Службові частини мови (прийменник, сполучник, частка)

Додано: 29 квітня 2021
Предмет: Українська мова, 7 клас
Тест виконано: 861 раз
35 запитань
Запитання 1

Усі сполучники сурядні в рядку

варіанти відповідей

а, й, та, як

то... то, чи то... чи то, а, але

зате, однак, і, бо

або, чи, хоч, наче

Запитання 2

Усі сполучники підрядні в рядку

варіанти відповідей

коли, доки, через те що, щоб

як, наче, неначе, проте

якщо, якби, коли, але

ані... ані, щоб, аби, коли

Запитання 3

Сполучник підрядності вжито в реченні

варіанти відповідей

Усе іде, але не все минає.

Гарний хлопець, та не для мене.

Лице рум’яне, проте серце кам’яне.

А в рум’янці така сила, що всі квіти погасила.

Запитання 4

Назвіть речення зі сполучником сурядності

варіанти відповідей

Рука її завмерла, щоб випадково не струсити бджолу на землю.

Мрії вже щезли, мов птах розвіяв їх крильми.

На гору підніматися не легко, зате з горе краще.

Оксана думала, що вже давно стемніло.

Запитання 5

Усі сполучники сурядні єднальні в рядку

варіанти відповідей

а, але, та, і

і, та, ні... ні, ані... ані

або, хоч, або... або, чи... чи

аби, і, ні... ні, проте

Запитання 6

Усі сполучники підрядні в рядку

варіанти відповідей

хай, чи, наче, тому що

як, що, щоб, та

якщо, якби, доки, неначе

перед тим як, однак, коли, дарма що

Запитання 7

Укажіть речення із формотворчою часткою

варіанти відповідей

Про себе не говори ні доброго, ні поганого.

Хай добром усе кінчається!

Як я люблю оці години праці!

Мабуть, не повернутися йому вже додому.

Запитання 8

Укажіть речення із словотворчою часткою

варіанти відповідей

Ніби десь загриміло.

Ох, якби я знала, що діждуся.

Хай твоя і моя пісенька зіллються.

Абихто сюди зайти може.

Запитання 9

Знайдіть речення із модальною часткою

варіанти відповідей

Хай він стане та погляне мені в очі.

Ось і Настя, й Докійка втирають сльози.

Геть за Дін відкинув би ненависних хозарів.

Коли б та сила, ударив би зненацька.

Запитання 10

Немає частки в рядку

варіанти відповідей

навряд чи це можливо

синіти, наче море

нехай кожен наведе приклад

тільки не змушувати

Запитання 11

Частка належить до:

варіанти відповідей

Службових частин мови

Особливої частини мови

Самостійних частин мови

Запитання 12

Виберіть правильне твердження

Формотворчі-це?

варіанти відповідей

Служать для утворення нових слів

Вносять різні смислові відтінки в речення

Служать для творення дієслівних форм

Запитання 13

На які групи прийменники поділяються за будовою?

варіанти відповідей

прості, складні й складені

похідні й непохідні

первинні та вторинні

багатоскладні й односкладні

Запитання 14

Укажіть рядок, у якому прийменники вжито з РОДОВИМ відмінком іменника

варіанти відповідей

прийти до кав’ярні, брат із сестрою, не прийти внаслідок хвороби

змагання з атлетики, витягти з води, замовкнути з переляку

запитав у майстра, відвідав хворого, став на заваді

шафа із дзеркалом, іти з батьком, налити у склянку

Запитання 15

У якому реченні НА ЗУСТРІЧ слід писати окремо?

варіанти відповідей

На/зустріч плив корабель.

І я пішов, прискорюючи крок, на/зустріч людям.

Ми ходили на/зустріч із колишніми однокласниками.

Легко спливають роки життя, а на/зустріч їм - миті щастя.

Запитання 16

У якому сполученні НЕправильно вжито прийменник?

варіанти відповідей

дізнатися з довідника

по вашому проханню

працювати за певних умов

о сьомій годині

Запитання 17

Якою частиною мови є виділене слово?

Коло столу, накритого білою скатертиною та заставленого всяким свяченим, стояла Олеся.

варіанти відповідей

іменником

прийменником

прислівником

займенником

Запитання 18

Оберіть усі правильні твердження щодо виділеного в реченні слова.


Не знаю, як би склалася моя доля, коли б біля неї не стояла, мов благання, 

моя зажурена мати.

варіанти відповідей

це прийменник

складний за будовою

вказує на місце

ужитий з місцевим відмінком займенника

це сполучник

простий за будовою

вказує на час

ужитий з родовим відмінком займенника

Запитання 19

Прийменник є в кожному реченні, ОКРІМ...

варіанти відповідей

А Між горами старий Дніпро, неначе в молоці дитина.

Б Не можна любити народів других, якщо ти не любиш Вкраїну.

В Батьківщина починається для людини зі шматка неба.

Г Люди з красивими душами не здатні на підлість.

Запитання 20

До складних (за будовою) належать усі прийменники в рядку...

варіанти відповідей

А З, за, у

Б Між, заради, через.

В Поруч з, згідно з, з-під

Г Понад, з-поміж, із-за

Запитання 21

До сполучників підрядності належать усі, КРІМ...

варіанти відповідей

А коли, доки, перед тим як

Б чи...чи, не то...не то, чи то...чи то

В хоч, дарма що, як

Г що, щоб, з тим щоб

Запитання 22

Визначити рядок, у якому всі прийменники треба писати разом

варіанти відповідей

по/над, з/поміж, по/за, із/за

по/над, по/при, по/серед, за/для

 у/наслідок, у/напрямку, з/під, по/біля

з/посеред, у/зв'язку з, по/за, на/в/коло

Запитання 23

 У якому реченні допущено помилку під час використання прийменників у та в?

варіанти відповідей

В гору стежка твоя, я спускаюсь з гори.

Заглядає в шибку казка з сивими очима.

У двері хтось злегка постукав.

За вікном в абрикосовому саду щось кричала хазяйка подвір’я.

Запитання 24

З'ясуйте, у якому рядку допущено помилку в правописі прийменників.

варіанти відповідей

Внаслідок, з-перед, з-поза, з-поміж, заради.

З-посеред, з-над, незалежно від, за винятком, всупереч.

Не зважаючи на, з метою, за для, зпоміж

Поміж, окрім, навкруги, поруч з, із-за.        

Запитання 25

Сполучник з’єднує частини складного речення у варіанті:  

варіанти відповідей

Вечір гаптував небеса і золотом, і сріблом, і янтарем. 

Не тільки мотузок, а й терпець рветься.

Дзвони грають, бо моя воскресає душа. 

Запитання 26

У якому рядку всі сполучники складні?  

варіанти відповідей

Щоб, немов, ніж, якби, раз.

Якщо, теж, також, бо, немовби.

Мовбито, немовбито, начеб, проте, нібито.

Начебто, цебто, щоб, буцімто, але.

Запитання 27

Тільки частки записано в рядку:   

варіанти відповідей

Навіть, нехай, немов, попід;

посеред, а, хай, ні.

Аби, аж, так що, бо.

Майже, не, невже, лише; 

Запитання 28

Замість якої цифри потрібно поставити дефіс?


Тухольці вірили, що то(1)та липа – дар їхнього спокон(2)вічного добродія, царя велетнів, який засадив її врасно(3)ручно на тухольській долині на знак перемоги над Мораною. З(4)під коріння липи било джерело погожої води і від(5)так, тихо журчали подрібних камінцях, впливало до потока(З творів І. Франка)

варіанти відповідей

А) 1


Б) 2


В) 3


Г) 4 

Д) 5

Запитання 29

З'ясуйте, якою частиною мови є виділені слова в реченні (цифра позначає наступне слово)


Хлопець тихо причалив до (1) лісникового човна, котрий (2) ніколи (3) ніким не приковувася, і, зіпхнувши його (4) з берега, пустив за водою.

варіанти відповідей

А) 1-прислівник; 2-займенник; 3-прийменник; 4-прикметник


Б)1-займенник; 2-прийменник; 3-прикметник; 4-прислівник


В) 1-прикметник; 2-прислівник; 3-займенник; 4-прийменник

Г) 1-прислівник; 2-прикметник; 3-прийменник; 4-займенник

Запитання 30

Яке речення не потребує редагування?

варіанти відповідей

А) Він приїхав в шість годин.

Б) В сім годин ми зустрінемося.

В) Пробило шість годин.

Г) Обідня перерва з другої до третьої.

Д) Котра година? – Сім.

Запитання 31

Чи бувають членами речення службові частини мови?

варіанти відповідей

 інколи

  

 не всі

  завжди виконують синтаксичну функцію

не бувають ніколи

Запитання 32

Роль прийменника у мовленні:

варіанти відповідей

є засобом зв'язку слів у реченні та совосполученні

є членом речення

залежить від інших слів у реченні та совосполученні

Запитання 33

Порахуй, скільки прийменників у вірші:


В білу хмарку, ніби в кошик,

Цілий день збирався дощик.

Потім вітерець у ліс

Дощик в кошику поніс.

Коли летів над полем,

Зачепився за тополю,

Перекинув хмарку-кошик

На поле випав дощик…

варіанти відповідей

5

6

7

8

9

4

3

2

Запитання 34

Добери потрібний прийменник у реченні:


Мої іграшки розкидані ... кімнаті.

варіанти відповідей

По

На

Через

В

Запитання 35

Окремо пишуться прийменники

варіанти відповідей

за/винятком

на/зустріч

відповідно до

згідно/з

на/вкруги

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест