Тематична атестація.Текст.Види і будова текстів.

Додано: 30 квітня 2020
Предмет: Українська мова, 3 клас
Тест виконано: 132 рази
14 запитань
Запитання 1

Текст - це:



варіанти відповідей

сукупність словосполучень;

сукупність речень;

зв'язна розповідь.

кілька абзаців

Запитання 2

Текст складається з таких частин:



варіанти відповідей

плану, зачину, основної частини;


заголовка, зачину, кінцівки;


зачину, основної частини, кінцівки.

зачину, кінцівки,теми

Запитання 3

Текст, у якому про когось або про щось розповідається, це:



варіанти відповідей

текст-міркування;

текст-розповідь;

текст-опис.

Запитання 4

 Текст, у якому щось або когось описують, це:



варіанти відповідей

текст-опис; 

текст-розповідь;  

текст-міркування.


Запитання 5

  Метою тексту-міркування є:



варіанти відповідей

описати предмет;      

довести щось;

розповісти про якусь подію.

Запитання 6

 Розмова двох осіб — це:



варіанти відповідей

монолог; 

 діалог;

переказ.


Запитання 7

Визнач порядок пунктів плану відповідно до тексту.

В усі часи,за звичаєм, у сім'ї без хліба не можна було жити. Хлібна діжка -оберіг родини, у неї своє пряме призначення.Отже, хліб потрібний нам і на сніданок, і на обід, і на вечерю.

варіанти відповідей

Оберіг родини. Потреба у хлібі. Сімейні звичаї.

Потреба у хлібі.Сімейні звичаї.Оберіг родини.

Сімейні звичаї.Оберіг родини.Потреба у хлібі.

Оберіг родини.Сімейні звичаї.Потреба у хлібі.

Запитання 8

Визнач, якої частини тексту не вистачає.

Вона то передує, то запізнюється від календаря. Ось уже дерева, кущі і будинки наділи біле вбрання. Білосніжна пора-час розваг, час веселого сміху і святкових гулянь.

варіанти відповідей

кінцівки

основної частини

зачину

Запитання 9

Визнач в якому уривці зачин


1. Роман постояв хвилинку й, зітхнувши, теж поплівся за гуртом.

— Важко бути людиною.— сказав він.

2. Діти зупинилися. Справді, забули подякувати.

— Що ж...— каже Роман,— це не велика біда. Жінка вже й забула, мабуть. Хіба варто повертатися через таку дрібницю?

— Варто,— наполягає Марійка.— Хіба тобі самому не соромно перед собою, Романе?

Роман усміхнувся. Видно, що йому не соромно.

— Ви як хочете,— каже Марійка,— а я повернуся й подякую...

— Чому? Скажи, чи ж обов’язково це зробити? — питає Роман.— Адже ми так потомилися.

— Бо ми люди. Якби ми були телята, можна було б і не вертатися.

Вона рушила до хутірця. За нею пішли всі.

3. Діти поверталися з лісу. Вони сьогодні ходили в далекий похід. Шлях додому пролягав через невеликий хутірець, що лежав у долині за кілька кілометрів до села. Втомлені, знесилені діти ледве дійшли до хутірця. Зайшли в крайню хату, попросили води. З хати вийшла жінка, за нею вибіг маленький хлопчик. Жінка витягла з колодязя води, поставила на стіл серед двору, а сама пішла до хати. Діти напилися, відпочили на траві. Де й узялися сили. Відійшли на кілометр від хутірця, Марійка тут і згадала:

— А ми ж не подякували жінці за воду.

варіанти відповідей

2. Діти зупинилися. Справді, забули подякувати.

— Що ж...— каже Роман,— це не велика біда. Жінка вже й забула, мабуть. Хіба варто повертатися через таку дрібницю?

— Варто,— наполягає Марійка.— Хіба тобі самому не соромно перед собою, Романе?

Роман усміхнувся. Видно, що йому не соромно.

— Ви як хочете,— каже Марійка,— а я повернуся й подякую...

— Чому? Скажи, чи ж обов’язково це зробити? — питає Роман.— Адже ми так потомилися.

— Бо ми люди. Якби ми були телята, можна було б і не вертатися.

Вона рушила до хутірця. За нею пішли всі.

1. Роман постояв хвилинку й, зітхнувши, теж поплівся за гуртом.

— Важко бути людиною.— сказав він.

3. Діти поверталися з лісу. Вони сьогодні ходили в далекий похід. Шлях додому пролягав через невеликий хутірець, що лежав у долині за кілька кілометрів до села. Втомлені, знесилені діти ледве дійшли до хутірця. Зайшли в крайню хату, попросили води. З хати вийшла жінка, за нею вибіг маленький хлопчик. Жінка витягла з колодязя води, поставила на стіл серед двору, а сама пішла до хати. Діти напилися, відпочили на траві. Де й узялися сили. Відійшли на кілометр від хутірця, Марійка тут і згадала:

— А ми ж не подякували жінці за воду.

Запитання 10

До якого типу мовлення належить текст.


Є мови більш й менш розвинені, є мови, що своїм чарівним звучанням здобули світову славу, та наймиліша й найдорожча для людини – її рідна мова. Як просто й разом із тим зворушливо писав про це Тарас Шевченко:


Ну, що б, здавалося, слова…


Слова та голос – більш нічого.


А серце б'ється, ожива,


Як їх почує!..


Бо рідна мова не тільки зберігає світлі спогади з життя і, людини й зв'язує її з сучасниками, – в рідній мові чується голос предків, у ній відлунюють перегорнені сторінки історії свого народу

варіанти відповідей

текст-розповідь

текст-роздум

текст-опис

Запитання 11

Правильно розстав частини тексту

1.Отже,людину будуть поважати за чесність, а за обман-зневажати.

2.Кажуть у народі: "чесність-краща чеснота" , я підтримую.

3.Адже обман породжує страх, викликає байдужість у людини.

варіанти відповідей

1 3 2

2 3 1

3 1 2

1 2 3

Запитання 12

Те ,про що повідомляється,розповідається у тексті,-це

варіанти відповідей

тема

заголовок

мета

Запитання 13

Що таке абзац?

варіанти відповідей

кілька словосполучень;

кілька речень;

одне або кілька речень,пов'язаних між собою за змістом.

Запитання 14

Що таке мета тексту?

варіанти відповідей

це те,заради чого його було створено

це те ,про що повідомляють

це те,що описує текст

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест