Що таке текст?
До тексту можна дібрати....
Текст складається з ..
Кожна частина тексту починають з ...
Прочитай речення. Пронумеруй їх так, щоб утворився текст.
(… ) Однокласники принесли домашнє завдання
(… ) До хворого прийшли Андрій і Володя.
(… ) Друзі допомогли хлопчикові розв’язати домашнє завдання.
(… ) Захворів Максим.
Прочитай. Визнач, де текст, а де окремі речення.
Прочитай речення. Пронумеруй їх так, щоб утворився текст.
(...) Звалять дерево, перегризуть його своїми міцними зубами.
(...) Трударі-бобри старанно готуються до зими.
(...) Потім сплавляють їх річкою у місце, де будують свої хатки.
Прочитай речення. Пронумеруй їх так, щоб утворився текст.
(...) А чи знаєте ви, де знаходиться найбільше у світі поле тюльпанів?
(...) Тюльпани - квіти весни.
(...) Найбільше їх у Голландії.
(...) У цій країні немовби вічна весна з дощами і вологістю.
Зміни місцями речення так, щоб утворився зв'язний текст.
1. Усміхнись до нього чи до неї — і побачиш таку ж посмішку у відповідь.
2. Біля тебе зараз знаходиться хтось, кому сумно й самотньо?
3. Щира, доброзичлива посмішка здатна творити дива.
Прочитай текст.
У лузі, під гіллястим дубом, багато років була криниця. Вона давала людям воду. Під дубом біля криниці відпочивали подорожні. Одного-разу до криниці прийшов хлопчик. Він любив пустувати. Він подумав: «А що воно буде, як я візьму оцей камінь і кину його в криницю? Ото, мабуть, булькне».
Підняв камінь, кинув його в криницю. Булькнуло та ще й дуже. Хлопчик засміявся, побіг і забув про свої пустощі.
Камінь упав на дно криниці й закрив джерело.
Вода перестала прибувати.
Криниця засохла (В. Сухомлинський).
Обери рядок, у якому вказано, до якого типу мовлення належить текст.
Прочитай текст.
Вони народжуються блакитноокими, але вже на третій місяць їх очі набувають помаранчевого або золотисто-жовтого кольору. Хоча є особини, які так і залишаються блакитноокими.
Шерсть густа і двошарова, вона відмінно захищає їх від морозу в холодних умовах тієї ж тундри або тайги, до того ж володіє водонепроникним пухом. Забарвлення шерсті може бути різних кольорів, залежно від виду і середовища його існування, зустрічаються різні варіації сірого, білого, коричневого і чорного. Також зустрічаються і руді. Часто забарвлення допомагає їм зливатися з навколишнім простором (http://www.poznavayka.org).
Укажи тип тексту.
Виправ помилку в слововживанні.
Для уникнення повторення одного й того ж слова заміни іменник схожим за значенням словом (за зразком).
Зразок:
На околиці міста щось трапилось. Звідти (замість на околиці міста) долинали звуки сирени швидкої й пожежної сигналізації.
Завдання:
Протягом тижня мій друг Мишко готував проєкт із природознавства. Мій друг Мишко зацікавився темою космосу.
Прочитай легенду. Визнач мікротеми, які є у тексті.
Жила собі сім’я. Та через деякий час тяжко захворіла мати й невдовзі померла. Залишилися дочка й батько вдвох, але батько дівчини швидко знайшов собі нову жінку, а для дочки мачуху. Мачуха була злою до чоловікової дочки: весь час карала її за різні дрібниці. Дівчина сумувала за своєю рідною ненькою і часто плакала.
Аж ось на її городі виросла дивна квітка, при якій не було листочків. Та квітка нагадувала дівчині матір, і вона часто плакала, над нею сидячи. Незабаром з’явилися листочки. Сльози образи капали на поверхню листка і робили її холодною. А сльози суму за мамою котилися під низ, там була тепла поверхня, вкрита м’якими ніжними ворсинками.
З того часу й досі, коли візьмемо листок мати-й-мачухи і прикладемо до лиця, то відчуємо на дотик, що одна сторона листочка холодна й шершава (то мачуха), а інша — м’якенька й тепла. То мама… (сайт URL: http://kazkar.info (дата звернення 11. 07. 2019)).
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома