Сполучник як частина мови

Додано: 30 квітня 2021
Предмет: Українська мова, 7 клас
18 запитань
Запитання 1

У якому рядку визначення сполучника правильне?

варіанти відповідей

Сполучник — службова частина мови, яка вживається для зв'язку частин складного речення і виражає смислові зв'язки між ними.

Сполучник — службова частина мови, яка вживається для зв'язку однорідних членів речення.

Г Сполучник — службова частина мови, яка виражає залежність іменника, числівника, займенника від інших слів у словосполученні та реченні.

Сполучник — службова частина мови, яка вживається для зв'язку однорідних членів та частин складного речення.

Запитання 2

За будовою сполучники поділяються на

варіанти відповідей

Односкладні, двоскладні, багатоскладні.

 Прості, складні, складені..

Прості, складні, ускладнені.

Складні, двоскладні, багатоскладні.

Запитання 3

Усі сполучники в рядкує простими

варіанти відповідей

Зате, та, якби, якщо.

Але, мовби, начебто,та.

І, мовби, чи, коли.

Та, чи ..чи, й, бо,

Запитання 4

Усі сполучники в рядку є складними

варіанти відповідей

Начеб, начебто, тому що, і.

Немовби, немовбито, через те що, та

Зате, якби, якщо, мовби.

Адже, отож, для того щоб,

Запитання 5

Усі сполучники в рядку належать до підрядних.

варіанти відповідей

Однак, коли, також, мовби.

Тому що, що, як, проте.

Оскільки, ніби, бо, але

Щоб, так що, поки, мов

Запитання 6

Усі сполучники в рядку належать до  сурядних

варіанти відповідей

А, й, та, як.

Бо, але, проте, зате.

То... то, чи то... чи то, й, але

Або, чи, хоч, наче

Запитання 7

Визначте, у якому реченні сполучник і поєднує частини складного речення.

варіанти відповідей

Тягнуться до сонця і квітки, і трави, віти кучеряві, гори голубі.

Зацвіли усі діброви і, долини, і луги, і річки синіють знову і не входять в береги.

Вечір гаптував небеса і золотом, і сріблом, і янтарем.

І барвінком, і рутою, і рястом квітчає весна землю.

Запитання 8

Визначте, у якому реченні сполучник і поєднує однорідні члени речення.

варіанти відповідей

Піднялися крила сонних вітряків, і черешню білу вітер розбудив.

Стояла я і слухала весну, весна мені багато говорила.

Шумить та хвилюється Київ, і сонце сміється з висот.

Десь попереду шуміла злива, і блискавка розтинала небо навпіл.

Запитання 9

Визначити рядок, у якому всі сполучники пишуться окремо.

варіанти відповідей

Коли/б, начеб/то, з/тим/щоб, мов/би.

Для/того/щоб, як/тільки, тому/що,

дарма/що.

За/те, ніби/то, у/зв’язку/з/тим/що, так/що.

Що/б, про/те, як/що, з/того/часу/як.

Запитання 10

Виділене слово НЕ є сполучником і його слід писати окремо у реченні.

варіанти відповідей

Слід наполегливо працювати над удосконаленням свого професійного рівня, що/б досягти успіху.

Що/б прийшло на землю сподіване щастя, треба великої праці.

Що/б не трапилося, будь людиною.


Що/б не трапилося лиха, будь обачним.

Запитання 11

Виділене слово є сполучником і його слід писати разом у реченні.

варіанти відповідей

Слухаючи пісню, я дума про/ те, який талановитий наш народ.

Я йшов дуже швидко, про/те ніяк не міг наздогнати товаришів

Співай же за мною про/те, як весною усе оживає знов

Мати нікому не розповідала про/те, як нам важко живеться.

Запитання 12

Виділене слово є сполучником і його слід писати разом у реченні

варіанти відповідей

Про славу думає лицар, а не про/те, щоб ціла була голова на плечах. 

Дідусь розповідав про/ те, як збирати лікарські рослини.

Письменник написав у творі про/те, що найбільше хвилювало читача.

Світ ловив мене, про/те не спіймав.

Запитання 13

Виділене слово є сполучником і його слід писати разом у реченні.

варіанти відповідей

Варто пам'ятати про/те, яких батьків ми діти.

Ми - різні, про/те нас об'єднує бажання порозумітися

 Я мрію про/те, щоб найбільшою цінністю стало людське життя.

Вони боролися за/те, щоб ми сьогодні жили у вільній країні.

Запитання 14

Виділене слово є сполучником і його слід писати разом у реченні

варіанти відповідей

Як/би я тепер хотіла в золоте човенце сісти і далеко на схід сонця золотим шляхом поплисти

Як/би я хотів поїхати влітку до моря.

Як/би я була зіркою в небі, я б не знала ні туги, ні жалю

Як/ би ми почувалися у світі, коли б оточили себе найвищою стіною – стіною байдужості

Запитання 15

Виділене слово НЕ є сполучником і його слід писати окремо у реченні

варіанти відповідей

Ми б всіх пригорнули до серця охоче,

як/би нам хоч трохи свободи

Як/би на кропиву не мороз, то вона б усіх людей пожалила.

Як/би не тис мороз, а весна буде. 

Як/би знав , де впадеш…

Запитання 16

Знайдіть речення, у якому вживається парний сполучник.

варіанти відповідей

Чи з-за гори, чи з - за лісу золота діжа сходить.

Іржа їсть залізо, а печаль – серце. 

На довгому віку довелося звідати як радості, так і печалі.

За гроші не купити ні батька, ні матері, ні родини.

Запитання 17

Знайдіть речення, у якому вживається парний сполучник

варіанти відповідей

У Федорки різні одговори: то ноги болять, як треба жать, то в попереці колька, як іде прополка

Бої точилися не тільки за кожний будинок, але й за кожний поверх, кімнату.

І виріс я на чужині, і сивію в чужому краї.

Ні повітря не ворухнеться, ні пташечка не защебече

Запитання 18

Знайдіть речення, у якому виділене слово виконує синтаксичну роль у реченні (є сполучним словом)

варіанти відповідей

Одсіяють роки, як хмарки над нами

Відомо, що ліс лікує.

Побачили сонце, що сідало за гору.

Вийди, як ясне сонечко зійде

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест