соц 4

Додано: 21 жовтня 2022
Предмет:
Тест виконано: 16 разів
84 запитання
Запитання 1

Назвіть термін

...-це процес засвоєння індивідом соціального досвіду, системи соціальних зв’язків і відносин. 

варіанти відповідей

Фасилітація

Десоціалізація

Соціалізація

Рефлексія

Запитання 2

Назвіть термін

....- це процес інтеграції індивіда в суспільство, у різноманітні типи соціальних спільнот (група, соціальний інститут, соціальна організація) шляхом засвоєння ним елементів культури, соціальних норм і цінностей, на основі яких формуються соціально значущі риси особистості.

варіанти відповідей

Соціалізація

Рефлексія

Соціальний статус

Спрямованість особи

Запитання 3

процес розвитку людини від індивідуального до соціального.

варіанти відповідей

Фасилітація

Спрямованість особи

Соціальний статус

Соціалізація

Запитання 4

Назвіть фактори соціального середовища, які впливають на процес

соціалізації.

варіанти відповідей

Соціальні інститути, що забезпечують виробництво й відтворення культурних зразків, норм і цінностей та сприяють їх передачі й засвоєнню тощо

Сукупність ролей і соціальних статусів, соціальні спільноти, в межах яких індивід може реалізувати певні соціальні ролі й набути конкретного статусу

Індивідуальність особи, її потенційні можливості засвоїти культурний пласт суспільства

Система соціальних цінностей і норм, які домінують у суспільстві й унаслідуються молодшими поколіннями від старших;

Запитання 5

Хто запровадив термін «соціалізація»? Коли це відбулось?

варіанти відповідей

В.Москаленком

З.Фрейдом

усередині ХІХ ст. французький соціолог Г.Тард

Мудриком

Запитання 6

Назвіть термін

...- психологічне поняття, що означає формування розумових дій і внутрішнього плану свідомості через засвоєння індивідуумом зовнішніх дій з предметами і соціальних форм спілкування.

варіанти відповідей

Інтеріоризація

соціалізація

Пересоціалізація

Ресоціалізація

Запитання 7

Назвіть найважливіші чинники соціалізації

варіанти відповідей

Спрямованість соціальної активності.

Потреби та інтереси

Почуття сорому і провини

Спрямованість соціальної активності

Запитання 8

Наведіть приклади агентів соціалізації

варіанти відповідей

Сім’я

Сусіди

Ровесники

Засоби масової інформації

Запитання 9

Наведіть приклади первиних агентів соціалізації

варіанти відповідей

сімья мати,батько,бабуся,дідусь

Вихователі та вчителі

Сусіди

Засоби масової інформації

Запитання 10

Наведіть приклади вториних агентів соціалізації

варіанти відповідей

Соціальні інститути

Колеги і знайомі,

поп зірка

Вихователі та вчителі

сімья

Запитання 11

На які типи поділяється соціалізація, залежно від того про кого

йде мова – дитину чи дорослого?

варіанти відповідей

третинну

Вторинну (соціалізація дорослих)

Первинну (соціалізація дитини) 

Запитання 12

Назвіть механізми соціалізації за З.Фрейдом

варіанти відповідей

Імітація

Потреби та інтереси

Ідентифікація

Почуття сорому і провини

Запитання 13

Про який механізми йде мова соціалізації за З.Фрейдом

усвідомлені спроби дитини копіювати і наслідувати поведінку дорослих і друзів

варіанти відповідей

Імітація

Почуття сорому і провини

Ідентифікація

Запитання 14

Про який механізми йде мова соціалізації за З.Фрейдом

засвоєння дітьми поведінки батьків, соціальних цінностей і норм як власних;

варіанти відповідей

Імітація

Почуття сорому і провини

Ідентифікація

Запитання 15

Про який механізми йде мова соціалізації за З.Фрейдом

негативні механізми соціалізації, що забороняють і придушують деякі моделі поведінки

варіанти відповідей

Почуття сорому і провини

Ідентифікація

Імітація

Запитання 16

Що впливає на процес інтеграції особистості в певну соціальну роль істотно впливають

варіанти відповідей

місце

«очікування» і «вимоги» її оточення

час

Запитання 17

Назвіть чинники соціальних змін

варіанти відповідей

Об’єктивні передумови (передусім економічні)

Індивідуальні особливості особистості

Соціалізація підлітка

Специфіка взаємодії особистості з соціальною системою

Запитання 18

Назвіть основні етапи соціалізації

варіанти відповідей

Соціалізація дитини

 Тривала (концептуальна) цілісна соціалізація 

Соціалізація підлітка

Соціалізація дорослих

Запитання 19

Назвіть «критичні періоди» соціалізації

варіанти відповідей

Для соціалізації дитини - це перші 2-3 роки і вступ до школи

Для соціалізації підлітка - перетворення дитини і підлітка на юнака

Для тривалої - початок самостійного життя і перехід від юнацтва до зрілості.

Запитання 20

Соціалізація дорослих націлена на

варіанти відповідей

на формування ціннісних орієнтацій

зміну поведінки в новій ситуації

Запитання 21

Соціалізація дорослих націлена на дітей - формування ціннісних орієнтацій

варіанти відповідей

формування ціннісних орієнтацій

зміну поведінки в новій ситуації

Запитання 22

Що передбачає Соціалізація

варіанти відповідей

індивідуалізацію, оскільки людина засвоює існуючі цінності вибірково, через свої інтереси, світогляд, формуючи власні потреби, цінності.

Десоціалізація

Пересоціалізація

Ресоціалізація

Запитання 23

Назвіть термін

 ...-процес, зворотний соціалізації.

варіанти відповідей

Десоціалізація 

Пересоціалізація

Ресоціалізація

Запитання 24

Назвіть термін

...зміна системи соціальних настанов особистості, наприклад внаслідок еміграції.

варіанти відповідей

Пересоціалізація

Ресоціалізація

Десоціалізація 

Запитання 25

Назвіть термін

...-докорінна зміна соціального середовища, що зумовлює необхідність особистості пристосуватися до нових соціальних обставин, норм і цінностей (часто спостерігається у перехідних суспільствах)

варіанти відповідей

Ресоціалізація

Пересоціалізація

Десоціалізація

Запитання 26

Назвіть термін

Це болісний процес, який нерідко вимагає цілковитої зміни поглядів на суспільство, переоцінки свого життя, руйнування попереднього і нового світорозуміння, розриву з традиційними культурними цінностями, необхідності брати на себе незвичну соціальну роль тощо. Наприклад, виправлення навичок читання, професійна перепідготовка кадрів.

варіанти відповідей

Ресоціалізація

Пересоціалізація

Десоціалізація 

Запитання 27

Внаслідок нього людина може частково або повністю втратити засвоєні норми і цінності. Це може бути зумовлено ізоляцією людини, уніфікацією, обмеженням спілкування та можливостей для підвищення культурного рівня та ін. 

варіанти відповідей

Пересоціалізація

Десоціалізація

Ресоціалізація

Запитання 28

Люди, які формувалися в природних умовах без будь-якого спілкування чи контакту з соціальним середовищем, ніколи не зможуть жити і діяти в суспільстві, повноправно називатися людьми

варіанти відповідей

феральними людьми

федеральними людьми

соціумом

Запитання 29

Назвіть фактори, необхідні для успішної соціалізації

варіанти відповідей

невдача

 Сподівання

Зміна поведінки

Прагнення відповідати цим сподіванням

Запитання 30

Коротко охарактеризуйте дитинство, як етап соціалізації

варіанти відповідей

Соціалізація повинна починатися в дитинстві, коли приблизно на 70% формується людська особистість.Діти - єдина категорія населення, що не мають соціальних статусів і соціальних ролей, якщо не вважати статусів «дитина», «чоловіча/жіноча стать», «син/донька», «племінник» і т.п., які вони ще не осмислюють повною Їм не знайоме те, з чого складається суть статусів - коло прав і обов'язків

завершує активний період соціалізації У цьому віці відбуваються важливі фізіологічні зміни ( одне з них - настання статевої зрілості), яке спричиняє визначені психологічні зрушення: поява потягу до протилежної статі, агресивність, яка нерідко невмотивована, виявляється схильність до необміркованого ризику і не уміння оцінити ступінь його небезпеки, підкреслене прагнення до незалежності і самостійності У цей період закінчується формування фундаменту особистості, добудовуються їхні верхні - світоглядні - поверхи.

Як такий зрілий вік не є самостійним етапом соціалізації. Це збірне поняття, яке охоплює кілька циклів людського життя, розділених найважливішими подіями: оволодіння професії, проходження армійської служби, початок трудової діяльності, чи одруження заміжжя, створення родини, народження дітей.

Запитання 31

Коротко охарактеризуйте юність, як етап соціалізації

варіанти відповідей


завершує активний період соціалізації У цьому віці відбуваються важливі фізіологічні зміни ( одне з них - настання статевої зрілості), яке спричиняє визначені психологічні зрушення: поява потягу до протилежної статі, агресивність, яка нерідко невмотивована, виявляється схильність до необміркованого ризику і не уміння оцінити ступінь його небезпеки, підкреслене прагнення до незалежності і самостійності У цей період закінчується формування фундаменту особистості, добудовуються їхні верхні - світоглядні - поверхи.

Соціалізація повинна починатися в дитинстві, коли приблизно на 70% формується людська особистість.Діти - єдина категорія населення, що не мають соціальних статусів і соціальних ролей, якщо не вважати статусів «дитина», «чоловіча/жіноча стать», «син/донька», «племінник» і т.п., які вони ще не осмислюють повною Їм не знайоме те, з чого складається суть статусів - коло прав і обов'язків

Як такий зрілий вік не є самостійним етапом соціалізації. Це збірне поняття, яке охоплює кілька циклів людського життя, розділених найважливішими подіями: оволодіння професії, проходження армійської служби, початок трудової діяльності, чи одруження заміжжя, створення родини, народження дітей.

Запитання 32

Перерахуйте обставини, які викликають труднощі соціалізації в

період юності

варіанти відповідей

Розбіжність між високим рівнем домагань (прагнення стати героєм, прославитися) і низьким соціальному статусом, який заданий віком тінейджерів;

Прагнення відповідати цим сподіванням.

Протиріччя між орієнтацією, що підсилилася, на самостійність і залежність, яка підсилилася від думки і поведінки однолітків.

Розбіжність старого стилю батьківства, орієнтованого на те, що для матері син і дочка завжди залишається дитиною, і нових потенційних можливостей тінейджерів, заданих їх психофізіологічним подорослішанням;

Запитання 33

Коротко охарактеризуйте батьківство, як етап соціалізації

варіанти відповідей

завершує активний період соціалізації У цьому віці відбуваються важливі фізіологічні зміни ( одне з них - настання статевої зрілості), яке спричиняє визначені психологічні зрушення: поява потягу до протилежної статі, агресивність, яка нерідко невмотивована, виявляється схильність до необміркованого ризику і не уміння оцінити ступінь його небезпеки, підкреслене прагнення до незалежності і самостійності У цей період закінчується формування фундаменту особистості, добудовуються їхні верхні - світоглядні - поверхи

Взаємини, що складаються між батьками (матір'ю і батьком) і дітьми, є вирішальним моментом соціалізації. Вони виявляють себе в самий відповідальний момент - коли людина найбільш сприйнятлива до добра і зла, коли вона найбільш довірлива і відкрита усьому новому, а саме в період дитинства. Друга характерна риса - взаємини продовжуються все життя і, отже, роблять найбільш тривалий вплив. Третя риса - батьківсько-дитячі відносини є самими тісними і близькими відносинами, які тільки можуть існувати в людському суспільстві.

Соціалізація повинна починатися в дитинстві, коли приблизно на 70% формується людська особистість.Діти - єдина категорія населення, що не мають соціальних статусів і соціальних ролей, якщо не вважати статусів «дитина», «чоловіча/жіноча стать», «син/донька», «племінник» і т.п., які вони ще не осмислюють повною Їм не знайоме те, з чого складається суть статусів - коло прав і обов'язків

Запитання 34

Коротко охарактеризуйте зрілий вік, як етап соціалізації

варіанти відповідей

Як такий зрілий вік не є самостійним етапом соціалізації. Це збірне поняття, яке охоплює кілька циклів людського життя, розділених найважливішими подіями: оволодіння професії, проходження армійської служби, початок трудової діяльності, чи одруження заміжжя, створення родини, народження дітей.

 Соціалізація повинна починатися в дитинстві, коли приблизно на 70% формується людська особистість.Діти - єдина категорія населення, що не мають соціальних статусів і соціальних ролей, якщо не вважати статусів «дитина», «чоловіча/жіноча стать», «син/донька», «племінник» і т.п., які вони ще не осмислюють повною Їм не знайоме те, з чого складається суть статусів - коло прав і обов'язків

 завершує активний період соціалізації У цьому віці відбуваються важливі фізіологічні зміни ( одне з них - настання статевої зрілості), яке спричиняє визначені психологічні зрушення: поява потягу до протилежної статі, агресивність, яка нерідко невмотивована, виявляється схильність до необміркованого ризику і не уміння оцінити ступінь його небезпеки, підкреслене прагнення до незалежності і самостійності У цей період закінчується формування фундаменту особистості, добудовуються їхні верхні - світоглядні - поверхи.

Запитання 35

Перерахуйте критерії дорослості

варіанти відповідей

 Здатність забезпечувати себе засобами існування

Здатність розпоряджатися грошима незалежно від інших

 Самостійною у виборі способу життя;

Проживати незалежно від батьків.

Здатність відповідати перед законом

Допуск до голосування на виборах

Вступ у шлюб

Запитання 36

самий активний період соціалізації, тому що саме в цей час спостерігається освоєння соціальних ролей не в ігровий, а в реальній ситуації

варіанти відповідей

Доросле життя 

Юність

Дитинство

Запитання 37

Коротко охарактеризуйте старість, як етап соціалізації

варіанти відповідей

З виходом на пенсію завершується активний період соціалізації, зменшується потреба старших у родині. Літня людина перестає виконувати найголовнішу функцію - бути виробниками матеріальних цінностей. З виробника вона перетворюється в споживача, а тим самим в утриманця. з віком знижується здатність адаптуватися до соціальних змін. Чим старша людина, тим більше вона незадоволена різними сторонами життя.Відчуття наближення старості і почуття безперспективності виникають тому, що в старих губиться те, що властиво іншим віковим групам, а саме - наявність життєвих планів

Соціалізація повинна починатися в дитинстві, коли приблизно на 70% формується людська особистість.Діти - єдина категорія населення, що не мають соціальних статусів і соціальних ролей, якщо не вважати статусів «дитина», «чоловіча/жіноча стать», «син/донька», «племінник» і т.п., які вони ще не осмислюють повною Їм не знайоме те, з чого складається суть статусів - коло прав і обов'язків

 Як такий зрілий вік не є самостійним етапом соціалізації. Це збірне поняття, яке охоплює кілька циклів людського життя, розділених найважливішими подіями: оволодіння професії, проходження армійської служби, початок трудової діяльності, чи одруження заміжжя, створення родини, народження дітей.

завершує активний період соціалізації У цьому віці відбуваються важливі фізіологічні зміни ( одне з них - настання статевої зрілості), яке спричиняє визначені психологічні зрушення: поява потягу до протилежної статі, агресивність, яка нерідко невмотивована, виявляється схильність до необміркованого ризику і не уміння оцінити ступінь його небезпеки, підкреслене прагнення до незалежності і самостійності У цей період закінчується формування фундаменту особистості, добудовуються їхні верхні - світоглядні - поверхи.

Запитання 38

акумулятивний процес, у ході якого накопичуються соціальні навички

варіанти відповідей

соціалізація

інтеріоризація

десоціалізація

Імпринтинг

Запитання 39

процес становлення особистості, поступове засвоєння нею вимог суспільства, придбання соціально значимих характеристик свідомості і поведінки, які регулюють її взаємини із суспільством

варіанти відповідей

Соціалізація 

Наслідування

Переконання

Рефлексія

Запитання 40

Назвіть групи механізм соціалізації за В.Москаленком

варіанти відповідей

Неусвідомлювані (навіювання, зараження, наслідування, ідентифікація)

Усвідомлювані (референтна група, авторитет, популярність)

Психологічні;

Соціально-психологічні; 

Запитання 41

Назвіть психологічні і соціально-психологічні

механізми соціалізації

варіанти відповідей

Імпринтинг

Наслідування

Фасилітація

Переконання

Ідентифікація

Рефлексія

Запитання 42

фіксування людиною на ранніх стадіях розвитку на рецепторному і підсвідомому рівнях ознак життєво важливих об’єктів, що впливають на неї

варіанти відповідей

Фасилітація

Ідентифікація

Імпринтинг 

Запитання 43

копіювання якого-небудь прикладу, зразку

варіанти відповідей

Імпринтинг 

Наслідування

Екзистенціальний натиск

Запитання 44

 оволодіння мовою і неусвідомлюване засвоєння норм соціальної поведінки.

варіанти відповідей

Імпринтинг 

Наслідування 

Екзистенціальний натиск

Переконання

Запитання 45

 підтримуючий і стимулюючий вплив поведінки одних людей на діяльність інших, внаслідок чого їх діяльність проходить активніше, інтенсивніше

варіанти відповідей

Переконання

Імпринтинг

Фасилітація

Рефлексія

Запитання 46

усвідомлюване сприйняття ідей, уявлень, зразків поведінки, що визначають відношення людини до різних сфер життя.

варіанти відповідей

Ідентифікація

Фасилітація

Переконання

Запитання 47

процес неусвідомлюваного ототожнення людиною себе з іншою людиною.

варіанти відповідей

Імпринтинг

Наслідування

Ідентифікація

Фасилітація

Запитання 48

мисленнєвий процес, спрямований на аналіз, розуміння, усвідомлення себе, своїх дій, поведінки, це внутрішній діалог, у якому людина розглядає, оцінює, приймає чи відкидає ті або інші цінності, властиві різним інститутам суспільства.

варіанти відповідей

Імпринтинг

Наслідування

Фасилітація

Рефлексія

Запитання 49

Який американський психолог поділив весь життєвий цикл

людини на вісім фаз?

варіанти відповідей

А.Мудриком

 Ерік Еріксон

 В.Москаленком

З.Фрейдом

Запитання 50

Яка це фази зсоціалізації людини за Е.Еріксоном.

Її головне завдання - сформувати несвідоме почуття «базової довіри» до зовнішнього світу. Основним засобом для цього слугують батьківська турбота і любов. Якщо «базова довіра» не виникає, з’являється відчуття тривоги, недовіри до світу, у дорослому віці воно може обернутися замкненістю, озлобленістю тощо.

варіанти відповідей

Четверта фаза - шкільний вік

Третя фаза - вік гри

Перша фаза - немовля

Друга фаза - раннє дитинство.

Запитання 51

Яка це фази зсоціалізації людини за Е.Еріксоном.

формується почуття автономії й особистої самоцінності або, навпаки, сорому. Зростання самостійності дитини на цій стадії стає основою таких майбутніх якостей особистості, як почуття відповідальності, поважання дисципліни та порядку. 

варіанти відповідей

Друга фаза - раннє дитинство

Перша фаза - немовля

Третя фаза - вік гри

Четверта фаза - шкільний вік,

Запитання 52

Яка це фази зсоціалізації людини за Е.Еріксоном.

формує почуття ініціативи. Якщо бажання щось зробити самостійно блокується, у дитини виникає почуття провини. У цьому віці вирішальним чинником є групова гра, яка дає дитині можливість приміряти до себе різні ролі. Цей етап відповідальний за утворення почуття справедливості, яку розуміють як відповідність правилу.

варіанти відповідей

Перша фаза - немовля

Друга фаза - раннє дитинство

Третя фаза - вік гри

Четверта фаза - шкільний вік,

Запитання 53

Яка це фази зсоціалізації людини за Е.Еріксоном.

коли формуються почуття підприємливості та ефективності, здатність добиватися поставленої мети. Найважливіші цінності тут - підприємливість та ефективність. У негативному варіанті в дитини з’являється відчуття неповноцінності як наслідок недостатньо успішного навчання. Саме в цьому віці закладається ставлення до праці. 

варіанти відповідей

П’ята фаза - юність

Друга фаза - раннє дитинство.

Третя фаза - вік гри

Четверта фаза - шкільний вік

Запитання 54

Яка це фази зсоціалізації людини за Е.Еріксоном.

характеризується виникненням почуття власної

неповторності, індивідуальності, в негативному варіанті виникає

протилежне - дифузне «Я», рольова та особистісна невизначеність.

Типовим для цієї фази є також «програвання ролей», коли молода

людина не обирає ролі остаточно, а начебто приміряє їх до себе.

варіанти відповідей

Шоста фаза - молодість

П’ята фаза - юність

Восьма фаза - зрілий вік, або старість

Четверта фаза - шкільний вік

Запитання 55

Яка це фази зсоціалізації людини за Е.Еріксоном.

характеризується появою потреби і здатності до інтимної психологічної близькості з іншою людиною, включаючи сексуальну близькість. Незадоволення цих потреб призводить до почуття самотності та ізоляції.

варіанти відповідей

Шоста фаза - молодість

Сьома фаза - дорослість

Восьма фаза - зрілий вік, або старість

Четверта фаза - шкільний вік

Запитання 56

Яка це фази зсоціалізації людини за Е.Еріксоном.

- включає насамперед творчу діяльність та відчуття продуктивності; вони виявляються не лише у праці, а й у турботі про інших, включаючи нащадків, у потребі передати свій досвід. У негативному варіанті з’являється відчуття застою.

варіанти відповідей

Сьома фаза - дорослість

Шоста фаза - молодість

Четверта фаза - шкільний вік

П’ята фаза - юність

Запитання 57

Яка це фази зсоціалізації людини за Е.Еріксоном

характеризується почуттям задоволеності, виконаного обов’язку, повноти життя; у негативному варіанті виникають відчай та розчарування.

варіанти відповідей

Сьома фаза - дорослість

Восьма фаза - зрілий вік, або старість

П’ята фаза - юність

Четверта фаза - шкільний вік

Запитання 58

....-сильне, стійке, а не ситуативне прагнення впливати на соціальна процеси та реальна участь в громадських справах. 

варіанти відповідей

соціальної активності особистості

Соціальний тип особистості

Базисний тип особистості

Ідеальний тип особистості

Запитання 59

певний фіксований набір соціальних властивостей людини, що виявляється у її свідомості та поведінці.

варіанти відповідей

Базисний тип особистості

Ідеальний тип особистості

Соціальний тип особистості

Соціальний характер

Запитання 60

Назвіть типи особистості

варіанти відповідей

Місце особистості в системі суспільних зв’язків;

Реальні форми життєдіяльності особистості;

Спрямованість особистості.

Запитання 61

ядро структури характеру, що є притаманним для більшості членів певної культури.

варіанти відповідей

 Ідеальний тип особистості

Індивідуальний характер

Соціальний характер

Інтровертний

Запитання 62

це те, чим люди, що належать до однієї і тієї ж самої культури, відрізняються один від одного.

варіанти відповідей

Екстравертний

Позитивний характер

Соціальний характер

Індивідуальний характер

Запитання 63

Типи особистості

варіанти відповідей

.Базисний тип особистості - система соціальних якостей індивідів, яка найкраще відповідає об’єктивним умовам функціонування даного суспільства на відповідному етапі його розвитку.

Реальний (модальний) тип особистості - реальний тип особистості, який переважає на відповідному етапі розвитку суспільства.

Ідеальний тип особистості - індивід з такою сукупністю рис, якостей, які сучасники хотіли б бачити в людині.

Запитання 64

(той, що керується внутрішніми мотивами) - поведінка людини визначається сприйнятими в дитинстві принципами, особа стає більш відкритою у ставленні до нововведень і змін, хоч роль традиційних норм і цінностей ще велика.

варіанти відповідей

Традиційно-орієнтований

Інтровертний

Екстравертний

Запитання 65

(зовні орієнтована особистість) - така особистість стандартизована, є об’єктом маніпулювання, відчуває себе дезорієнтованою, апатичною, їй не подобається брехня та гноблення

варіанти відповідей

Інтровертний

Екстравертний

Позитивний характер

Запитання 66

автономна особистість, некомфортна, яка має ясні раціональні цілі, що не нав’язуються іншими людьми, більш незалежна щодо впливів свого культурного середовища.

варіанти відповідей

Позитивний характер

Екстравертний

Інтровертний

Запитання 67

Назвіть підструктури особистості

варіанти відповідей

Біологічно зумовленої підструктури (темперамент, статеві, вікові

властивості психіки тощо);

Психологічні підструктури (індивідуальні психологічні особливості - пам’ять, емоції, відчутті, уявлення, почуття, воля, інтелект та ін.)

Підструктури соціального досвіду (набуті емпіричні і теоретичні знання, навички, уміння, звички, традиції, норми тощо);

Підструктури спрямованості особистості (бажання, цілі, ідеали, мотиви, потреби, прагнення, ціннісні орієнтації та ін.).

Запитання 68

до Біологічно зумовленої підструктури відносяться

варіанти відповідей

темперамент, статеві, вікові властивості психіки 

пам’ять, емоції, відчутті, уявлення, почуття, воля, інтелект

набуті емпіричні і теоретичні знання, навички, уміння, звички, традиції, норми

бажання, цілі, ідеали, мотиви, потреби, прагнення, ціннісні орієнтації

Запитання 69

Підструктури спрямованості особистості

варіанти відповідей

бажання, цілі, ідеали, мотиви, потреби, прагнення, ціннісні орієнтації т

набуті емпіричні і теоретичні знання, навички, уміння, звички, традиції, норми

пам’ять, емоції, відчутті, уявлення, почуття, воля, інтелект

Запитання 70

Підструктури соціального досвіду

варіанти відповідей

набуті емпіричні і теоретичні знання, навички, уміння, звички, традиції, норми

індивідуальні психологічні особливості - пам’ять, емоції, відчутті, уявлення, почуття, воля, інтелект

набуті емпіричні і теоретичні знання, навички, уміння, звички, традиції, норми 

Запитання 71

Психологічні підструктури

варіанти відповідей

пам’ять, емоції, відчутті, уявлення, почуття, воля, інтелект

(набуті емпіричні і теоретичні знання, навички, уміння, звички, традиції, норми

бажання, цілі, ідеали, мотиви, потреби, прагнення, ціннісні орієнтації 

Запитання 72

Назвіть основні елементи тричленної структури особистості

варіанти відповідей

 Соціальний статус

Соціальна роль

Спрямованість особистості

Запитання 73

це певне місце, позиція людини в суспільній ієрархії групи чи суспільства загалом. Статуси можуть бути приписані або вроджені (не контрольовані власною волею людини) та набуті чи досягнуті (здобуті в результаті власного вибору і власних зусиль та контрольовані волею людини).

варіанти відповідей

Соціальна роль

Соціальний статус

Спрямованість особи

Запитання 74

динамічна характеристика статусу, що проявляється в шаблонній, очікуваній поведінці, заданій певним статусом

варіанти відповідей

Соціальна роль

Спрямованість особи

Соціальний статус

Запитання 75

це особливе ставлення людини до дійсності й до самої себе, котра проявляється в цінностях, мотивах, потребах, установках, прагненнях, переконаннях та ідеалах. Вона виявляється в соціальній поведінці особистості.

варіанти відповідей

Спрямованість особи

Соціальна роль

Соціальний статус

Запитання 76

Назвіть рівні потреб у суспільстві відповідно А.Маслоу

варіанти відповідей

Фізіологічні потреби

Екзистенціальні потреби (потреби безпеки власного існування, здоров’я, відсутності насильства, безпеки на вулицях, захист від війн тощо)

Потреби в комунікації, дружбі, спілкуванні

Потреби статусу, визнання, престижу, оцінки інших людей, самоповаги

Потреби самовираження через творчість, самореалізації, розкриття та реалізації здібностей, досягнення сенсу життя.

Запитання 77

це становище індивіда (або групи людей) у системі соціальних зв’язків і відносин, що обумовлюється її приналежністю до певної соціальної спільноти та визначає сукупність її прав та обов’язків

варіанти відповідей

Здобутий статус

Приписаний статус

Соціальний статус

Запитання 78

 одержаний незалежно від волі, бажання й зусиль самого індивіда (стать, національність, раса, успадкований титул…).

варіанти відповідей

Приписаний статус

Здобутий статус

Соціальний статус

Запитання 79

одержаний завдяки волі й зусиллям самого індивіда (освіта, кваліфікація, посада, почесне звання…)

варіанти відповідей

Соціальний статус

Приписаний статус

Здобутий статус

Запитання 80

це сукупність усіх статусів, які має людина

варіанти відповідей

Статусний набір 

Соціальна роль

Приписаний статус

Запитання 81

це модель поведінки, очікувана від того, хто має зазначений соціальний статус.

варіанти відповідей

Здобутий статус

Статусний набір

Соціальна роль

Запитання 82

Назвіть види рольових конфліктів

варіанти відповідей

Міжособистісні. Виникають тоді, коли не збігаються очікування щодо змісту однієї і тієї ж соціальної ролі. Найчастіше це буває тоді, коли відсутні чітко окреслені правила якихось ролей. Особливо це стосується тих ролей, котрі визначаються традицією, культурою, особливостями тих чи тих груп; 

Внутрішньоособистісні. Виникають за умов, коли людина виконує багато ролей і вимоги цих ролей зумовлені нормами соціальних груп, отож можуть не збігатися чи суперечити одна одній. Досвід свідчить, що дуже невелика кількість ролей вільна від внутрішньої напруги та конфліктів. Якщо конфлікт загострюється, це може призвести до відмови від виконання рольових обов’язків, до внутрішнього стресу. Люди по-різному ототожнюють себе зі своїми статусами та відповідними ролями. 

Запитання 83

максимальне поєднання з роллю

варіанти відповідей

Рольова ідентифікація

Дистанціонування від ролі

Міжособистісні

Соціальна роль

Запитання 84

середнє чи мінімальне поєднання з роллю

варіанти відповідей

Міжособистісні

Рольова ідентифікація

Дистанціонування від ролі 

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест