Оцінку якого мирного договору наведено в уривку з історичного джерела:
«Для української держави цей мир… дуже корисний… ним українська держава визнана такими поважними суб’єктами міжнародного права, як централь¬ні держави… цей мир досить справедливо й корисно розв’язував питання про територіальні межі…»?
Які документи, цитовані нижче, були оприлюднені у липні-серпні 1917 р.?
1. «На час до вирішення справи... Установчими Зборами по справах місцевого вряду-вання Україною вищим органом Тимчасового уряду є Генеральний Секретаріат, котрого призначає ...уряд по пропозиціям Центральної Ради»;
2. «Неможливо одночасно визнавати право на самовизначення і водночас робити грубий замах на це право, накидаючи свої форми політичного ладу, як це робить Рада Народних Комісарів Великоросії щодо Народної Української Республіки»;
3.«...визнаючи, що доля всіх народів Росії міцно зв'язана..., ми рішуче ставимось проти замірів самовільного здійснення автономії України до Всеросійського Учредительного Зібрання»;
4. «У Петрограді зчинилися криваві події... Частина людності Петрограда за приводом більшовиків повстала озброєно проти Тимчасового правительства і хоче накинути свою волю всій Російській республіці»;
5. «Хай буде Україна вільною. Не одділяючись від всієї Росії, не розриваючи з державою Російською, хай народ український на своїй землі має право сам порядкувати своїм життям»;
Положення Другого Універсалу та їх оприлюднення Українською Центральною Радою (УЦР) були
Вкажіть гасло, під яким розгортався національний рух в Україні після перемоги Лютневої революції:
Наслідком укладення Брест-Литовського мирного договору для України було відновлення
Позначте документ, у якому Українська Центральна Рада оголосила програму перебудови українського суспільства на демократичних засадах:
Якими цифрами на карті позначено регіональні радянські республіки, утворені більшовиками на початку 1918р. ?
Основна мета діяльності Української Центральної Ради на початковому етапі:
Документ, який розробила УЦР 15 (28) липня 1917 р.:
Губернії, на які поширювалася влада Генерального Секретаріату відповідно до «Тимчасової інструкції»:
Зобов’язання радянської Росії за умовами Брест-Литовського договору 3 березня 1918 р.:
Подія, яка збіглася в часі з роботою в Києві другого військового з’їзду:
Який документ В. Винниченко назвав «...не чим іншим, як цинічним і провокаційним порушенням угоди 16 липня й одвертим бажанням видерти з рук українства всі його революційні здобутки...»?
Основний зміст III Універсалу УЦР:
Прочитайте уривок і вкажіть географічний об’єкт, де відбулися описані події.
«Нашвидкуруч зібраний загін під командуванням сотника Омельченка, який складався з 500 студентів, гімназистів-старшокласників і військових курсантів, спробував перепинити шлях більшовицьким військам. Більшість з них загинула. Ті, кому вдалося вціліти, розібрали колію і зуміли на декілька днів затримати наступ. Сталося це 16 січня 1918 р.».
Назва останньої ухвали УЦР:
Причина збройного виступу самостійників:
Прочитайте уривок зі спогадів Георгія Лапчинського, де йдеться про розмову з Василем Шахраєм, і вкажіть назву уряду, про який ідеться в тексті.
«Що це за уряд український, що його члени зовсім не знають і не хочуть знати української мови? Що не тільки не користуються жодним впливом серед українського суспільства, але воно навіть і не чуло раніше їхніх прізвищ?»
Укажіть умови Берестейського мирного договору.
Укажіть причини поразки УЦР у боротьбі з більшовиками взимку 1918 р.
Укажіть політику більшовиків під час першої спроби радянізації України.
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома