Стан економіки та визрівання економічної кризи

Додано: 16 лютого 2021
Предмет: Історія України, 11 клас
Тест виконано: 163 рази
25 запитань
Запитання 1

Прочитайте уривок із книги М. Горбачова «Життя і реформи» і вкажіть прізвище партійно-державного діяча, під керівництвом якого проводилася описувана реформа.


«...Реформа була для свого часу досить сміливою, перш за все в плані розширення самостійності підприємств і товарно-грошових відносин між ними. Добре пам’ятаю, яке пожвавлення вона викликала в суспільстві, які породила надії, надавши позитивний вплив на розвиток економіки у восьмій п’ятирічці, мабуть, найбільш успішної в післявоєнні роки».


варіанти відповідей

О.Косигін

М.Хрущов

П.Шелест

М.Підгорний

Запитання 2

Коли розпочався процес реалізації економічних реформ?

варіанти відповідей

У вересні 1964 року

У березні 1965 року

У січні 1966 року

У листопаді 1966 року

Запитання 3

Широкомасштабному впровадженню заходів, які увійшли в історію під назвою «реформи Косигіна», передувало:

варіанти відповідей

проведення локальних економічних експериментів

розроблення продовольчої і житлової програм

оприлюднення політики прискорення і гласності

придушення Угорської революції та «Празької весни»

Запитання 4

Що передбачала реформа О. Косигіна?

варіанти відповідей

запровадження елементів ринку

запровадження планової економіки

запровадження жорсткої економії

запровадження приватної власності

Запитання 5

Головним показником роботи підприємства, згідно реформи О.Косигіна, ставали:


варіанти відповідей

кількість випущеної продукції

обсяг реалізованої продукції

обсяг якісної продукції

обсяг експортованої продукції за кордон

Запитання 6

Із яких перетворень розпочалась реформа О.Косигіна?

варіанти відповідей

з масового переведення підприємств на нову систему господарювання - господарський розрахунок

з масового переведення підприємств на нове ринкове ціноутворення

зі створення реального п'ятирічного плану

зі створення потужної матеріально-технічної бази на основі планової економіки

Запитання 7

Основою економіки середини 1960-х по середину 1980-х рр. залишалася:

варіанти відповідей

сільське господарство

паливно-енергетична галузь

хімічна промисловість

металургійна промисловість

Запитання 8

Ліквідація рад народного господарства автоматично відновила...

варіанти відповідей

галузеву систему управління промисловістю

ринкову систему управління промисловістю

територіальну систему управління промисловістю

республіканську систему управління промисловістю

Запитання 9

Що з названого належало до підсумків проведення у другій половині 1960-х рр. економічної реформи під керівництвом О. Косигіна?

варіанти відповідей

передача функцій міністерства раднаргоспам

акціонування промислових підприємств

зростання обсягу промислового виробництва

приватизація дрібних підприємств торгівлі

Запитання 10

Що стало результатом реформ О. Косигіна, що проводилися у другій половині 1960-х рр.?

варіанти відповідей

створення на селі фермерських господарств

ліквідація воєнно-промислового комплексу

скасування державної монополії на зовнішню торгівлю

відновлення централізованої системи управління економікою

Запитання 11

Восьма п'ятирічка тривала протягом

варіанти відповідей

1960-1964 рр.

1964-1968 рр.

1966-1970 рр.

1968-1972 рр.

Запитання 12

Що стало приводом для згортання економічних реформ у УРСР у 1970-х рр.?

варіанти відповідей

«Празька весна»

судовий процес над УРСС

Провал «косигінських реформ»

«Націоналістична» позиція керівництва УРСР

Запитання 13

Що було однією з причин глибокої кризи радянської моделі розвитку на початку 1980-х рр.?

варіанти відповідей

існування надцентралізованої системи управління

висока продуктивність праці робітників

спроба запровадження елементів ринкової економіки

відмова від фінансово-технологічної допомоги країн Заходу

Запитання 14

Укажіть риси, притаманні розвитку народного господарства УРСР упродовж другої половини 1970-х — 1980-х рр.

варіанти відповідей

бюрократизація управління, домінування командно-адміністративних методів організації виробництва, домінування важкої промисловості, остаточне формування воєнно-промислового комплексу

розквіт колгоспно-радгоспної системи, її вдосконалення, впровадження нових агротехнологій і культур, зокрема кукурудзи

розвиток індивідуального підприємництва у сфері послуг та сільському господарстві

пріоритетний розвиток наукоємного виробництва, масове впровадження досягнень науково-технічної революції

криза колгоспно-радгоспної системи, низький рівень агрокультури та землекористування, розробка «Продовольчої програми»

дефіцит товарів масового споживання, загострення продовольчої та житлової проблем

децентралізація системи управління, розвиток підприємств місцевої промисловості та промислів

Запитання 15

Укажіть складові економічних реформ другої половини 1960-х рр. (реформи О. Косигіна).

варіанти відповідей

запровадження на всіх великих промислових підприємствах держприйомки готової продукції

ліквідація монополії держави у сфері зовнішніх торговельних зв’язків

відновлення галузевої системи управління промисловістю через союзні та союзно-республіканські міністерства

дозвіл на індивідуальне підприємництво у сфері виробництва товарів народного споживання

розширення господарської самостійності підприємств шляхом скорочення кількості планових показників

ухвалення семилітнього плану розвитку народного господарства

 визначення прибутку й рентабельності ключовими показниками ефективності роботи підприємств

Запитання 16

Причинами невдачі реформ, розпочатих у 1965 р. були:

варіанти відповідей

командні методи керівництва

орієнтація на екстенсивні форми та методи господарювання

орієнтація на інтенсивні форми та методи господарювання

мілітаризація економіки

криза системи раднаргоспів

невтручання держави в економічні процеси

Запитання 17

Укажіть риси, притаманні розвитку народного господарства УРСР упродовж другої половини 1970-х — 1980-х рр.

варіанти відповідей

бюрократизація управління, домінування командно-адміністративних методів організації виробництва, домінування важкої промисловості, остаточне формування воєнно-промислового комплексу

дефіцит товарів масового споживання, загострення продовольчої та житлової проблем

розвиток індивідуального підприємництва у сфері послуг та сільському господарстві

криза колгоспно-радгоспної системи, низький рівень агрокультури та землекористування, розробка «Продовольчої програми»

розквіт колгоспно-радгоспної системи, її вдосконалення, впровадження нових агротехнологій і культур, зокрема кукурудзи

децентралізація системи управління, розвиток підприємств місцевої промисловості та промиспів

пріоритетний розвиток наукоємного виробництва, масове впровадження досягнень науково-технічної революції

Запитання 18

Позначте назву міста, що його стосується уривок зі статті в газеті "Известия" 6 листопада 1975 р.: "Электростанция-первенец атомной энергетики Украины... Она уникальна по своей конструкции. Мощность только одного блока будет равна одному миллиону киловатт. Строительство ведется скоростными методами."

варіанти відповідей

Запоріжжя

Чорнобиль

Рівне

Хмельницький

Запитання 19

Яка особливість економічного розвитку України 1970 — початку 1980-х рр. підтверджується поданими нижче даними? У республіці, на яку припадало 2,6 % території СРСР, було побудовано майже 40 % атомних енергоблоків, продукувалося близько 40 % усієї радянської сталі, 34 % вугілля, 51 % чавуну. …частка промисловості, що працювала на споживчий ринок, становила 29 %, тоді як у розвинутих країнах цей показник сягав 50—60 % і більше.

варіанти відповідей

посилення економічної самостійності

зниження матеріало- та енергомісткості виробництва

зростання конкурентоспроможності продукції

деформованість структури економіки

Запитання 20

Яким шляхом розвивалася економіка УРСР у 1970—1980-ті рр.?

варіанти відповідей

прискореним

пропорційним

екстенсивним

інтенсивним

Запитання 21

Екстенсивний розвиток економіки, який, на думку вчених, «…наприкінці 1970 — на початку 1980-х рр. в СРСР, у тому числі й в Україні, цілком вичерпав свої можливості», — це:

варіанти відповідей

метод господарювання, що поєднує централізоване керівництво з господарською самостійністю підприємств у використанні фінансів і реалізації готової продукції

спосіб збільшення обсягів виробництва внаслідок кількісного приросту таких факторів виробництва, як трудові ресурси, фінанси, машини, верстати, устаткування, сировина

зростання обсягів виробництва за рахунок впровадження досягнень науково-технічного прогресу, підвищення якості трудових ресурсів, форм організації виробництва

процес докорінних якісних змін у техніці та технології виробництва, організації праці, пов’язаний із перетворенням науки на безпосередню продуктивну силу суспільства

Запитання 22

Що було однією з особливостей економічного розвитку УРСР в 1970-х - на початку 1980-х рр.?

варіанти відповідей

прогресуючий занепад у рамках загальносоюзної економіки

посилення процесів децентралізації управління промисловістю

зростання конкурентоспроможності продукції

зниження матеріало- та енергомісткості виробництва

Запитання 23

Які риси характеризують радянську економіку в 1971-1985 рр?

варіанти відповідей

Інтенсивний розвиток промисловості на основі широкого впровадження нових “високих технологій”.

Дефіцит товарів народного споживання.

Використання “нафтодоларів” для створення нових галузей промисловості.

Вперше за роки радянської влади у людей зник страх голоду.

Запитання 24

«...Ліквідувати Українську Раду народного господарства. Визнати за необхідне ліквідувати Ради народного господарства економічних районів УРСР» — це рішення засвідчило

варіанти відповідей

згортання хрущовських реформ.

поглиблення політики «перебудови».

скорочення масштабів сталінських репресій.

реалізацію державного суверенітету республіки.

Запитання 25

Стан народного господарства УРСР у 1970—1980-х рр. характеризувався

варіанти відповідей

пріоритетним розвитком підприємств легкої та харчової промисловості.

падінням темпів промислового виробництва.

переходом до інтенсивних методів господарювання.

стрімким зростанням обсягів сільськогосподарського виробництва.

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест