Австрійської імперії в другій половині XIX ст. відбулися деякі зміни. Позначте подію, що не стосувалася цих змін, тобто подію, яка реально не відбулася.
Назвіть прізвище відомого українського письменника (письменниці), якого (яку) імператор Австро-Угорщини призначив довічним членом Палати панів австрійського парламенту.
Позначте основну причину промислового застою Західної України в другій половині XIX ст.
Головним завданням кооперативів, що почали створюватися в Західній Україні в 80-ті рр. XIX ст., було:
Якому терміну відповідає визначення?
«Фінансова установа, що створює за рахунок своїх клієнтів спеціальний фонд, який використовується для покриття збитків клієнтів від нещасних випадків, стихійного лиха тощо».
Позначте сфери економіки західноукраїнських земель, у яких іноземний капітал істотно посилив свої позиції наприкінці XIX ст. .
1 торгівля;
2 банківська справа;
3 цукрове виробництво;
4 сільське господарство;
5 нафтовидобувна промисловість;
6 лісозаготівельна промисловість;
7 гірничовидобувна промисловість.
Чи правильне твердження?
1 з розвитком товарно-грошових відносин значна частина поміщиків Західної України не змогла перейти на нові умови господарювання; непрофесійне ставлення великих землевласників до сільськогосподарського виробництва призвело до того, що на рубежі XIX і XX ст. заборгованість галицьких поміщицьких господарств у розрахунках на гектар землі була у три рази вищою, ніж селянських; це спричинило занепад поміщицьких латифундій, продаж маєтків частинами, здавання земель в оренду;
2 активна диференціація селянства призвела до того, що на рубежі століть у західноукраїнських землях нараховувалося майже 80% бідняцьких, 15% середняцьких і лише 5% економічно міцних заможних селянських господарств; для селянського землеволодіння цієї доби характерним було помітне збільшення кількості селянських господарств внаслідок дроблення, яке супроводжувалося прогресуючим зменшенням земельних наділів; на цьому ґрунті гостро постала проблема аграрного перенаселення в західноукраїнських землях.
Які країни наприкінці XIX ст. стали найбільшими осідками емігрантів із західноукраїнських земель?
Назвіть прізвища лідерів народовської (українофільської) політичної течії.
Позначте першочергове завдання, яке ставили перед собою народовці.
Важливою подією суспільно-політичного життя Галичини було створення з ініціативи передової молоді культурно-просвітницького товариства...
Представників мовно-літературної та суспільно-політичної течії другої половини XIX ст. в Галичині, Буковині та Закарпатті, які виступали за національно-культурну і державно-політичну єдність із російським народом і Російською державою, називали:
Установіть відповідність між політичними партіями, політичними організаціям та основними положеннями їхніх програм.
А Українська соціал-демократична партія
1 партія прагнула до утвердження соціалізму, демократизації, суспільного життя, майбутнє вбачала в розширеній автономії у складі Австро-Угорщини; однак через деякий час програма партії була доповнена положенням про те, що здійснення соціалістичних ідеалів можливе лише за повної політичної самостійності українського народу
Б «Братство тарасівців»
2 партія відмовилася від ідеї соціалістичної революції і диктатури пролетаріату, прагнучи досягти соціалізму через реформи, захист класових інтересів робітників, легальні парламентські методи боротьби
В Русько-Українська радикальна партія
3 програма цієї партії мала примирити і радикалів, і русофілів; вона проголосила своєю головною метою національну соборність і незалежність України; першорядним завданням керівництво партії вбачало виховання почуття єдності з російськими українцями, з якими «йти разом до культурної спільноти, підтримувати ті прагнення, що ведуть до перетворення Російської держави в державу констйтуційно-федералістську, що спирається на автономію народностей»
Г Українська національно-демократична партія
4 «...самостійна Україна: соборна і неподільна, від Сяну по Кубань, від Карпат по Кавказ, вільна між вільними, без пана і хана, в будучому без класової боротьби...»; «...федеративна в середині: цебто федерація Лівобережної, Правобережної, Степової України, Кубані й Галичини...»
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома