Тема №16. Західноукраїнські землі у складі Австрійської імперії у другій половині XIX ст.

Додано: 24 листопада 2020
Предмет: Історія України
Тест виконано: 596 разів
13 запитань
Запитання 1

Австрійської імперії в другій половині XIX ст. відбулися деякі зміни. Позначте подію, що не стосувалася цих змін, тобто подію, яка реально не відбулася.

варіанти відповідей

А Галичина здобула обмежену внутрішню автономію; у Львові розпочав свою роботу Галицький сейм, перевагу в ньому дістали польські поміщики і підприємці, але обирати і бути обраними могли й українські селяни;

Б внутрішнє самоврядування було надане також Буковині, проте доступ українців до Буковинського сейму був обмежений;

В 1867 р. було прийнято Конституцію Австрії, що проголошувала рівноправність громадян у тержавних установах, судах і школах; положення Конституції 1867 р. стосувалися і населення західноукраїнських земель -.Галичини і Буковини, що після утворення Австро-Угорської імперії в 1867 р. входили до складу австрійської частини імперії;

Г австрійський уряд задовольнив давню українську вимогу - розділити Галичину на дві адміністративні частини - польську (Західна Галичина) і українську (Східна Галичина).

Запитання 2

Назвіть прізвище відомого українського письменника (письменниці), якого  (яку)  імператор  Австро-Угорщини  призначив  довічним  членом  Палати  панів австрійського парламенту.


варіанти відповідей

А Ю. Федькович;

Б В. Стефаник;

В М. Павлик;

Г О. Кобилянська.

Запитання 3

Позначте основну причину промислового застою Західної України в другій половині XIX ст.

варіанти відповідей

А постачання фабрично-заводських виробів з більш розвинутих західних провінцій Австрії; західноукраїнська промисловість не могла витримати конкуренції з ними;

Б більшість підприємств у регіоні становили великі і середні підприємства, яким не вистачало найманої робочої сили;

В західноукраїнська промисловість виробляла дешеві товари і не могла отримати великого прибутку;

Г у Західній Україні переважав імпорт фабрично-заводських виробів з Наддніпрянської України; західноукраїнська промисловість не могла витримати конкуренції з ним.

Запитання 4

Головним завданням кооперативів, що почали створюватися в Західній Україні в 80-ті рр. XIX ст., було:

варіанти відповідей

А розробка корисних копалин для створення сировинної бази промисловості краю;

Б забезпечення надання допомоги бідним верствам населення, захист їх від лихварства, що набуло в краї масового характеру;

В створення на базі кооперативів великих і середніх підприємств у Західній Україні, які могли б подолати негативні наслідки конкурентної боротьби за ринки збуту місцевих виробів;

Г створення на базі кооперативів суспільно-політичних організацій, які мали захищати соціальні, економічні, політичні права працівників у представницьких органах влади Австро-Угорської імперії.

Запитання 5

 Якому терміну відповідає визначення?

«Фінансова установа, що створює за рахунок своїх клієнтів спеціальний фонд, який використовується для покриття збитків клієнтів від нещасних випадків, стихійного лиха тощо».

варіанти відповідей

А акціонерне товариство;

Б кооперативне об'єднання;

В страхова компанія;      

Г банк.

Запитання 6

Позначте сфери економіки західноукраїнських земель, у яких іноземний капітал істотно посилив свої позиції наприкінці XIX ст.                                  .

1  торгівля;

2    банківська справа;

3    цукрове виробництво;

4   сільське господарство;

5    нафтовидобувна промисловість;

6  лісозаготівельна промисловість;

7  гірничовидобувна промисловість.                                                                                               

варіанти відповідей

А 2, 3, 4, 7;

Б 1,4, 5,6;

В 1,2, 5, 6;

Г 2,4,6,7.  

Запитання 7

Чи правильне твердження?

1 з розвитком товарно-грошових відносин значна частина поміщиків Західної України не змогла  перейти  на  нові  умови  господарювання;  непрофесійне  ставлення  великих землевласників до сільськогосподарського виробництва призвело до того, що на рубежі XIX і XX ст. заборгованість галицьких поміщицьких господарств у розрахунках на гектар землі була у три рази вищою, ніж селянських; це спричинило занепад поміщицьких латифундій, продаж маєтків частинами, здавання земель в оренду;

2           активна диференціація селянства призвела до того, що на рубежі століть у західноукраїнських землях нараховувалося майже 80% бідняцьких, 15% середняцьких і лише 5% економічно міцних заможних селянських господарств; для селянського землеволодіння цієї доби характерним було помітне збільшення кількості селянських господарств внаслідок дроблення, яке супроводжувалося прогресуючим зменшенням земельних наділів; на цьому ґрунті гостро постала проблема аграрного перенаселення в західноукраїнських землях.

варіанти відповідей

А обидва твердження неправильні;

Б тільки 1 твердження правильне;

В обидва твердження правильні;

Г тільки 2 твердження правильне

Запитання 8

Які країни наприкінці XIX ст. стали найбільшими осідками емігрантів із західноукраїнських земель?

варіанти відповідей

А США, Канада, Бразилія, Аргентина; 

Б Уругвай, Аргентина, Франція, Румунія;

В Канада, Мексика, Німеччина, Західна Австрія;

Г Іспанія, Італія, США, Росія.

Запитання 9

Назвіть прізвища лідерів народовської (українофільської) політичної течії.

варіанти відповідей

А Д. Зубрицький, В. Дідицький, М. Малиновський;

Б І. Наумович, А. Добрянський, І. Гуталевич;

В Ю. Романчук, К. Левицький, О. Барвинський;

Г М. Ганкевич, С. Вітик, С. Томашівський.

Запитання 10

Позначте першочергове завдання, яке ставили перед собою народовці.

варіанти відповідей

А об'єднання всіх українських земель;

Б боротьба проти посилення польського впливу в Галичині;

В заснування політичної організації, що мала представляти інтереси всіх українців Галичини

Г об'єднання всіх слов'янських народів Австро-Угорської імперії.

Запитання 11

Важливою подією суспільно-політичного життя Галичини було створення з ініціативи передової молоді культурно-просвітницького товариства...

варіанти відповідей

А «Руська бесіда»;

Б «Просвіта»;

В «Народний дім»;

Г товариство їм. М. Качковського.

Запитання 12

Представників мовно-літературної та суспільно-політичної течії другої половини XIX ст. в Галичині, Буковині та Закарпатті, які виступали за національно-культурну і державно-політичну єдність із російським народом і Російською державою, називали:

варіанти відповідей

А «хлопомани»;

Б народовці;

В радикали;

Г москвофіли.

Запитання 13

Установіть відповідність між політичними партіями, політичними організаціям та основними положеннями їхніх програм.

А Українська соціал-демократична партія


1 партія прагнула до утвердження соціалізму, демократизації, суспільного життя, майбутнє вбачала в розширеній автономії у складі Австро-Угорщини; однак через деякий час програма партії була доповнена положенням про те, що здійснення соціалістичних ідеалів можливе лише за повної політичної самостійності українського народу


Б «Братство тарасівців»


2 партія відмовилася від ідеї соціалістичної революції і диктатури пролетаріату, прагнучи досягти соціалізму через реформи, захист класових інтересів робітників, легальні парламентські методи боротьби


В Русько-Українська радикальна партія


3 програма цієї партії мала примирити і радикалів, і русофілів; вона проголосила своєю головною метою національну соборність і незалежність України; першорядним завданням керівництво партії вбачало виховання почуття єдності з російськими українцями, з якими «йти разом до культурної спільноти, підтримувати ті прагнення, що ведуть до перетворення Російської держави в державу констйтуційно-федералістську, що спирається на автономію народностей»


Г Українська національно-демократична партія


4 «...самостійна Україна: соборна і неподільна, від Сяну по Кубань, від Карпат по Кавказ, вільна між вільними, без пана і хана, в будучому без класової боротьби...»; «...федеративна в середині: цебто федерація Лівобережної, Правобережної, Степової України, Кубані й Галичини...»

варіанти відповідей

А/2, Б/4, В/1, Г/3; 

А/1, Б/4, В/2, Г/3; 

А/3, Б/4, В/1, Г/2; 

А/2, Б/3, В/1, Г/4; 

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест