1. Для племен Трипільської культури було характерним:
2. Яку із зображених на фото монет викарбовано на честь скіфського царя?
3.Перехід від привласнюючого господарства до відтворюючого — це характерна риса розвитку людського суспільства в епоху
4. Якою цифрою на картосхемі позначено місцезнаходження історичної пам'ятки, зображеної на фото?
5. Галузь історичної науки, що вивчає речові (матеріальні) пам’ятки шляхом розкопок і лабораторних досліджень та реконструює за ними давню історію суспільства, називається
6. На картосхемі штрихуванням позначено територію державного утворення
7.Поява першого керамічного посуду - це характерна риса епохи
8. Якою цифрою на картосхемі позначено Місце розташування Мізинської стоянки - археологічної пам’ятки доби палеоліту?
9. Освоєння нового матеріалу для виготовлення знарядь праці — міді, утвердження відтворюючих форм господарювання — це характерні риси розвитку людського суспільства в епоху
10. Реконструкція, зображена на рисунку, відображає життя та побут
11.Які найголовніші причини грецької колонізації Північного Причорномор’я та Криму в VІІI–VІ ст. до н. е.?
12. У яку історико-археологічну добу людиною винайдено знаряддя праці, що зображені на рисунку?
13. Найдавніший, за писемними джерелами, народ Північного Причорномор’я —
14. Проаналізуйте зображену картосхему. Картосхема дає змогу
1 окреслити територію Антського царства.
2 указати основний шлях грецької колонізації.
3 визначити межі розселення племен трипільської культури.
4 указати територію Боспорського царства.
5 окреслити територію Великої Скіфії.
6 указати напрямок походу перського царя Дарія І.
7 визначити торговельний шлях «із варяг у греки».
15. Грецька колонізація Північного Причорномор’я та Криму спричинена
16. У яку історико-археологічну добу людиною вперше винайдено знаряддя праці, що зображені на рисунку?
17. Складовою частиною якої експозиції історичного музею є зображені пам’ятки?
18. Археологія — це галузь історичної науки, що вивчає
19. Установіть відповідність між назвами античних міст-колоній Північного Причорномор’я і Криму та їхнім місцем розташування.
1 Ольвія
2 Пантікапей
3 Херсонес
4 Тіра
20. Установіть відповідність між досягненням у розвитку людства та періодом стародавньої історії України.
1 відокремлення скотарства від землеробств А палеоліт
2 поява мистецтва та релігійних уявлен Б мезоліт
3 перехід до відтворюючих форм господарювання В неоліт
4 опанування мікролітичної техніки обробки каменю Г енеоліт
Д ранній залізний вік
21. Розташуйте археологічні пам’ятки, зображені на фото, за часом їх створення.
22. На якому етапі розвитку первісного суспільства на українських землях уперше з’являються наскельні малюнки, різьблені орнаменти на виробах, прикраси?
23. Установіть послідовність історичних процесів Стародавньої історії України.
А панування сарматів у Причорноморських степах
Б Велике розселення слов'ян
В початок грецької колонізації Північного Причорномор'я
Г розселення племен трипільської культури на території України
24. Установіть відповідність між періодом стародавньої історії України та змінами, що відбулися в цей період у житті суспільства.
1 палеоліт А винайдення водного транспорту (плота, човна), приручення перших тварин
2 мезоліт Б перехід до осілого способу життя, приручення більшості свійських тварин
3 неоліт В використання перших знарядь праці, зародження мистецтва та релігійних уявлень
4 бронзовий вік Г витіснення каменю штучним матеріалом у виробництві знарядь праці, приручення коня
Д використання плуга для обробки землі, панування кочівників у степовій частині України
25. Що з наведеного стосується історії скіфських племен?
1 налагодження торговельних зв’язків із грецькими містами-колоніями
2 утвердження монотеїстичної релігії
3 здійснення грабіжницьких походів проти Римської імперії
4 витіснення на Кримський півострів сарматськими племенами
5 створення загонів важкоозброєної піхоти
6 винайдення колісного транспорту
7 панування в образотворчому мистецтві «звіриного стилю»
26.Що з наведеного стосується історії сарматських племен?
1 грабіжницькі напади на придунайські провінції Римської імперії
2 створення рабовласницької держави
3 ведення осілого способу життя
4 формування загонів важкоозброєної кінноти
5 витіснення кіммерійців на Кримський півострів
6 поширення християнства серед панівної верстви суспільства
7 збереження пережитків матріархату
27. На картосхемі позначено місця стоянок первісних людей доби палеоліту.
Якою цифрою на картосхемі позначено стоянку, де археологи знайшли пам’ятку, зображену на фото?
28. Укажіть фото, на якому зображено археологічну пам’ятку, створену майстрами трипільської культури.
29. З’ясуйте, складовою якої експозиції історичного музею є пам’ятки, зображені на кожному з фото.
А «Дивосвіт Трипілля»
Б «Античні міста-держави Північного Причорномор’я»
В «Кочовики раннього залізного віку»
Г «Язичництво давніх слов’ян»
Д «Духовний світ людей доби палеоліту»
30. Витвір ювелірного мистецтва, зображений на фото, створено на замовлення
31. Яке знаряддя праці пов’язане зі змінами в господарському житті людей у період неоліту?
31. Яке знаряддя праці пов’язане зі змінами в господарському житті людей у період неоліту?
32. Що спільного в господарській діяльності людей періоду палеоліту та мезоліту?
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома