Визнач тип мовлення: "Я дуже люблю домашніх тварин. Особливо котів. У мене є кіт, він дуже товстий і ледачий. У нього довгі вуса і хвіст. Він чорного кольору. Хоч він і ледачий з ним буває весело, адже він готовий на все заради шматочка ковбаси. У мене дуже хороший кіт, і я його дуже люблю".
Визнач тип мовлення:"Цей випадок трапився навесні. Я ще тоді навчався у четвертому класі. Ми з татом часто прогулювалися вулицями міста. Ідемо якось вулицею і бачимо хлопчика, який переходив дорогу не по пішохідному переходу, а перебігав її там, де не було світлофора. Коли ж хлопчина біг, якраз на середині дороги у нього підвернулася нога, він упав та забив коліно".
Визнач тип мовлення: "Оксана – моя найкраща подруга. Вона завжди готова прийти мені на допомогу. А ще завжди радіє моїм успіхам. Це справді так. Бо в час прикрощів один переживає, а інший вважає себе сильнішим. А от коли поділяють радість навпіл, то душевно багатшими стають обидва. Із справжнім другом не страшно ні в огонь і ні в воду".
Визнач тип мовлення. "Для хліборобів і фермерів осінь є найважливішою порою, адже саме восени їм дістаються плоди своєї праці протягом всього року. Поля дарують нам хліб, плодові сади й городи — фрукти та овочі".
Встав слово у правило:
" ___________ - це це висловлення про вчинки героїв, про події, які відбуваються, відбуватимуться чи відбувалися з кимось у певній послідовності".
Теза, докази, висновки - це ключові основи для типу мовлення
На питання "Чому?" вдповідає
Про який тип мовлення сказано:
"Текст, що характеризується логічною послідовністю, наявністю доказів, поясненням думок, а в кінці має висновок".
Уявіть ситуацію: вам треба розповісти своєму товаришеві про те, чому тварин називають "братами нашими меншими"?
Ви будете використовувати тип мовлення...
Чи можна речення в такій послідовності вважати тектом?
І. Як відомо, мова постійно (хоч і дуже повільно) розвивається, у процесі розвитку змінюються її норми. 2. Мовна норма — регулятор правильності літературної мови та головна умова її стійкої стабільності. 3. Ні, незмінних норм не буває. 4. Чи значить це, що мовна норма постійна, незмінна?
Чи може текст поєднувати у собі різні види текстів, наприклад, розповідь і опис або розповідь і роздум?
Прочитайте текст:
У селі знайшли лелеку з поламаним крилом, виходили його, а потім випустили. Якось у людей загорілася хата, а в ній було двоє маленьких хлоп'ят. На цю пору пролітав повз хати врятований лелека. Він кинувся у відчинене вікно та врятував хлопчиків.
Птах попік ноги та дзьоб, і вони від того стали кривавими. Відтоді в лелеки червоні ноги й дзьоб, а крила чорні. Господарі віддячили птахові, прилаштувавши на ясені колесо від воза, щоб він завжди був поруч із ними й виводив малят.
З того часу в народі з'явилося повір'я: якщо на хаті лелека звиває гніздо, то в ній буде лад.
У кінці тексту є ключові слова. Назви їх.
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома