1. Визначити спільний корінь у кожному рядку:
зуб, зубчик, зубний, зубенятка;
сад, садівник, посадив, садовий;
дубовий, дуб, задубів, дубочок;
перехід, вхід, вхідний.
2. Письмо, писати, запис, напис;
ліки, лікар, лікує, лікувальний;
дощик, дощовий, дощ, дощить;
сирний, сирок, сир.
3. Мова, розмова, мовний, мовити;
рід, рідний, рідня,
морозець, морозний, заморозок, заморозив;
гусак, гусеня, гусячий, гусенятко.
4.Дібрати до кожного рядка інше споріднене слово:
мова, розмова, мовний,..........
рід, рідний, рідня, .........
береза, березовий, березень,........
віз, візок, візник,.........
5. Замінити словосполучення одним словом, близьким за значенням.
Лісовий сторож- ........
6. Дібрати до слова "сумувати" протилежне за значенням слово......
7. Вибрати слова, що означають дії предметів. ( що робить?)
Праця людину годує, а лінь марнує.
8. Яке слово є "зайвим" ?
Швидкий, дзвінкий, дерев'яний, дзвінок, задзвенів
9. Від поданих слів- назв предметів утворити слова- назви дій.
Будова-....., сад- ....., ходьба- ......, рибалка- ............
10. Поміркуйте!
Чи "вареник" і " варення" можуть бути спорідненими словами? ( від якого слова.......?)
11. Чи можуть бути споріднені слова "сирник" і " сирий" ?
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома