Назвіть хронологічні межі періоду «відлиги» в СРСР:
Назвіть рік прийняття нової («Брежнєвської») Конституції СРСР:
Яка територія після Другої світової війни одійшла СРСР?
Позначте на карті територію сучасної Калінінградської області Російської Федерації (частина Пруссії з містом Кенігсберг, що одійшла СРСР за рішенням Потсдамської конференції).
Політика гласності в період «перебудови» — це __ :
О. Косигін після приходу до влади Л. Брежнєва обійняв посаду:
До причин і передумов розпаду СРСР не відноситься:
Встановіть відповідність між подіями та їх наслідками:
А перебудова в СРСР;
Б Хрущовська «відлига»;
В період «застою»;
Г перебування при владі генерального секретаря КПРС Ю. Андропова;
Д фальсифікація парламентських виборів 2003 р. у Грузії.
1 відставка Е. Шеварнадзе;
2 створення громадських комісій щодо трудової дисципліни, посилення контролю за розподілом товарів;
3 масова реабілітація політв’язнів;
4 ліквідація тоталітарного режиму, знищення гегемонії КПРС.
Установіть відповідність між поняттями та їх значеннями:
А інфляція;
Б лібералізація;
В кооперація;
Г субсидія;
Д рентабельність.
1 здатність давати дохід, прибуток;
2 запровадження у суспільство більшої політичної, економічної, духовної свободи;
3 надмірний випуск грошей, не забезпечених товаром, унаслідок чого відбувається їх знецінення й зростання цін;
4 додаткова виплата.
"...Сталін ввів поняття «ворог народу». Цей термін... давав можливість будь кого, хто в чомусь не згодний зі Сталіним, хто був тільки запідозрений у ворожих намірах, всякого, на кого був просто зведений наклеп, піддати найжорстокішим репресіям з порушенням всіляких норм революційної законності ...» На якому з'їзді КПРС прозвучала ця доповідь?
Установіть відповідність між територіальними проблемами та країнами, яких вони стосуються:
А Абхазька;
Б Придністровська;
В Нагірно- Карабахська;
Г стосовно о. Зміїний.
1 Молдова; 2 Грузія; 3 Туркменістан; 4 Азербайджан; 5 Україна.
Установіть хронологічну послідовність перебування на посаді генеральних секретарів ЦК КПРС:
А М. Горбачов;
Б Ю. Андропов;
В Л. Брежнєв;
Г К. Черненко.
Установіть хронологічну послідовність подій:
А створення Ради економічної взаємодопомоги (РЕВ);
Б ХХ з’їзд КПРС, початок десталінізації;
В обрання М. Хрущова першим секретарем ЦК КПРС;
Г перший політ людини у космос.
Наслідком закладення основ ринкової економіки в Росії у 1992 р. (заходи «шокової» терапії) стало(а):
Яку назву отримала структура, що намагалася припинити процес розпаду СРСР державним переворотом у кінці літа 1991 р.?
За якою з держав колишнього СРСР закріпилася репутація «заповідника комунізму»?
Першим й останнім президентом СРСР був:
Що означає термін «дисидент»?
Які видання за радянських часів за способом друку називали "самвидав":
Піднесення опозиційного руху в другій половині 1970-х рр. було передусім спричинено:
Які поняття пов’язані з розвитком дисидентського руху в СРСР в 1960–1970-ті рр.? (3 відповіді)
Одним із проявів політико-ідеологічної кризи радянської моделі розвитку України в 1970 – на початку 1980-х рр. є:
Хто був першим Президентом Росії після розпаду СРСР?
Новий вид агресії, ідеологічна війна, яка включає в себе підкуп чиновників та журналістів, вплив на вибори в різних країнах світу - це...
Назвіть країни, які стали жертвами російської агресії наприкінці ХХ на поч.ХХІ ст. (4 правильні відповіді)
1. «Лисенківщина».
2. «Ждановщина».
3. Космополітизм.
4. Цензура.
А – система державного контролю за змістом публікацій і засобами масової інформації.
Б – ідеологічний наступ сталінського керівництва на радянську (у тому числі українську) інтелігенцію у післявоєнний період.
В – система політичних, правових, моральних, релігійних, естетичних і філософських поглядів та ідей, у яких усвідомлюється й оцінюється ставлення людей до дійсності.
Г – специфічний період у сільськогосподарській і біологічній науці й практиці, у результаті якого були знищені перспективні наукові дослідження (у першу чергу з генетики).
Д – теорія, що пропонує байдуже ставлення до історії своєї Батьківщини, національної культури, відстоює тезу про загальнолюдське громадянство, культуру і традиції.
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома