Суцільна колективізація (ЗНО)

Додано: 10 грудня 2021
Предмет: Історія України, 10 клас
53 запитання
Запитання 1

Що стало головною причиною Голодомору 1932—1933 рр.?


варіанти відповідей

посуха та неврожай

цілеспрямована політика вищого партійного керівництва

провал політики індустріалізації

агресивна політика проти УСРР сусідніх держав

Запитання 2

 Із якою метою в Україну було направлено комісію на чолі з В. Молотовим, що працювала упродовж жовтня 1932 — січня 1933 рр.?


варіанти відповідей

проведення кадрових змін у партійному керівництві республіки

контролю за створенням політвідділів МТС

контролю за повним виконанням хлібозаготівельного плану

участі в розслідуванні справи Спілки визволення України

Запитання 3

Одна з причин прийняття рішення про суцільну колективізацію сільського господарства полягала в прагненні радянського керівництва:


варіанти відповідей

зберегти традицію общинного землеволодіння

замінити продрозкладку продподатком

відмовитися від примусових методів управління сільським господарством

знайти кошти для фінансування індустріалізації

Запитання 4

Якою була мета здійснення суцільної колективізації?

варіанти відповідей

зміцнення матеріально-технічної бази сільськогосподарського виробництва та піднесення добробуту селян

допомога держави процесу колгоспного будівництва та вдосконалення агротехніки й агрокультури

встановлення державного контролю над сільськогосподарським виробництвом і використання його ресурсів для модернізації всього господарства

подолання продовольчої кризи в країні, заміна екстенсивного сільськогосподарського виробництва інтенсивним

Запитання 5

Що дало можливість більшовицькому керівництву реалізувати плани форсованої колективізації українського села?


варіанти відповідей

українські селяни щиро вірили в ідеали комунізму та підтримували політику КП(б)У

масштабні репресії та Голодомор

колгоспи швидко довели селянам свою ефективність

широка агітаційна кампанія та економічна зацікавленість селян

Запитання 6

7 серпня 1932 р. Й. Сталін власноруч написав постанову про охорону соціалістичної власності, яка за крадіжку колгоспної чи кооперативної власності передбачала розстріл із конфіскацією майна або позбавлення волі строком не менше 10 років із конфіскацією майна. Як сучасники називали цю постанову?

варіанти відповідей

воєнний комунізм

ліквідація куркульства як класу

«Закон про п’ять колосків»

нова економічна політика

Запитання 7

Згідно з постановою РНК УСРР занесення на «чорну дошку» за «злісне саботування хлібозаготівель» передбачало:


варіанти відповідей

конфіскацію всього продовольства й посівного фонду, припинення постачання товарів

ліквідацію «куркулів» і «підкуркульників» і виселення решти селян до Сибіру

надання екстреної продовольчої допомоги членам колгоспу за рахунок селян-одноосібників

вилучення зерна, господарського інвентарю і відправка на примусові роботи на промислові новобудови

Запитання 8

«Закон про п’ять колосків» був складовою політики:


варіанти відповідей

масових репресій проти селянства

уведення госпрозрахунку між державою і колгоспами

перерозподілу землі заможних господарств на користь бідняцьких

освоєння цілинних і перелогових земель

Запитання 9

Яке судження про розвиток сільського господарства радянської України в 1930-х рр. підтверджується даними таблиці?

Середня врожайність сільськогосподарських культур у Наддніпрянській Україні, ц/га

Назва 1895—1904 рр. 1933—1938 рр.

Жито озиме 10,0 8,0

Пшениця озима 12,0 9,3

Пшениця яра 12,0 5,8

Картопля 85,0 68,1

варіанти відповідей

унаслідок форсованої індустріалізації значна частина селян переїхала в міста

створення МТС сприяло зменшенню ручної праці колгоспників

запровадження колгоспного ладу призвело до деградації сільського господарства

здійснення суцільної колективізації зумовило розорювання земель

Запитання 10

 На картосхемі позначено області:


варіанти відповідей

діяльності хлібозаготівельної комісії В. Молотова у вересні 1932 р.

розгортання мережі перших машинно-тракторних станцій наприкінці 1932 р.

селянських повстань на завершальному етапі колективізації в 1933 р.

що зазнали найбільших людських втрат від Голодомору 1932—1933 рр.

Запитання 11

Із якою політикою пов’язаний уривок із джерела?

«Майже п’ять місяців, як ми виселені... Невже ви думаєте, що ми куркулі? Ні, ми не куркулі, ми сумлінні працівники, ми не розкуркулені, а розграбовані місцевою владою».

варіанти відповідей

«воєнний комунізм»

нова економічна політика

колективізація

«червоноармійська атака на капітал»

Запитання 12

Пропагандистською складовою якої політики партійно-радянського керівництва УСРР був зображений плакат?


варіанти відповідей

українізації

колективізації

індустріалізації

культурної революції

Запитання 13

Причини реалізації більшовицькою владою планів форсованої колективізації українського села:


варіанти відповідей

колгоспи швидко довели селянам свою ефективність.

масштабні репресії та Голодомор змусили селян сприйняти колгоспи.

українські селяни щиро вірили в ідеали комунізму й підтримували більшовиків.

широка агітаційна кампанія та економічна зацікавленість селян.

Запитання 14

Назва 1929 року після відповідної статті Йосифа Сталіна:


варіанти відповідей

«Рік великого досягнення».

«Рік великого перелому».

«Рік великого терору».

«Рік великого успіху».

Запитання 15

Наслідок трагедії 1932-1933 рр.:


варіанти відповідей

винищення більшості селянства.

зламала опір селян колгоспній системі.

кооперація села.

повна русифікація селянства.

Запитання 16

Ставлення більшості українських селян до колективізації сільського господарства:


варіанти відповідей

байдуже, оскільки вони мали право не вступати в колгоспи, залишатися одноосібниками.

вороже, стихійний опір, збройні повстання, не віддавали колгоспам своє майно і худобу.

ентузіазм, піднесення, всебічна підтримка, добровільний запис у колгоспи.

стримана підтримка, адже селяни вважали колгоспи формою кооперації, яку вони сприймали цілком позитивно.

Запитання 17

Мета діяльності комісії Молотова в Україні впродовж жовтня 1932 — січня 1933 рр.:


варіанти відповідей

введення в дію Дніпровського алюмінієвого заводу.

контроль за повним виконанням хлібозаготівельного плану.

проведення кадрових змін у партійному керівництві республіки.

розслідування справи «Спілки визволення України».

Запитання 18

Причини голоду 1932-1933 рр. в Україні:


варіанти відповідей

вилучення більшості продовольства у селян, щоб придушити опір політиці комуністичного режиму, труднощі у збиранні врожаю через організаційні зміни при колективізації.

епідемії хвороб не дали можливості зібрати досить непоганий урожай зернових, реквізиції.

посуха, недорід, труднощі внаслідок організаційних змін під час колективізації.

шкідництво «ворогів народу», продаж величезної кількості зерна за кордон.

Запитання 19

Цілеспрямовані дії з метою знищення повністю або частково окремих груп населення за національним принципом


варіанти відповідей

братовбивство.

геноцид.

канібалізм.

тероризм.

Запитання 20

Політика радянської влади щодо селянства в роки перших п’ятирічок:


варіанти відповідей

політика «знищення куркульства як класу» фактично спрямована проти всього селянства, незадоволеного колективізацією.

політика колективізації відповідала інтересам більшості селянства, сприяла піднесенню добробуту українських колгоспників.

політика перевиховання куркулів, намагання створити з них основу колгоспної системи.

політика репресій, що торкнулася лише куркулів, а більшість селянства задоволена піднесенням продуктивності праці на селі.

Запитання 21

Прочитайте уривок і вкажіть народну назву документа, про який ідеться в тексті.

«Йосиф Сталін власноруч написав закон про охорону соціалістичної власності, який за крадіжку колгоспної чи кооперативної власності передбачав розстріл з конфіскацією майна або позбавлення волі строком не менше 10 років з конфіскацією майна. Сучасники називали цей закон...»

варіанти відповідей

«закон про злісний саботаж хлібозаготівель»

«закон про обов’язкові поставки зерна»

«закон про п’ять колосків»

«закон про чорну дошку»

Запитання 22

Діячі більшовицької партії, які несуть безпосередню відповідальність за організацію Голодомору 1932-1933 рр. в Україні:


варіанти відповідей

Станіслав Косіор, Юрій Коцюбинський, Павел (Павло) Постишев, Йосиф Сталін.

В’ячеслав Молотов, Йосиф Сталін, Микола Скрипник, Мендель Хатаєвич.

Павел (Павло) Постишев, Станіслав Косіор, Панас Любченко, Влас Чубар.

Йосиф Сталін, Станіслав Косіор, В’ячеслав Молотов, Павел (Павло) Постишев.

Запитання 23

Наслідки політики форсованої індустріалізації та колективізації:


варіанти відповідей

деяке зростання життєвого рівня народу, розв’язання продовольчого питання, задоволення багатьох соціально-побутових потреб населення.

зниження життєвого рівня народу, виникнення продовольчої кризи, поява черг, продовольчих карток, дефіцит товарів народного споживання, занепад житлового будівництва, розквіт пияцтва.

майже відсутній вплив на життєвий рівень, оскільки головна увага приділялася важкій промисловості, яка безпосередньо не задовольняє потреб населення.

суттєве зростання життєвого рівня народу, розв’язання житлової та продовольчої проблем, збільшення заробітної платні, задоволення соціально-культурних потреб людей.

Запитання 24

Постанова РНК УСРР про занесення на «чорну дошку» колгоспів за «злісне саботування хлібозаготівель» призвела до


варіанти відповідей

вилучення господарського реманенту та примусове відправлення колгоспників на промислові новобудови

конфіскації всього продовольства й посівного фонду, припинення постачання товарів.

ліквідації «куркулів» і «підкуркульників», виселення решти селян до Сибіру.

надання екстреної продовольчої допомоги членам колгоспу за рахунок селян-одноосібників.

Запитання 25

Якого року було проголошено курс на колективізацію?


варіанти відповідей

1925 р.

1927 р.

1928 р.

1929 р.

Запитання 26

Шляхом розв’язання проблеми модернізації сільськогосподарського виробництва стало


варіанти відповідей

будівництво станцій технічного обслуговування в містах

ремонтування старої сільськогосподарської техніки

будівництво державних машинно-тракторних станцій

придбання сільськогосподарської техніки за кордоном

Запитання 27

Якого року створено першу в СРСР машинно-тракторну станцію?


варіанти відповідей

1927 р

1928 р.

1929 р.

1930 р.

Запитання 28

Визначте дату та подію, яка зображена на плакаті


варіанти відповідей

Індустріалізація, 1927 р.

перший п’ятирічний план 1928—1932 рр.

колективізація, 1929 р.

другий п’ятирічний план 1923—1937 рр.

Запитання 29

Який наслідок мала для українського села цитована постанова Раднаркому УРСР і ЦК КП(б)У?

«...Занести на «чорну дошку» такі села: с. Вербка Павлоградського району.., с. Гаврилівка Мажівського району.., с. Піски Баштанівського району... Негайно припинити довіз товарів, цілком припинити кооперативну і державну торгівлю на місці...»

варіанти відповідей

Голодомор 1932—1933 рр.

масовий вихід селян із колгоспів

завершення колективізації

розквіт «стихійної» торгівлі

Запитання 30

Якого року ухвалено наведений документ?

«...Стаття 1. Голодомор 1932—1933 рр. в Україні є геноцидом українського народу. Стаття 2. Публічне заперечення Голодомору 1932—1933 рр. ... є протиправним».

варіанти відповідей

1991 р.

1998 р.

2006 р.

2014 р.

Запитання 31

Визначте наслідки колективізації.

1) Економічна залежність селян від держави

2) створення ринкової економіки

3) встановлення директивного планування в сільському господарстві

4) створення фермерських господарств

5) забезпечення високого рівня життя населення

варіанти відповідей

1, 2

3, 4

4, 5

1, 3

Запитання 32

Укажіть фото політичного діяча, якого було призначено генеральним секретарем ЦК КП(б)У.

варіанти відповідей

1

2

3

4

Запитання 33

Якою цифрою позначено на картосхемі область УСРР, де в роки першої п'ятирічки було побудовано завод-гігант тракторного машинобудування?

варіанти відповідей

1

2

3

4

Запитання 34

 Яка причина є спільною для голодоморів 1921—1923 рр. та 1932—1933 рр. в Україні?


варіанти відповідей

несприятливі погодні умови, посуха, неврожай зернових

повна реквізиція державою продовольчих ресурсів села

збільшення хлібозаготівель в охоплених голодом районах

скорочення посівних площ і худоби внаслідок воєнних дій

Запитання 35

Що характеризувало політику радянського керівництва щодо українського села в роки першої п'ятирічки?

1 Сприяння вільній торгівлі хлібом та іншими сільгосп- продуктами.

2 Заниження цін на сільськогосподарську продукцію - «ножиці цін».

3 Репресії через саботаж селян колективізації та примусове вилучення зерна.

4 Відновлення ринкових відносин, фінансова допомога одноосібним господарствам.

5 Використання матеріальних стимулів для заохочення до праці колгоспників.

варіанти відповідей

1, 3

2, 3

2, 5

4, 5

Запитання 36

Яка головна причина голодомору 1932-1933 рр. в Україні?


варіанти відповідей

засуха і неврожай

цілеспрямована політика вищого комуністичного керівництва

агресія проти України сусідніх держав

провал індустріалізації

Запитання 37

На якому з`їзді ВКП(б) було прийнято рішення про колективізацію?



варіанти відповідей

ХІІІ

ХІV

ХV

ХVІ

Запитання 38

Який висновок можна зробити, аналізуючи цитований документ?

«Кампанія щодо виселення куркулів і їхніх родин проводиться передусім у таких регіонах СРСР: з України — 30 000–35 000 родин; з Білорусії — 6000–7000 родин; з Середньоволзького краю — 8000–10 000 родин; з Уралу — 10 000-15 000 родин».

варіанти відповідей

Активний опір, який чинило селянство колективізації, спонукав радянську владу здійснювати репресивні заходи.

Нестача вільних сільськогосподарських земель спричинила масове переселення селян у малозаселені регіони СРСР.

Наявність цілинних земель спонукала радянський уряд залучати до їх освоєння найбільш активних селян.

Відведення земель під новобудови перших п’ятирічок спонукало владу до масового переселення селян.

Запитання 39

Із якою метою партійно-державне керівництво УСРР наприкінці 1920-х рр. розповсюджувало зображений плакат?


варіанти відповідей

Спонукати одноосібників добровільно вступати в колгоспи.

Викликати у селян зневажливе ставлення до одноосібників.

Посилити класову боротьбу на селі проти куркульства.

Роз’яснити селянству завдання політики «ліквідації куркульства як класу».

Запитання 40

У яких уривках з історичних джерел відображено особливості життя українського суспільства в 1930-х роках?

1.  «Загальні збори бідноти... виносили постанови про відібрання у куркулів усіх засобів виробництва. Намічали день розкуркулення й розподіляли актив бідняків по господарствам куркулів. В зазначений термін актив приходив до куркуля та описував усе його майно».

2.  «Опір набув великого поширення. Зброя, яка залишилася з воєнних часів, стала умовою для розгортання партизанської війни. Партизанські загони швидко розгорталися в лісовій та лісостеповій зонах суцільної колективізації».

3.  «Адміністрування, перегини по відношенню до середняка, штучне насадження колгоспів, методи насильства не тільки щодо середняка, а й бідноти набули характеру системи...»

варіанти відповідей

1, 2

1, 3

2, 3

1, 2, 3 

Запитання 41

Уривок джерела, у якому схарактеризовано часи Голодомору: «Урожай у нас був хороший, але радянська влада, «заготовляючи» наш хліб, до тих пір доводила свої плани й завдання до нас, до поки не залишились [ми] без фунта хліба», можна використати для пояснення його


варіанти відповідей

причин.

передумов.

значення.

мети.

Запитання 42

Голод 30-х рр. охопив регіони найбільш інтенсивного сільського господарства:



варіанти відповідей

Україну, Північний Кавказ, Кубань, Поволжя;

Україну, Північний Кавказ, Поволжя, Північний Казахстан;

Україну, Кубань, Поволжя, Північний Казахстан.

Україну, Північний Кавказ, Кубань, Поволжя, Північний Казахстан;

Запитання 43

У якому регіоні в 1930-х рр. була влаштована демонстрація з «червоними» і «чорними» прапорами?


варіанти відповідей

Дніпропетровщині;

Луганщині;

Харківщині;

Київщині.

Запитання 44

Проблема модернізації сільськогосподарського виробництва розв’язувалась шляхом:


варіанти відповідей

будівництва станцій технічного обслуговування в містах;

ремонтування старої сільськогосподарської техніки на селі;

будівництва державних машинно-тракторних станцій;

закупівлі нової сільськогосподарської техніки за кордоном.

Запитання 45

З якою метою здійснювалася суцільна колективізація?


варіанти відповідей

Для забезпечення населення країни дешевими продуктами;

як «допомога держави колгоспному будівництву»;

полегшити вилучення селянської продукції державою;

піднести матеріально-технічну базу сільського господарства.

Запитання 46

Одна з причин прийняття рішення про суцільну колективізацію сіль­ського господарства полягала в прагненні радянського керівництва:


варіанти відповідей

зберегти традицію общинного землеволодіння

замінити продрозкладку продподатком

відмовитися від примусових методів управління сільським госпо­дарством

знайти кошти для фінансування індустріалізації

Запитання 47

Співвіднесіть поняття з їхніми визначеннями.

Реквізиція

2 репресії

3 експропріація

4 експлуатація

А примусове вилучення державою майна власника в державних інтересах з виплатою йому вартості майна

Б примусове (без відшкодування чи оплачуване) позбавлення власності

В привласнення продуктів чужої праці

Г каральні заходи, вжиті державними органами

Д нічим не обмежена влада особи, групи, класу.

варіанти відповідей

АГБВ

АБГВ

БГАД

БДАГ

Запитання 48

Установіть відповідність між заходами та їх змістом.

1 «Ножиці цін»

2 «надзвичайні заходи проти куркуля»

3 «куркульський саботаж»

4 «запаморочення від успіхів»

А примушення селян здавати хліб за не вигідними для них цінами під загрозою покарання аж до конфіскації майна

Б встановлення завищених цін на промислові товари і відповідно заниження — на сільськогосподарську продукцію

В маневр сталінського керівництва, коли був дозволений вихід із колгоспів з метою заспокоєння селян

Г конфіскація усіх запасів продовольства

Д масові каральні заходи, покарання, вжиті державними органами.

варіанти відповідей

ВГБА

ВДАГ

БДАВ

БАДВ

Запитання 49

Установіть послідовність створення радянських агітаційних плакатів.

варіанти відповідей

БАВГ

ВБАГ

ВГБА

ГВАБ

Запитання 50

Розташуйте події в хронологічній послідовності:

А Рік «великого перелому»

Б Голодомор

В хвиля селянських виступів та повстань;

Г прийнятий закон про охорону соціалістичної власності, який сучасники назвали «законом про п’ять колосків».

варіанти відповідей

АБВГ

АВГБ

БАДВ

ВГБА

Запитання 51

Укажіть наслідки суцільної колективізації, що здійснювалася в Україні в 1930-х рр.

1 ліквідація індивідуального селянського господарства, злам основних устоїв селянського життя

2 стрімке зростання сільськогосподарського виробництва та матеріального добробуту колгоспного селянства

3 запровадження госпрозрахунку, товарно-грошових відносин між державою та колгоспами й радгоспами

4 «прикріплення» селян до сільської місцевості (колгоспів) безпаспортним статусом

5 багатомільйонні демографічні втрати, підрив і деградація продуктивних сил села

6 розширення мережі селянських збутових, споживчих, кредитних спілок і товариств

7 інтенсифікація сільськогосподарської праці, освоєння нових земель

варіанти відповідей

124

145

156

257

Запитання 52

Оберіть причини запровадження радянською владою суцільної колективізації:

1 настійливі клопотання українських селян про створення колгоспів

2 прагнення покращити життєвий рівень населення

3 намагання взяти під повний контроль держави ситуацію в аграрній сфері

4 потреба держави в додаткових коштах для продовження індустріалізації

5 необхідність подолання наслідків голодомору 1921 р.

6 дотримання ідеології комунізму, що визнавала усуспільнення засобів виробництва 

7 загибель всього урожаю через несприятливі кліматичні умови

варіанти відповідей

356

346

357

347

Запитання 53

Визначте причини голодомору 1932-1933 рр. в Україні:

1 масове вилучення продовольства у селян

2 загибель всього урожаю через несприятливі кліматичні умови

3 відсутність інформації у московського керівництва про початок голоду

4 небажання селян працювати на колгоспних полях задарма

5 штучне підтримування стану голоду щодо українських селян

6 криза перенаселення в Україні 

7 дотримання ідеології комунізму - прагнення покращити життєвий рівень населення

варіанти відповідей

123

145

134

157

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест