Словотвір. Орфографія

Додано: 17 листопада 2021
Предмет: Українська мова, 6 клас
Копія з тесту: Словотвір. Орфографія
Тест виконано: 177 разів
30 запитань
Запитання 1

1.  Розділ мовознавчої науки, який вивчає способи словотворення, називається

варіанти відповідей

А  орфографією

Б   морфологією

В   морфемікою

Г  словотвором

Запитання 2

2.  Розділ мовознавчої науки, який вивчає правила написання слів, називається

варіанти відповідей

А  орфографією

Б   морфологією

В   морфемікою

Г  словотвором

Запитання 3

4.  Нове слово утворюється від основи

варіанти відповідей

А  словотвірної

Б   головної

В   морфемної

Г   твірної

Запитання 4

5.  Твірну основу слова визначено правильно в рядку

варіанти відповідей

А  рослинний ← рослина

Б   лисиччин ← лисичка

В   вихід ← виходити

Г  праліс ← ліс

Запитання 5

6.  Твірну основу слова визначено правильно в рядку

варіанти відповідей

А  завеликий ← великий

Б   лісок ← лісовий

В   рослинний ← рослина

Г їжачишин ← їжак

Запитання 6

7.  Твірну основу слова визначено правильно в рядку

варіанти відповідей

А  зайчиків ← зайчик

Б   сонячний ← сонце

В   рослинний ← рослина

Г  їжачишин ← їжак

Запитання 7

8.  Усі слова утворено префіксальним способом у рядку

варіанти відповідей

А  промовити, учитель, словник, весняний

Б   зайти, підписати, прив'язати, сказати

В   навушник, підсніжних, приміський, розгадати

Г   бездонний, блакить, київський, голосок

Запитання 8

9.  Усі слова утворено суфіксальним способом у рядку

варіанти відповідей

А  водянистий, прибережний, перевибори, залізничник

Б   патріотизм, малюнок, жнивувати, казковий

В   зелень, кімнатний, темно-вишневий, український

Г  пуск, безпомилковий, антитіло, туристичний

Запитання 9

10.   Префіксально-суфіксальним способом утворено всі слова в рядку


варіанти відповідей

А  доброзичливий, щиросердний, багатолюдний, п'ятиповерховий

Б   матуся, жовто-блакитний, безсонний, прадід

В   приморозок, надмірний, прикордонник, нарукавник

Г   зайти, кобзар, дідусь, чернігівський

Запитання 10

11.   Шляхом переходу однієї частини мови в іншу утворено слово, вжите в реченні

варіанти відповідей

А  Вартовий сумлінно виконував свої обов'язки.

Б   Черговий учень повідомив про відсутніх однокласників.

В   Усі мріють про щасливе майбутнє життя.

Г   Учительська кімната була переповнена.

Запитання 11

12.   Позначте рядок слів, утворених безафіксним способом:

варіанти відповідей

А  вправа, розмова, юннат;

Б  синь, зелень, спів;

В  сінокіс, перелісок, їзда;

Г   лісовий, пролісок, нежить.

Запитання 12

13.   Для утворення нових слів можуть служити такі морфеми:

варіанти відповідей

А  корінь, префікс, суфікс, закінчення;

Б  префікс, суфікс;

В  корінь, суфікс, префікс;

Г   корінь, суфікс, закінчення.

Запитання 13

15.   Префіксальним способом утворено всі слова в рядку

варіанти відповідей

А Неправда, замалий, протидія

Б Пришкільний, безсмертя, синь

В Буревій, правнучка, узлісся

Г Безнадія, підборіддя, передплата

Запитання 14

16. Український,кобзартаксист утворені способом

варіанти відповідей

А префіксальним

Б префіксально-суфіксальним

В суфіксальни

Г безафіксним

Запитання 15

18. Унаслідок основоскладання постали слова рядка

варіанти відповідей

А самвидав, універмаг, завкафедри, спецкор

Б волелюбний, лісонасадження, військовослужбовець, двоголосий

В академік-секретар, лист-замовлення, держстрах, академмістечко

Г здіймиголова, багаточлен, підрозділ, землероб

Запитання 16

19. В якому рядку всі слова утворені безафіксним способом

варіанти відповідей

А темно-фіолетовий, високочолий, першоджерело, шахово-шашковий

Б даль, вихід, міць, виріб

В нічний, свояк, ойкати, дивно

Г прохід, заміс, вигін, марно

Запитання 17

20.  Спосіб творення, при якому нове слово утворюється від твірної основи без додавання суфіксів і префіксів, називається:

варіанти відповідей

А  префіксальним;

Б   суфіксальним;

В   префіксально-суфіксальним;

Г   безафіксним.

Запитання 18

21.  Основоскладання — це такий спосіб творення слів, при якому:


варіанти відповідей

А  дві й більше основи об'єднуються в одне слово;

Б   нове слово утворюється додаванням до твірної основи префікса;

В   нове слово утворюється додаванням до твірної основи суфікса;

Г   нове слово утворюється без додавання до твірної основи префікса чи суфікса.

Запитання 19

23.   Вкажіть слово, утворене префіксально-суфіксальним способом.

варіанти відповідей

А  ненаголошений;

Б   безрукавка;

В   почервоніти;

Г продивитись.

Запитання 20

24.   Вкажіть складноскорочене слово.

варіанти відповідей

А  землетрус;

Б   МВФ;

В   темно-червоний;

Г  далекосхідний.

Запитання 21

Стійкі сполучення слів, які за лексичним значенням дорівнюють одному слову чи словосполученню - це

варіанти відповідей

неологізми

історизми

фразеологізми

архаїзми

Запитання 22

Укажіть значення фразеологізму зарубати на носі:

варіанти відповідей

образитися

покалічитися

забути

запам'ятати

Запитання 23

Укажіть рядок , у якому обидва фразеологізми походять з давньогрецької міфології

варіанти відповідей

дати гарбуза, авгієві стайні

манна небесна, дати задній хід

прометеїв вогонь, гордіїв вузол

кліпати очима, грати першу скрипку

Запитання 24

Укажіть синоніми до фразеологізму кури не клюють

варіанти відповідей

хоч лопатою загрібай

як кіт наплакав

аж кишить

сила-силенна

крапля в морі

Запитання 25

Укажіть афоризми

варіанти відповідей

Баба з воза — кобилі легше.

Борітеся - поборете...

Т.Шевченко

Де багато господинь, там хата неметена.

Учітесь, читайте,

І чужому научайтесь,

Й свого не цурайтесь 

Т.Шевченко

Якби ви вчились так, як треба,

То й мудрость би була своя

Т.Шевченко

Сушити голову

Запитання 26

Укажіть речення, в яких фразеологізми виконують роль присудка. (Дві правильні відповіді)

варіанти відповідей

Востаннє я його бачив ще за царя Гороха

Дві бабусі-сусідки через обніжок розбили глека

Як сніг на голову звалилась оця біда.

Учений вже довгий час сушить голову над якоюсь проблемою.

Ахіллесовою п'ятою Максима була його неуважність

Запитання 27

Разом треба писати кожне слово в рядку:

варіанти відповідей

пів/апельсина, напів/м'який, пів/години;

пів/Болгарії, напів/притомний, пів/сотні;

пів/біди, пів/Америки, напів/землянка;

пів/коло, напів/сонний, пів/Туреччини.

Запитання 28

Правильно утворений іменник у рядках:

варіанти відповідей

ткач - ткачський;

брат- братцтво;

козак-козатство;

козак- козацтво.

Запитання 29

У всіх рядках іменник із суфіксом - ин - утворено від прикметника на - ський - чи - цький правильно, окрім:

варіанти відповідей

Одеський - Одещина;

Турецький - Туреччина;

Львів - Львівщина;

Галицький - Галиччина;

Запитання 30

Букву щ на місці пропуску треба писати в обох іменниках рядка:

варіанти відповідей

Львів..ина, Оде..ина;

Доне..ина, Хмельни..ина;

коза..ина, Німе..ина;

Тернопіль..ина, Вінни..ина.

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест