Назвіть термін
...-це процес засвоєння індивідом соціального досвіду, системи соціальних зв’язків і відносин.
Назвіть термін
....- це процес інтеграції індивіда в суспільство, у різноманітні типи соціальних спільнот (група, соціальний інститут, соціальна організація) шляхом засвоєння ним елементів культури, соціальних норм і цінностей, на основі яких формуються соціально значущі риси особистості.
процес розвитку людини від індивідуального до соціального.
Назвіть фактори соціального середовища, які впливають на процес
соціалізації.
Хто запровадив термін «соціалізація»? Коли це відбулось?
Назвіть термін
...- психологічне поняття, що означає формування розумових дій і внутрішнього плану свідомості через засвоєння індивідуумом зовнішніх дій з предметами і соціальних форм спілкування.
Назвіть найважливіші чинники соціалізації
Наведіть приклади агентів соціалізації
Наведіть приклади первиних агентів соціалізації
Наведіть приклади вториних агентів соціалізації
На які типи поділяється соціалізація, залежно від того про кого
йде мова – дитину чи дорослого?
Назвіть механізми соціалізації за З.Фрейдом
Про який механізми йде мова соціалізації за З.Фрейдом
усвідомлені спроби дитини копіювати і наслідувати поведінку дорослих і друзів
Про який механізми йде мова соціалізації за З.Фрейдом
засвоєння дітьми поведінки батьків, соціальних цінностей і норм як власних;
Про який механізми йде мова соціалізації за З.Фрейдом
негативні механізми соціалізації, що забороняють і придушують деякі моделі поведінки
Що впливає на процес інтеграції особистості в певну соціальну роль істотно впливають
Назвіть чинники соціальних змін
Назвіть основні етапи соціалізації
Назвіть «критичні періоди» соціалізації
Соціалізація дорослих націлена на
Соціалізація дорослих націлена на дітей - формування ціннісних орієнтацій
Що передбачає Соціалізація
Назвіть термін
...-процес, зворотний соціалізації.
Назвіть термін
...зміна системи соціальних настанов особистості, наприклад внаслідок еміграції.
Назвіть термін
...-докорінна зміна соціального середовища, що зумовлює необхідність особистості пристосуватися до нових соціальних обставин, норм і цінностей (часто спостерігається у перехідних суспільствах)
Назвіть термін
Це болісний процес, який нерідко вимагає цілковитої зміни поглядів на суспільство, переоцінки свого життя, руйнування попереднього і нового світорозуміння, розриву з традиційними культурними цінностями, необхідності брати на себе незвичну соціальну роль тощо. Наприклад, виправлення навичок читання, професійна перепідготовка кадрів.
Внаслідок нього людина може частково або повністю втратити засвоєні норми і цінності. Це може бути зумовлено ізоляцією людини, уніфікацією, обмеженням спілкування та можливостей для підвищення культурного рівня та ін.
Люди, які формувалися в природних умовах без будь-якого спілкування чи контакту з соціальним середовищем, ніколи не зможуть жити і діяти в суспільстві, повноправно називатися людьми
Назвіть фактори, необхідні для успішної соціалізації
Коротко охарактеризуйте дитинство, як етап соціалізації
Коротко охарактеризуйте юність, як етап соціалізації
Перерахуйте обставини, які викликають труднощі соціалізації в
період юності
Коротко охарактеризуйте батьківство, як етап соціалізації
Коротко охарактеризуйте зрілий вік, як етап соціалізації
Перерахуйте критерії дорослості
самий активний період соціалізації, тому що саме в цей час спостерігається освоєння соціальних ролей не в ігровий, а в реальній ситуації
Коротко охарактеризуйте старість, як етап соціалізації
акумулятивний процес, у ході якого накопичуються соціальні навички
процес становлення особистості, поступове засвоєння нею вимог суспільства, придбання соціально значимих характеристик свідомості і поведінки, які регулюють її взаємини із суспільством
Назвіть групи механізм соціалізації за В.Москаленком
Назвіть психологічні і соціально-психологічні
механізми соціалізації
фіксування людиною на ранніх стадіях розвитку на рецепторному і підсвідомому рівнях ознак життєво важливих об’єктів, що впливають на неї
копіювання якого-небудь прикладу, зразку
оволодіння мовою і неусвідомлюване засвоєння норм соціальної поведінки.
підтримуючий і стимулюючий вплив поведінки одних людей на діяльність інших, внаслідок чого їх діяльність проходить активніше, інтенсивніше
усвідомлюване сприйняття ідей, уявлень, зразків поведінки, що визначають відношення людини до різних сфер життя.
процес неусвідомлюваного ототожнення людиною себе з іншою людиною.
мисленнєвий процес, спрямований на аналіз, розуміння, усвідомлення себе, своїх дій, поведінки, це внутрішній діалог, у якому людина розглядає, оцінює, приймає чи відкидає ті або інші цінності, властиві різним інститутам суспільства.
Який американський психолог поділив весь життєвий цикл
людини на вісім фаз?
Яка це фази зсоціалізації людини за Е.Еріксоном.
Її головне завдання - сформувати несвідоме почуття «базової довіри» до зовнішнього світу. Основним засобом для цього слугують батьківська турбота і любов. Якщо «базова довіра» не виникає, з’являється відчуття тривоги, недовіри до світу, у дорослому віці воно може обернутися замкненістю, озлобленістю тощо.
Яка це фази зсоціалізації людини за Е.Еріксоном.
формується почуття автономії й особистої самоцінності або, навпаки, сорому. Зростання самостійності дитини на цій стадії стає основою таких майбутніх якостей особистості, як почуття відповідальності, поважання дисципліни та порядку.
Яка це фази зсоціалізації людини за Е.Еріксоном.
формує почуття ініціативи. Якщо бажання щось зробити самостійно блокується, у дитини виникає почуття провини. У цьому віці вирішальним чинником є групова гра, яка дає дитині можливість приміряти до себе різні ролі. Цей етап відповідальний за утворення почуття справедливості, яку розуміють як відповідність правилу.
Яка це фази зсоціалізації людини за Е.Еріксоном.
коли формуються почуття підприємливості та ефективності, здатність добиватися поставленої мети. Найважливіші цінності тут - підприємливість та ефективність. У негативному варіанті в дитини з’являється відчуття неповноцінності як наслідок недостатньо успішного навчання. Саме в цьому віці закладається ставлення до праці.
Яка це фази зсоціалізації людини за Е.Еріксоном.
характеризується виникненням почуття власної
неповторності, індивідуальності, в негативному варіанті виникає
протилежне - дифузне «Я», рольова та особистісна невизначеність.
Типовим для цієї фази є також «програвання ролей», коли молода
людина не обирає ролі остаточно, а начебто приміряє їх до себе.
Яка це фази зсоціалізації людини за Е.Еріксоном.
характеризується появою потреби і здатності до інтимної психологічної близькості з іншою людиною, включаючи сексуальну близькість. Незадоволення цих потреб призводить до почуття самотності та ізоляції.
Яка це фази зсоціалізації людини за Е.Еріксоном.
- включає насамперед творчу діяльність та відчуття продуктивності; вони виявляються не лише у праці, а й у турботі про інших, включаючи нащадків, у потребі передати свій досвід. У негативному варіанті з’являється відчуття застою.
Яка це фази зсоціалізації людини за Е.Еріксоном
характеризується почуттям задоволеності, виконаного обов’язку, повноти життя; у негативному варіанті виникають відчай та розчарування.
....-сильне, стійке, а не ситуативне прагнення впливати на соціальна процеси та реальна участь в громадських справах.
певний фіксований набір соціальних властивостей людини, що виявляється у її свідомості та поведінці.
Назвіть типи особистості
ядро структури характеру, що є притаманним для більшості членів певної культури.
це те, чим люди, що належать до однієї і тієї ж самої культури, відрізняються один від одного.
Типи особистості
(той, що керується внутрішніми мотивами) - поведінка людини визначається сприйнятими в дитинстві принципами, особа стає більш відкритою у ставленні до нововведень і змін, хоч роль традиційних норм і цінностей ще велика.
(зовні орієнтована особистість) - така особистість стандартизована, є об’єктом маніпулювання, відчуває себе дезорієнтованою, апатичною, їй не подобається брехня та гноблення
автономна особистість, некомфортна, яка має ясні раціональні цілі, що не нав’язуються іншими людьми, більш незалежна щодо впливів свого культурного середовища.
Назвіть підструктури особистості
до Біологічно зумовленої підструктури відносяться
Підструктури спрямованості особистості
Підструктури соціального досвіду
Психологічні підструктури
Назвіть основні елементи тричленної структури особистості
це певне місце, позиція людини в суспільній ієрархії групи чи суспільства загалом. Статуси можуть бути приписані або вроджені (не контрольовані власною волею людини) та набуті чи досягнуті (здобуті в результаті власного вибору і власних зусиль та контрольовані волею людини).
динамічна характеристика статусу, що проявляється в шаблонній, очікуваній поведінці, заданій певним статусом
це особливе ставлення людини до дійсності й до самої себе, котра проявляється в цінностях, мотивах, потребах, установках, прагненнях, переконаннях та ідеалах. Вона виявляється в соціальній поведінці особистості.
Назвіть рівні потреб у суспільстві відповідно А.Маслоу
це становище індивіда (або групи людей) у системі соціальних зв’язків і відносин, що обумовлюється її приналежністю до певної соціальної спільноти та визначає сукупність її прав та обов’язків
одержаний незалежно від волі, бажання й зусиль самого індивіда (стать, національність, раса, успадкований титул…).
одержаний завдяки волі й зусиллям самого індивіда (освіта, кваліфікація, посада, почесне звання…)
це сукупність усіх статусів, які має людина
це модель поведінки, очікувана від того, хто має зазначений соціальний статус.
Назвіть види рольових конфліктів
максимальне поєднання з роллю
середнє чи мінімальне поєднання з роллю
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома