Яка подія створила передумови для українського національного відродження на західноукраїнських землях наприкінці XVIII — на початку XIX ст.?
Наприкінці XVIII — на початку XIX ст. просвітницькою діяльністю серед місцевих українців Галичини та Закарпаття займалися представники:
Яке українське культурно-освітнє товариство виникло на західноукраїнських землях під час революції 1848—1849 рр.?
Які наслідки мали події європейської «весни народів» для українського селянства на західноукраїнських землях?
Члени гуртка «Руська трійця» своїм головним завданням вбачали:
Діяльність Товариства галицьких греко-католицьких священиків і «Руської трійці» свідчила про:
Унаслідок проведення у 1770—1780-х рр. реформ Марії Терезії та Йосифа II в Австрійській імперії:
Яка подія дала поштовх до створення Головної Руської Ради?
Наприкінці XVIII ст. Буковина увійшла до складу володінь австрійських Габсбурґів у результаті:
Чого домагалася Головна Руська Рада під час революції 1848—1849 рр. в Австрійській імперії?
Яку книгу І. Франко назвав «явищем наскрізь революційним», а Олесь Гончар — «Кобзаревою сестрою»?
Про діяльність якої організації начальник поліції Львова Пайман говорив таке: «Ці безумці хочуть воскресити... мертву русинську мову»?
Вагомим прикладом активної суспільної діяльності Головної Руської Ради під час революції 1848—1849 рр. в Австрійській імперії було:
Яка подія спонукала до дій, описаних в уривку з історичного джерела?
«...Скликано “Собор руських учених” — усіх прихильників культурного та національного розвитку Галицької України... “Собор” уважав конче потрібним, щоб була усталена одна одностайна граматика й одностайний правопис для всього “руського народу в Австрії й Росії”».
Яка організація звернулася до українського народу в 1848 р. із такою відозвою?
«Але тепер, коли для всіх блиснуло сонце волі, пробудився і наш український лев і гарне нам ворожить майбутнє. Встаньте, браття, але не до звади й негоди! Будьмо тим, чим бути можемо, будьмо — Народом!»
Яку мету ставили перед собою діячі «Руської трійці», створюючи «Русалку Дністрову»?
«Я випробовував свої сили руською мовою, оскільки це моя рідна мова, яка значно відрізняється від мови церковної і великоруської (московської), і хотів заложити наріжний камінь для її дальшого розвитку і тим самим зарадити нестачі руської літератури. У час написання статей моїм головним наміром було сприяння розвитку руської мови і літератури цією мовою...»
У якому регіоні України відбувався селянський рух, про який ідеться в уривку з документа?
«...Що ж стосується підбурювання тутейших підданих, то його треба приписати... головним чином Лук’янові Кобилиці, який поширив між ними ідею, що вони вільні й мусять відібрати у дідичів ліси. Для обґрунтування цього твердження Кобилиця оповідав підданим, що він має цісарський патент, який забезпечує населенню... ці свободи».
На яку соціальну проблему початку XIX ст. вказує селянин у своїй розповіді?
«Жилося людям однаково тяжко, хоч пани були в нас різні: австрійські, румунські, мадярські... Гнобили наших односельчан, як хотіли. Від рана до пізнього вечора гнули люди спини на панів, знемагали від тих буків, котрих давали щоденно. Ліпше смерть була, ніж таке собаче життя. Всі тільки й говорили про панщину, коли вже її не буде. Богу молилися і волі просили».
Кого з діячів «Руської трійці» зображено на ілюстрації?
Які фактори сприяли перетворенню греко-католицького духовенства на рушійну силу національного руху в Західній Україні?
Що з указаного нижче характеризує становище західноукраїнських земель у складі Австрійської імперії?
Укажіть складові аграрних реформ Марії Терезії та Йосифа II.
Українські території, які в XIX ст. входили до складу Австрійської імперії:
Сутність організації «Головна Руська Рада»:
Становище економіки на західноукраїнських землях у першій половині XIX ст.:
Укажіть наслідки українського національного руху під час революції 1848-1849 рр. у Галичині.
Укажіть ідеї, які містив маніфест Головної Руської Ради (1848 р.)
Укажіть події, що відбулися в 1848 р. на західноукраїнських землях.
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома