Сутність і структура процесу навчання. Закономірності та принципи процесу навчання

Додано: 2 жовтня 2023
Предмет: Літературне читання, 11 клас
24 запитання
Запитання 1

Що є рушійною силою процесу навчання?

варіанти відповідей

взаємозв'язок знання і незнання

протиріччя між постійно зростаючими вимогами суспільства до процесу навчання і становищем освіти в даний період

протиріччя між суспільством і людиною

закономірності процесу навчання

Запитання 2

Які Ви знаєте різновиди педагогічних закономірностей?

варіанти відповідей

прямі та зворотні

традиційні та інноваційні

об’єктивні та суб’єктивні

розвивальні та навчальні

Запитання 3

До якого принципу ви віднесете правила: від легкого до важкого; від відомого до невідомого; від простого до складного?

варіанти відповідей

наочності

науковості

доступності

зв’язку теорії з практикою

Запитання 4

До якого принципу Ви віднесете правило „Якомога частіше використовуйте питання „чому””?

варіанти відповідей

свідомості і активності

наочності

доступності

науковості

Запитання 5

До якого принципу Ви віднесете правило: у методах викладання відображайте методи наукового пізнання, розвивайте мислення учнів?

варіанти відповідей

наочності

науковості

зв’язку теорії з практикою

доступності

Запитання 6

Диференційований підхід до учнів в процесі навчання – це:

варіанти відповідей

вид

умова

принцип

індивідуалізація

Запитання 7

Дати визначення поняття “дидактика”

варіанти відповідей

окрема галузь педагогіки, яка досліджує теорію освіти і навчання

загальна теорія навчання та виховання

галузь педагогіки, що вивчає завдання, зміст, організаційні форми та методи викладання певної дисципліни відповідно до вікових особливостей учнів

галузь педагогіки ,що досліджує процес освіти та виховання

Запитання 8

Дайте визначення поняття “педагогічна задача”:

варіанти відповідей

педагогічна ситуація

виявлені в навчально-виховному процесі суперечності, які враховує вчитель, стимулюючи розвиток особистості, це педагогічна мета, поставлена за певних умов

поставлена проблема

особливості взаємин у колективі

Запитання 9

Головна мета виховної функції навчання:

варіанти відповідей

зміцнення дисципліни в навчальному закладі

єдність навчально-виховного процесу

вдосконалення екологічного виховання

вдосконалення виховного процесу в ЗОШ

Запитання 10

Властивості особистості, які формуються в результаті активної навчально-пізнавальної діяльності і передбачають високий рівень умілості в певній частині діяльності – це:

варіанти відповідей

знання

уміння

здібності

навички

Запитання 11

Виховний і розвиваючий характер навчання, зумовленість навчання суспільними потребами, це:

варіанти відповідей

протиріччя процесу навчання

об’єктивні закономірності процесу навчання

суб’єктивні закономірності процесу навчання

принципи навчання

Запитання 12

Вихідні положення, на які необхідно спиратися в практичній навчальній діяльності – це:

варіанти відповідей

принципи навчання

правила навчання

закономірності навчання

методи навчання

Запитання 13

Виділіть компонент процесу навчання

варіанти відповідей

Цільовий

Контрольно-стимулюючий

Діяльнісний

Практичний

Запитання 14

Наочність – це…

варіанти відповідей

принцип навчання

принцип виховання

закономірність навчання

закономірність виховання

Запитання 15

Дидактика – це:

варіанти відповідей

наука про закономірності процесу формування особистості

розділ педагогіки, який розробляє теорію освіти та навчання

наука про методи навчання

наука про форми організації навчання

Запитання 16

Що слід розуміти під педагогічним принципом?

варіанти відповідей

це спосіб реалізації процесу навчання

це спосіб роботи вчителя, за допомогою якого учні засвоюють знання

це основний спосіб взаємопов’язаної діяльності учнів і вчителів, спрямованої на досягнення певної дидактичної мети (засвоєння поняття, формування уміння чи навичок)

це система вимог і положень педагогіки, дотримання яких забезпечує продуктивність навчально-виховного процесу

Запитання 17

Що слід розуміти під педагогічною закономірністю?

варіанти відповідей

об’єктивна повторювальна послідовність явищ навчально-виховного процесу, яка сприяє підвищенню його ефективності по висхідній лінії

спосіб роботи вчителя, за допомогою якого студенти засвоюють знання

основний спосіб взаємопов’язаної діяльності учнів і вчителів, спрямованої на досягнення певної дидактичної мети (засвоєння поняття, формування уміння чи навичок)

це система вимог і положень педагогіки, дотримання яких забезпечує продуктивність навчально-виховного процесу

Запитання 18

Хто є засновником дидактики?

варіанти відповідей

М.Монтессорі

Т.Рібо

Я.А.Коменський

Ж.. - Ж..Руссо

Запитання 19

Які основні види навчально-пізнавальної діяльності школярів?

варіанти відповідей

комбінований, догматичний, репродуктивний, програмований, лінійний

традиційний, проблемний, індивідуальний, фронтальний, груповий

концентричний, лінійний, програмовий, творчий

пояснювально-ілюстрований, проблемний, програмовий

Запитання 20

У чому відмінність дидактичного правила від дидактичного принципу? Оберіть правильну відповідь.

варіанти відповідей

дидактичний принцип підпорядковується правилу

дидактичний принцип витікає з правила

дидактичні правила конкретизують принцип

правило виражає загальну закономірність

Запитання 21

Що є предметом дидактики?

варіанти відповідей

теорія навчання окремого предмета

психологічний розвиток особистості в процесі навчання

процеси освіти і навчання, які нерозривно пов’язані з вихованням

взаємозв’язок викладання й учіння

Запитання 22

Що визначає характер сучасної дидактичної системи?

варіанти відповідей

прогрес науки і техніки

мета і зміст освіти, визначені державою та суспільством

зростання обсягу та складності знань

об’єктивна потреба в підготовці людини до життя і праці

Запитання 23

У чому відмінність дидактичного правила від дидактичного принципу? Оберіть правильну відповідь.

варіанти відповідей

дидактичний принцип підпорядковується правилу

дидактичний принцип витікає з правила

дидактичні правила конкретизують принцип

правило виражає загальну закономірність

Запитання 24

ДЯКУЮ ВСІМ ЗА УВАГУ! Хто молодець?

варіанти відповідей

У-11

А-13

Всі молодці

всі ледащо

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест