Тема 2. ДЖЕРЕЛА ПІЗНАННЯ СУСПІЛЬСТВА

Додано: 26 січня 2023
Предмет: Історія України, 5 клас
Тест виконано: 70 разів
12 запитань
Запитання 1

Дайте однозначну відповідь ("Так"."Ні".).

Джерелами інформації можуть бути співрозмовники, різні предмети (книга, комп’ютер, телевізор тощо).

варіанти відповідей

Так

Ні

Запитання 2

Дайте однозначну відповідь ("Так"."Ні".).

Інформаційні джерела бувають первинні (першоджерела), вторинні й третинні.

варіанти відповідей

Так

Ні

Запитання 3

Виберіть правильну відповідь.         

Джерела, які ніхто не змінював, називають...

варіанти відповідей

Першоджерелами

Вторинні джерела

Третинні джерела

Запитання 4

Виберіть правильну відповідь.         

Третинні джерела ...

варіанти відповідей

джерела, які ніхто не змінював.

джерела, які містять інформацію, створену на основі узагальнення первинних джерел.

джерела, які узагальнюють відому інформацію з конкретної теми на основі результатів наукових досліджень із залученням узагальнень багатьох дослідників.

Запитання 5

Дайте однозначну відповідь ("Так"."Ні".).

Усна історія — інформація про людей, сім'ї, повсякденне життя і пов'язані з ними події.

варіанти відповідей

Так

Ні

Запитання 6

Виберіть правильну відповідь.  

Як називається бесіда, що побудована за планом із обов'язковою фіксацією відповідей?

варіанти відповідей

Ілюстрація

Інтерв'ю 

Фотозйомка

Передача

Запитання 7

Дайте однозначну відповідь ("Так"."Ні".).

Писемні джерела класифікують за такими ознаками: видом матеріалу, на якому зроблено напис (глина, пергамент, папір тощо); способом створення (рукопис, машинопис, друк, електронний набір тощо); доступністю (рідкісні, масові); мовою написання; місцем походження (українські, іноземні)

варіанти відповідей

Так

Ні

Запитання 8

Виберіть правильну відповідь.         

Речове джерело інформації — ...

варіанти відповідей

інформація про людей, сім'ї, повсякденне життя і пов'язані з ними події. яка передається з уст в уста.

предмет, на якому записано інформацію.

предмет, що зберігає дані про минуле і відображає діяльність людей.

Запитання 9

Виберіть правильну відповідь.         

До візуальних джерел належать...

варіанти відповідей

фотографії

звукозаписи

авдіозаписи

відеодокументи

записи телепередач

кінофільми (документальні і художні)

особисті відеозаписи за допомогою відеокамер чи смартфонів

Запитання 10

Виберіть правильну відповідь.         

Яке історичне джерело зображене на ілюстрації?

варіанти відповідей

Усне

Писемне

Речове

Етнографічне 

Запитання 11

Виберіть хибну відповідь.         

Місця збереження історичного джерела мають відповідати спеціальним вимогам:



варіанти відповідей

сприятливі умови (температура, вологість тощо)



розміщення в місці знахідки

можливість реставрації (відновлення пошкоджених частин)

доступність для дослідників

доступність для відвідувачів за умови гарантування безпеки джерел

Запитання 12

До якого історичного джерела ми віднесемо висловлювання візантійського імператора Маврикія про культуру східних слов’ян (VI ст. н. е.)?

«Племена слов’ян і антів живуть укупі, і життя їх однакове: вони живуть вільно і не дають нікому поневолити себе або підкорити... і вони дуже витривалі, зносять легко і спеку, і холод, і дощ...

Тих, хто перебуває в них у полоні, вони не держать у рабстві безстроково...

Жінки їх розумніші, ніж це властиво людській природі...

Все необхідне їм для життя закопують вони в землю, в потайних місцях, ховаючи від очей усе, що тільки здобувають, і життя ведуть прямо розбійницьке.

В них нема спільної влади, вони завжди ворогують одні з одними і в бою не знають правильного строю, але намагаються битися в бойовому порядку...

Вони надзвичайно віроломні і невірні, коли йдеться про додержання договорів, але поступаються більше перед страхом, ніж перед дарами. Часто розходяться в думках і не можуть договоритися до спільного рішення; якщо й вирішують що-небудь спільно, негайно ж порушують ухвалене рішення, бо всі додержуються протилежних думок і ніхто не хоче поступитися іншому.

Розпочинаючи проти них походи, не треба щадити ворогів, здатних учинити опір, а всіх зустрічних убивати і не баритися з тими, хто найбільше чинить опір, не гаяти часу».

варіанти відповідей

Усне

Писемне

Речове

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест