 Реорганізація МТС в РТС, продаж їхньої техніки колгоспам.

6 Україна як житниця СРСР стала одним з головних світових експортерів хліба.

7 Інтенсифікація сільськогосподарського виробництва за рахунок поставок високопродуктивної техніки.

варіанти відповідей

1, 3, 7


2, 5, 6

2, 4, 7

3, 4, 5

Запитання 16

Про засідання якої дисидентської організації йдеться?

Іван Кандиба згадує: «Виступив Лук’яненко спочатку.

Потім я. Я сказав приблизно такі фрази, що викликали тоді навіть між нами непогодження: «Проект програми взагалі я схвалюю. Але мені не подобається те, що на базі марксизму-ленінізму вона побудована». А тоді Вірун мені зразу таку репліку каже: «Без марксизму-ленінізму дальше, як до Києва, не дійдеш». Ну, такий собі конфлікт. І якраз Левко тоді записував свого роду нотатки.

Вони так і називаються: «Нотатки на зборах шостого листопада». Потім у справі фігурували… Значить, вирішили все-таки замінити цю програму… І доручили зновтаки Лук’яненку в іншій формі це подати. У новому варіанті програми головним завданням організації була ненасильницька боротьба за громадські права в Україні, за національні та культурні права, за економічні права тощо. Другим етапом боротьби мала бути боротьба за самостійність України».

варіанти відповідей

Українську загальнонародну організацію (УЗНО)

Український національний фронт (УНФ).

Українську робітничо-селянську спілку (УРСС)

Об’єднану партію визволення України

(ОПВУ)

Запитання 17

Поява поняття «раднаргоспи» була пов’язана:


варіанти відповідей

зі здійсненням децентралізації управління народним господарством

з укрупненням колгоспів та ліквідацією МТС

з освоєнням цілинних і перелогових земель

із запровадженням держприймання на підприємствах

Запитання 18

Наприкінці 1950-х рр. в СРСР розпочалася реформа шкільної освіти, одним із положень якої передбачався вибір батьками мови навчання дітей. Українська інтелігенція виступила проти цього положення, оскільки воно:


варіанти відповідей

сприяло русифікації системи освіти в УРСР

не відповідало Закону «Про мови в УРСР»

створювало умови для дискримінації російської мови

відновлювало практику політики коренізації 1920-х рр.

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест