1.Процес оформлення козацтва в окремий соціальний стан Речі Посполитої започатковано
2.Хто очолив повстання, про яке йдеться в уривку з історичного джерела: «Року 1637 козаки зібралися... і вирушили на Кумейки супроти ляхів, але під Кумейками коронний гетьман Конецпольський, вдавшись до підступу, здолав козаків...»?
3.У якому році відбулася подія, описана в уривку з історичного джерела: «...султан турецький Осман підійшов до Хотина з військом, що перевищувало християнські сили в десятки разів, і зупинився на відстані однієї милі від поляків... 18 серпня турецьке військо напало на польський табір, на ту частину, де були козаки. А козаки об'єдналися й, перехрестившись, почали бити чужинців, поки ті... не почали тікати...»?
4. Прочитайте уривок з історичного джерела про козацькі повстання 1620-х – 1630-х рр. та виконайте завдання.
«Одразу ж після смерті Сагайдачного… [шляхтичі] починали чимдуж церкву православну до унії привертати, а на своїх підданих повинності накладати та різними поборами притісняти…». Автор документа вказав на
5.Десятиліття «Золотого спокою» - це період в історії Речі Посполитої, що тривав:
6.Уривок із якого документа процитовано:
«…Надалі козаки повинні будуть коритися виключно старшому, якого самі собі оберуть… Козаки мусять скласти правильні реєстри, які не перевищують 6 тисяч… З [цього] числа 1000 або більше козаків, на розсуд коронного гетьмана і з відома їхнього старшого.., мусять перебувати на Низу за порогами і там виконувати свою службу…»?
7.Прочитайте уривок з історичного джерела та виконайте завдання.
«Прибув... до Києва святійший патріарх єрусалимський Феофан… і був прийнятий з великою честю духовними та світськими людьми. Того ж року... висвятив на митрополію Київську чоловіка гідного й чесного. Іменем Йов Борецький… і з ним єпископів на різні місця...»
Описані події відбулися завдяки
8. Укажіть портрет гетьмана Петра Конашевича-Сагайдачного.
9.Участь українських козаків у Хотинській війні
10.Прочитайте уривок з історичного джерела та виконайте завдання.
«Після раптового вторгнення запорожців у табір Османа турками оволоділа паніка: сам Осман, який ще недавно думав, що немає нікого у світі могутнішого за нього, тепер на власні очі побачив усю хиткість свого становища...» В уривку йдеться про
11. Збільшення польською владою козацького реєстру до 6 тис. осіб та організація шести територіальних полків стало наслідком козацько-селянського повстання під проводом
12. Яку роль в історії українського народу відіграли козацько-селянські повстання кінця XVI — початку XVII ст.?
13. Упродовж якого періоду тривало козацько-селянське повстання під проводом С. Наливайка?
14. «Ординацією Війська Запорозького реєстрового, що перебуває на службі Речі Посполитої» 1638 р. було передбачено:
15. Проаналізуйте наведені твердження та вкажіть правильне.
16. Установіть послідовність суспільно-політичних подій другої половини XVI — першої половини XVII ст.
А участь козацького війська на чолі з гетьманом П. Сагайдачним у Хотинській війні
Б ухвалення польським сеймом «Ординації Війська Запорозького реєстрового, що перебуває на службі Речі Посполитої»
В розгортання козацько-селянського повстання під проводом К. Косинського
Г заснування князем Д. Вишневецьким на о. Мала Хортиця першої відомої Січі
17. Укажіть портрет гетьмана Дмитра Вишневецького
18. Спираючись на подану карту, можна схарактеризувати зовнішньополітичну діяльність гетьмана
19. Укажіть провідників козацько-селянського повстання 1637–1638 рр.( три правильні відповіді)
20. Які події суспільно-політичного життя відбулися в другій половині XVI — першій половині XVII ст.?( три правильні відповіді)
21. Гетьман П. Конашевич-Сагайдачний уславився тим, що:(три правильні відповіді)
22. Про яку верству населення Речі Посполитої йдеться в уривку з історичного джерела: «Король, побачивши, як добре вони з татарами б’ються, віддав їм для пристанища місто Трахтемирів, настановив їм гетьмана, прислав клейноди, всяких припасів військових, а за службу їм поклав по червінцеві…»?
23.Яка подія пов’язана із зображеним на ілюстрації діячем?
24.Яка подія відбулася в 1556 р.?
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома