Синтаксис та пунктуація

Додано: 10 лютого
Предмет: Українська мова, 5 клас
12 запитань
Запитання 1

Назвіть розділ мовознавства, у якому вивчається словосполучення та речення.

варіанти відповідей

А Морфологія

Б Синтаксис

В Орфографія

Г Пунктуація

Запитання 2

Однорідними підметами ускладнено речення

варіанти відповідей

А Дівчата люблять танці та пісні.

 

 

Б Заспівали у лісі птахи, зазеленіли дерева, підвели свої сонні голівки квіти.

В У нашій шкільній бібліотеці можна знайти та прочитати казки, оповідання, повісті, новели та інші жанри художньої літератури.

Г "Фіксики", "Губка Боб" і "Смішарики" мені сподобались найбільше.

Запитання 3

Члени речення, які відповідають на однакове питання, виконують однакову синтаксичну роль, мають одне слово, від якого залежать, та виступають однаковими членами речення – це …


варіанти відповідей

А звертання

Б однорідні члени речення

В вставні слова

Г додатки

Запитання 4

 Звертання – це…

варіанти відповідей

А слово чи сполучення слів, що виражає ставлення мовця до висловлюваного.

Б слово чи сполучення слів, що називає того, до кого звертаються.

В слово чи сполучення слів, що виражає ставлення мовця до висловлюваного і називає того, до кого звертаються.

Г слово чи група слів, до яких ми звертаємося.

Запитання 5

Звертання є в реченні

варіанти відповідей

А Мамі рідній пісню я співаю.

Б Зоре моя вечірняя,зійди над горою, поговорим тихесенько в неволі з тобою.

В Не зганьби ім'я ти свого предка, славного героя-козака.

Г А Степан тим часом мене добре слуха, аж закляк на місці й потилицю чуха.

Запитання 6

Знайти речення зі вставним словом.


 

варіанти відповідей

А Дівчина, здається, була не місцевою, усе якось, оглядаючись, ішла.

Б Тепер йому у неволі і сонце не так світить і хліб гірким здається.

В І враз, неначе з-під землі, з'явилися будинки, птахи, квіти, люди, звірі - великі і малі.

Г І ніби сонце засіяло, неначе все на світі стало моє: лани, гаї, сади...

Запитання 7

Після однорідних членів треба поставити тире в реченні (розділові знаки пропущено)

варіанти відповідей

 А Куди не глянь все оживила своїм свіжим повівом весна ліси водойми поля усе заговорило заспівало .

Б Під час екскурсії ми побачили такі транспортні засоби автомобілі мотоцикли квадроцикли велосипеди.

В І батьки і діти і вчителі були запрошені на наше славне свято.

Г Бо сміятись і радіти в мирі жити і дружити мають всі на світі діти.

Запитання 8

Визнач головні члени речення.

Особливу увагу неодмінно я звертаю на ластівок.

варіанти відповідей

А увагу; на ластівок

Б я; на ластівок

В увагу ;звертаю

Г я; звертаю

Запитання 9

Виберіть речення, у якому правильно розставлені розділові знаки

варіанти відповідей

А Будемо ми, мабуть, цієї весни садити різні грядки: із картоплею і цибулею, із помідорами та огірками, із кавунами й динями.

Б Будемо ми мабуть цієї весни садити різні грядки: із картоплею і цибулею, із помідорами та огірками, із кавунами й динями.

В Будемо ми, мабуть, цієї весни садити різні грядки із картоплею і цибулею, із помідорами та огірками, із кавунами й динями.

Г Будемо ми, мабуть, цієї весни садити різні грядки ,із картоплею, і цибулею, із помідорами, та огірками, із кавунами, й динями.

Д Будемо ми мабуть, цієї весни садити різні грядки із картоплею і цибулею, із помідорами та огірками, із кавунами й динями.

Запитання 10

Укажіть речення, що відповідає схемі: - . - . - . - . ~~~~~~~~ __________ - - - - - - - - ~~~~~~ - - - - - - ======== .

варіанти відповідей

А Милі серцю спогади про дім, де дитинство було золотим.

Б А над Дніпром замріяні сади до сонця свої віти простягають .

В Згодом стало лячно пробиратися зарослими чагарниками місцинами.

Г Ми збирали ягоди в лісі на галявині просто під дощем.

Запитання 11

У якому реченні є пунктуаційна помилка?

варіанти відповідей

А Кожен у своєму житті сподівається на омріяне щастя.

Б У цю халепу, на щастя, ми так і не потрапили.

В На мою думку ще ніколи не спадало, яким буде майбутнє моїх онуків.

Г Не такий страшний вовк на мою думку, як його малюють.

Запитання 12

Знайди варіант правильного синтаксичного розбору речення:

Юний художнику, намалюй, наприклад, маму, будинок, сонце.

варіанти відповідей

А Речення просте, розповідне, неокличне, двоскладне, поширене, ускладнене однорідними підметами, коми при однорідних членах речення.

Б Речення складне, розповідне, неокличне, двоскладне, поширене, ускладнене однорідними додатками, коми при однорідних членах речення.

В Речення просте, спонукальне, неокличне, двоскладне, поширене, ускладнене звертанням, коми при звертанні.

Г Речення просте, розповідне, неокличне, односкладне, поширене, ускладнене однорідними обставинами, коми при однорідних членах речення.

Д Речення просте, спонукальне, неокличне, односкладне, поширене, ускладнене звертанням та однорідними додатками, коми при звертанні та однорідних членах речення.

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест