Службові частини мови

Мета:

•  навчальна: перевірити рівень знань учнів з вивченої теми;

•  розвивальна: розвивати навички роботи з тестовими завданнями;

•  виховна: виховувати самостійність і бажання самовдосконалення.


Додано: 26 квітня 2020
Предмет: Українська мова, 7 клас
Тест виконано: 605 разів
12 запитань
Запитання 1

1.    У якому рядку визначення прийменника правильне?


варіанти відповідей

  Прийменник — незмінна службова частина мови, що виражає залежність іменника та займенника від інших слів у реченні.


  Прийменник — незмінна повнозначна частина мови, що вживається для зв’язку однорідних членів речення.


  Прийменник — незмінна службова частина мови, що вживається для зв’язку частин складного речення.


  Прийменник — незмінна повнозначна частина мови, що виражає залежність іменника, числівника від інших слів у реченні.


Прийменник — незмінна службова частина мови, що виражає залежність іменника, числівника, займенника від інших слів у словосполученні та реченні.

Запитання 2

2.   У якому рядку визначення сполучника правильне?

варіанти відповідей

 Сполучник — службова частина мови, яка вживається для зв’язку частин складного речення і виражає смислові зв’язки між ними.


 Сполучник — службова частина мови, яка вживається для зв’язку однорідних членів речення.


  Сполучник — службова повнозначна частина мови, яка вживається для зв’язку однорідних членів та частин складного речення і виражає смислові зв’язки між ними.


Сполучник — службова незмінна частина мови, яка вживається для зв’язку однорідних членів та частин складного речення і виражає смислові зв’язки між ними.

Сполучник — службова частина мови, яка виражає залежність іменника, числівника, займенника від інших слів у словосполученні та реченні.


Запитання 3

3.  Які частини мови належать до незмінних службових частин мови?


варіанти відповідей

 Прислівник, прийменник, сполучник, вигук.


 Прислівник, прийменник, сполучник, частка.


Прийменник, сполучник, частка, вигук.

Прийменник, сполучник, частка.

Прийменник, сполучник, вигук.

Запитання 4

4. У якому рядку всі слова належать до службових частин мови?


варіанти відповідей

Як же, щоб, нібито, хай, ніхто.

Хоч, ледве не, уже, з-за, ледве-ледве.

Мов, як, крім, задля, колись-то.

Хіба, як-от, ні від кого, наче, дарма що.

Од, чи, не то…не то, повз, але.

Запитання 5

5. Якими способами творяться похідні прийменники?


варіанти відповідей

Складанням непохідних прийменників.


Поєднанням прислівника чи іменника з прийменником.

Переходом з інших частин мови.

Способом складання непохідних прийменників, поєднанням прислівника чи іменника з прийменником, переходом з інших частин мови. 

Переходом з інших частин мови, складанням непохідних прийменників.


Запитання 6

6. У якому рядку допущено помилки в правописі службових слів?


варіанти відповідей

Не можна, хіба що, з-поміж, внаслідок, овва.


 До побачення, не полоханий ніким звір, вйо, не пробачивши, поки що.


Надобраніч, атож, не зважаючи на, немовбито, недописавши. 

 Нелегкий, нітрохи не, неначебто, з-посеред, їй-Богу.


Непродумана тема, незліченний, не дев`ятий, що за, чи не.


Запитання 7

7. У якому рядку морфологічний аналіз виділеного слова виконано правильно?

Протягом усієї минулої зими я відчував: щось має статись у цьому світі, щось неминуче станеться (Є. Гуцало). 


варіанти відповідей

 Протягом – іменник, загальна назва, абстрактна назва, неістота, вжито в однині, чоловічого роду, у реченні – додаток. 


Протягом –прислівник, способу дії, незмінний, у реченні – обставина.


 Протягом – прийменник, непохідний, вжито з родовим відмінком.


Протягом – прийменник, похідний (іменник), вжито з родовим відмінком. 

 Протягом – іменник,початкова форма – протяг, загальна назва, абстрактна назва, неістота, вжито в однині, чоловічого роду, у реченні – додаток. 


Запитання 8

8. Правила правопису частки порушено в реченні:


варіанти відповідей

На те й лихо, щоб з ним битись.


Отаке то на сім світі роблять людям люди. 

Степаночку, голубчику, чого-бо ти не плачеш?

 Ти б не хотів, щоб день уже скінчився?


 І знову думать заходивсь про те ж таки, що й вчора.


Запитання 9

9. Виділене слово є сполучником і його слід писати разом у реченні:


варіанти відповідей

Оголошено, (що)б усі прийшли вчасно. 

(Що)б ви не думали, а я буду працювати.

 (Як)би краще виконати завдання?


 (За)те її люблю, мою Україну убогу...


Не думай (про)те, що сталося.


Запитання 10

10. Виділене слово є сполучником і його слід писати разом у реченні:


варіанти відповідей

  Ну що/б, здавалося, слова...


 Як/же я тепер вернуся до батька, до матері?


 В криницю старості не заглядай, про/те, яким ти будеш, не гадай.


 Що/б не робив, роби тільки найкраще!


Взимку холодно, за/те комарі не кусаються. 

Запитання 11

11. Частка не пишеться разом у словах рядка:


варіанти відповідей

  Не/гативний, не/славити, не/дописаний, не/можна.


Не/сказанний, не/мовля, не/працювати, не/достатньо.


Не/нависть, не/винно, не/досяжність, не/щадний. 

Не/вміння, не/слід, не/засаджений, не/здужаючи.


Не/озорий, не/забаром, не/засніжений; бракує не/вміння, а бажання.


Запитання 12

12. У якому рядку морфологічний аналіз виділеного слова виконано правильно?

Любимо листопад, тому що він жовтневі син, а зимі брат (Народна творчість).


варіанти відповідей

 Тому що – сполучник, підрядний, причиновий, складний.


Тому що – сполучник, підрядний, умовний, складений.


Тому що – сполучник, підрядний, причиновий, складений. 

Тому що – сполучник, підрядний, причиновий, простий.


Тому що – сполучник, підрядний, допустовий, складний.


Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест