Тематичне оцінювання "Доба Руїни"

Додано: 6 лютого 2023
Предмет: Історія України, 8 клас
Тест виконано: 653 рази
16 запитань
Запитання 1

Укажіть хронологічні межі періоду «Руїни» 

варіанти відповідей

1649 – 1654 

1655 – 1667 

1657-1687 

1667 – 1685 

Запитання 2

Хто з гетьманів завдав нищівної поразки московському війську в битві під Конотопом? 

варіанти відповідей

Петро Дорошенко


Іван Виговський

Павло Тетеря 


Юрій Хмельницький 

Запитання 3

Бучацький договір був укладений між: 

варіанти відповідей

Московською державою і Османською імперією 


Швецією і Річчю Посполитою 

Кримським ханством і Московією 

Османською імперією і Річчю Посполитою 


Запитання 4

За Андрусівським перемир’ям (1667 р.) Запорозька Січ підпорядковувалась:

варіанти відповідей

турецькому султану та московському цареві

кримському хану та і польському королю

московському цареві і польському королю

турецькому султану та кримському хану

Запитання 5

З якого договору цей уривок:


«На стороні його королівської величності — від Дніпра, що під Києвом, і... до Путивльського рубежу ніякого міста, ні волості... від нинішнього часу належати не буде... А внизу по Дніпру земля, що називається Запороги, і тамтешні козаки... мають бути під високою рукою обох великих государів... Місто Київ на сторону Речі Посполитої має бути віддане... через два роки, від нинішнього договору рахуючи...»

варіанти відповідей

Бахчисарайського миру


Андрусівського договору


Слободищенського трактату


Конотопських статей


Запитання 6

Вкажіть місто, в якому відбулась Чорна рада 1663 р

варіанти відповідей

Чигирин 


Ніжин

Конотоп 


Глухів

Запитання 7

На поданій картосхемі окреслено умови:

варіанти відповідей

Андрусіївського перемир'я

Бучацького договору

Вічного миру

Корсунської угоди

Запитання 8

Хто зображений на портреті: 

варіанти відповідей

Іван Виговський  


Д. Многорішний


Ю.Хмельницький 


П.Дорошенко


Запитання 9

Вкажіть наслідки Руїни (3 відповіді)

варіанти відповідей

Об'єднання українських земель та встановлення незалежності

 


Боротьба за владу та втручання іноземних держав у внутрішню політику Козацької України


Входження Козацької держави на правах автономії до складу Речі Посполитої


Економічна розруха та демографічна криза, повний занепад Правобережної України


Розкол Гетьманщини на Правобережну та Лівобережну

 


Входження Козацької держави на правах автономії до складу Московської держави


Підписання великої кількості міжнародних угод про визнання Козацької держави незалежною


Запитання 10

Кого з гетьманів використовували в своїх цілях інші держави (тричі займав посаду гетьмана)

варіанти відповідей

Іван Брюховецький

Павло Тетеря

Юрій Хмельницький

Дем'ян Многогрішний

Запитання 11

Діяльність якого гетьмана можна схарактеризувати, спираючись на подану карту

варіанти відповідей

Ю. Хмельницького

І. Виговського

І. Самойловича

П. Тетері

Запитання 12

Договір, укладений гетьманом Юрієм Хмельницьким з Річчю Посполитою коло міста Чуднова у жовтня 1660 року

варіанти відповідей

Переяславські статті

Слободищенський трактат

Глухівські статті

Андрусівський договір

Запитання 13

«Нині цей край зруйнований, а війна, ніби гангрена, що все пожирає, обернула найродючішу частину Європи на спорожнілі поля, зарослі бур’яном руїни, на покинуті жителями міста...», - так іноземний автор, характеризуючи Руїну, описав її

варіанти відповідей

причини

події

наслідки

умови

Запитання 14

Який гетьман першим поїхав із великим посольством до Москви?

варіанти відповідей

І.Виговський

Ю.Хмельницький

І.Брюховецький

П.Тетеря

Запитання 15

Із запропонованого переліку виберіть гетьманів Правобережної України

варіанти відповідей

 Павло Тетеря

Іван Сірко

Петро Дорошенко

Дем'ян Многогрішний

 Іван Брюховецький

Юрій Хмельницький

Запитання 16

За Андрусівським перемир’ям Запорозька Січ підпорядковувалась:

варіанти відповідей

турецькому султану та московському цареві

кримському хану та і польському королю

московському цареві і польському королю

турецькому султану та кримському хану

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест