Текст Перевірка засвоєних знань Практичні завдання

Додано: 31 березня 2020
Предмет: Українська мова, 4 клас
Тест виконано: 344 рази
13 запитань
Запитання 1

Вибери заголовок до тексту за поданим до нього планом:

План

                     1. Ким я мрію стати?

              2. Яку користь принесу людям?

                   3. Що для цього треба зробити?

варіанти відповідей

Користь людям;

Роздуми про майбутнє;

Я і моя професія.

Запитання 2

Текст якого типу можна скласти за поданими словосполученнями?

Верба

        Верба – це …, стовбур у неї …, гілля …, навесні верба …, восени її гілля схоже …, це дерево, яке … .

варіанти відповідей

текст-розповідь;

текст-опис;

текст-міркування.

Запитання 3

Визнач типи текстів.

 

Приліт птахів

А чи замислювались ви над тим, чому одні пташки прилітають до нас раніше, а інші – пізніше? Виявляється, час їхнього прильоту залежить від того, коли в наших краях з’являється їжа для них.

варіанти відповідей

Розповідь

Опис

Міркування

Запитання 4

Визнач тему тексту.

Нерідко можна побачити, як хлоп’ята, потрапивши до лісу, починають руйнувати мурашники. А мурашки – найкорисніші для лісу створіння. За один день мурашúна сім’я знищує багато шкідливих комах. Крім цього, мурашки розпушують ґрунт, що сприяє надходженню до коріння дерев та кущів води й кисню. (За М. Івіним)  

варіанти відповідей

У тексті розповідається про хлоп’ят, які руйнують мурашники.

У тексті говориться про те, що мурашок треба оберігати.

У тексті розповідається про життя мурашок.

У тексті повідомляється про користь, яку приносять мурашки.

Запитання 5

Вибери з-поміж поданих текстів міркування

варіанти відповідей

 Дерева по-різному використовуються людьми. Вони є незамінним матеріалом для побудови житлових споруд. Багатьом мешканцям сіл і містечок без дерева не було б чим нагріти хату. Фруктові дерева дають нам корисну, здорову їжу.

Усі дерева на зиму поскидали своє листя. Тільки дуб гордував тим, що на ньому ще збереглося кілька сухих поруділих листків. Аж раптом налетів сильний вітер, смикнув за ті листки та й обірвав їх. Тепер дуб став таким, як усі дерева. 

Дерева прокинулись від зимового сну. Розпустила сережки береза. Понадували бруньки дуб і граб. Заплакали живицею сосна і ялина. Викинув зелені китиці клен. А на узліссі зацвіла дика груша.

Дерева треба берегти. Адже вони очищають повітря, озеленюють міста, дихають свіжою прохолодою в спекотні дні літа. Якби не зелені друзі, наша земля перетворилася б на мертву пустелю. Дерева – легені нашої планети. 

Запитання 6

Познач слова, які виражають головну думку тексту:

        Зійшли сніги, шумить вода,

        Весною повіва;

        Земля квіточки викида,

        Буяє травка молода –

        Все мертве ожива.

                                     (П. Грабовський)

варіанти відповідей

весною все ожива

весною шумить вода;

весною буяє трава;

Запитання 7

Визнач тип тексту:

        Для чого лисиці хвіст потрібен?

        Та вона ж без нього зовсім пропаде. Поженуться за нею собаки – швидко її без хвоста зловлять. А з хвостом лисичка неодмінно їх надурить. Поведе хвостом праворуч, а сама вліво метнеться. Так і втече руда геть від переслідувачів.

варіанти відповідей

текст-опис;

текст-міркування;

текст-розповідь

Запитання 8

Добери заголовок до тексту

    На високій скелі паслися олені. Під деревом у тіні лежало маленьке оленя. Його помітив орел та кинувся на тваринку. Мати почула шум грізного птаха. Олениха підійшла до оленяти і захистила його.

варіанти відповідей

Мати олениха

Орел

Випадок

Запитання 9

Визнач тип тексту.

    Вовк – хитрий та сильний. Він добре зносить голод. У нього розвинені слух, нюх, зір. Улітку вовки блукають поодинці, а взимку об’єднуються в зграї.

варіанти відповідей

текст - розповідь;

текст – опис;

текст – міркування

Запитання 10

Познач слова, які виражають головну думку тексту:

        Образ у хаті і церква свята,

        Біля розп’яття калина.

        Стежка у гори біжить золота.

        Мама, сльоза і дитина.

        Дощ веселковий і травень-розмай,

        Життя і духмяна хлібина –

        Все це мій милий батьківський край –

        Мила моя Україна.

                                     (В. Багірова)

варіанти відповідей

життя;

мила моя Україна;

дощ.

Запитання 11

Визнач тип тексту:

        Соловейко сидів на тоненькій калиновій гілочці і невгамовно виводив свою пісню.

        Він був схожий на горобчика, тільки мовби трохи витягнутий. Очі чорні, великі. Як співав, злегка горбився, опускав крильця, широко розкривав тонкий дзьобик, в якому, ніби сердечко в дзвонику, бився гострий язичок, і все його крихітне тільце тремтіло й здригалося.

варіанти відповідей

текст-опис;

текст-розповідь;

текст-міркування.

Запитання 12

Прочитай текст. Познач призначення тексту

    Дорогий друже! Поздоровляю тебе з переходом у третій клас! Бажаю здоров’я і подальших успіхів у навчанні.

1 червня                                                      Твій друг Сергій

варіанти відповідей

запрошення;

привітання;

оголошення;

Запитання 13

Вибери заголовок до тексту за планом:

План

                       1. Прийшла весна.

                      2. Посіяли грядки.

                      3. Гарно все зійшло.

                     4. Добрий буде урожай.

варіанти відповідей

На городі;

Весна;

Овочі.

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест