Тематичне оцінювання за розділом І "Україна в перші повоєнні роки".

Тест складено за підручником "ІСТОРІЯ УКРАЇНИ (РІВЕНЬ СТАНДАРТУ)" для 11 класу закладів загальної середньої освіти за редакцією Гісем О. В.; Мартинюк О.О. Видавництво "Ранок"

Додано: 11 жовтня 2023
Предмет: Історія України, 11 клас
12 запитань
Запитання 1

У якому році Українська РСР стала членом Організації Об’єднаних Націй?

варіанти відповідей

1945 р.;

1947 р.;

1949 р.;

1954 р

Запитання 2

До розгрому якої галузі науки привела перемога в 1940-х рр. так званого «лисенківського напрямку» — вчення Т. Лисенка?

варіанти відповідей

астрономії;

генетики;

політичної економії;

історії України

Запитання 3

Що було однією з особливостей післявоєнної відбудови України (1945 — початок 1950-х рр.)?

варіанти відповідей

широкомасштабне залучення висококваліфікованих європейських спеціалістів;

використання західної фінансової та технічної допомоги за «планом Маршалла»;

першочергова відбудова галузей важкої промисловості, транспорту, енергетики;

спрямування основних капіталовкладень у сільське господарство, соціальну сферу

Запитання 4

Суть політики радянізації західних областей України в період післявоєнної відбудови (1945 — початок 1950-х рр.) полягала:

варіанти відповідей

в уніфікації всіх сфер життя відповідно до норм, утверджених у СРСР;

у переселенні українців західних областей до центральних і східних областей УРСР;

у придушенні збройної боротьби підпілля ОУН і загонів УПА;

у репресіях проти священиків Української греко-католицької церкви.

Запитання 5

Кампанія боротьби з «космополітизмом», що мала місце в повоєнні роки, мала яскраво виражений:

варіанти відповідей

антиукраїнський характер;

антисемітський характер;

антиамериканський характер

антиросійський характер

Запитання 6

Операція «Вісла» — це:

варіанти відповідей

переселення українського населення з його етнічних територій, що увійшли до складу Польщі та УРСР, здійснене на підставі договору 1945 р.;

спільна польсько-радянська військова операція на території Західної України проти загонів УПА та місцевого населення, яке їх підтримувало;

примусове виселення українського населення з його етнічних земель на сході Польщі до її західних воєводств, здійснене польським урядом у 1947 р.;

воєнна операція Армії Крайової проти загонів УПА на завершальному етапі Другої світової війни.

Запитання 7

Із якою метою в Україні наприкінці 1940 — на початку 1950-х рр. було розгорнуто кампанії боротьби проти «космополітизму» та «низькопоклонства перед Заходом»? 

варіанти відповідей

посилити роль української національної інтелігенції в суспільстві;

відновити тотальний політико-ідеологічний контроль за суспільством;

мобілізувати суспільство на здійснення відбудови народного господарства;

переконати радянське суспільство в перевагах соціалізму над капіталізмом.

Запитання 8

Унаслідок Другої світової війни до складу УРСР увійшли українські землі, які в міжвоєнний період (1921—1938 рр.) перебували у складі:

варіанти відповідей

Німеччини, Польщі, Угорщини;

Чехословаччини, Литви, Румунії;

Польщі, Румунії, Чехо-Словаччини;

Литви, Німеччини, Угорщини.

Запитання 9

За оцінками історика О. Бойка, «..характерною рисою стратегії радянського керівництва в процесі відновлення господарства було повернення до довоєнної моделі розвитку народного господарства». Що було покладено в основу вказаної моделі?

варіанти відповідей

розвиток базових галузей важкої промисловості за рахунок ресурсів сільського господарства;

співіснування державного, кооперативного і приватного секторів господарства;

спрямування основних капіталовкладень у легку промисловість, соціальну сферу;

скорочення державних дотацій воєнно-промислового комплексу

Запитання 10

Який із фрагментів документів слід використовувати, характеризуючи суспільно-політичне життя в Україні в період післявоєнної відбудови (1945 — початок 1950-х рр.)?

варіанти відповідей

«Розпочалася робота з ліквідації неписьменності, посилюється пропагандистська робота серед населення. Використовуючи друковане слово, наша більшовицька партія формує свідомість радянської людини»;

«Опір набув великого поширення. Зброя, що залишилася з воєнних часів, стала умовою для розгортання селянської партизанської війни. Партизанські загони швидко розгорталися в лісостеповій зоні суцільної колективізації»;

«Зворотною стороною буржуазного націоналізму є безрідний космополітизм, який проявляється в плазуванні та низькопоклонстві перед іноземщиною. Безрідний космополітизм є зброєю в боротьбі проти соціалізму»;

«Провести широку роз’яснювальну роботу серед широких верств населення стосовно доцільності ліквідації так званої “Української автокефальної православної церкви” як осередку відвертої петлюрівщини...».

Запитання 11

Листівка такого змісту: «Переселення є наслідком дій УПА. Це важке, але необхідне рішення, яке забезпечить населенню спокійне життя у нових умовах, які приготовлені владою на інших територіях Речі Посполитої. Ті, хто не підкоряться наказу і залишаться в околицях, охоплених переселенською акцією, будуть вважатися бандитами» поширювалась:

варіанти відповідей

урядом Української Радянської Соціалістичної Республіки;

урядом Польської Народної Республіки;

адміністрацією рейхскомісаріату «Україна»;

Українською головною визвольною радою.

Запитання 12

 1Утворення Народного комісаріату закордонних справ УРСР;

2 Завершення Другої світової війни;

3 Загибель командира УПА Р. Шухевича;

4 Кампанія боротьби з проявами «буржуазного націоналізму».


А Звільнення військовослужбовців із лав збройних сил, повернення евакуйованих, полонених, репатрійованих;

Б Відновлення та зміцнення ідеологічного контролю над суспільством;

В Посилення державної антицерковної кампанії;

Г Згасання організованого збройного опору радянській владі на західноукраїнських землях;

Д Перетворення України на суб’єкт міжнародних відносин.


В якому з варіантів відповідей правильно вказана відповідність між подіями та їх наслідками?

варіанти відповідей

1-А; 2-Г; 3-В; 4-Д;

1-Б; 2-В; 3-А 4-Г;

1-Д; 2-А; 3-Г; 4-Б;

1-В; 2-Д; 3-Б; 4-А.

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест