1. Створення в Одесі першої в Російській імперії (другої у світі) бактеріологічної станції пов’язано з ім’ям
2. Хто є автором картини, репродукцію якої зображено?
3. Про якого митця йдеться в цитованому документі?
«На початку XX ст. на оперних сценах світу царювали четверо чоловіків — Баттістіні, Карузо, Тітто Руффо, Шаляпін. І лише одна жінка спромоглася сягнути їхніх висот і стати врівень з ними. Найвимогливіші критики світу називали її “Незабутньою Аїдою”, “Найчарівнішою Чіо-Чіо-Сан”, “Вражаючою Валькірією”...»
4. Микола Лисенко — це видатний український
5. Про кого І. Франко сказав: «...Він був одним із батьків новочасного українського театру, визначним артистом та при тім великим драматургом, якому рівного не має наша література...»?
6. Чому в школах Галичини на початку ХХ ст. була обов’язковою для вивчення німецька мова?
7. Яку пам'ятку архітектури України зі списку Світової спадщини ЮНЕСКО зображено на фото?
8. Установіть відповідність між прізвищами митців і сферами їхньої творчості (фактами біографії).
1 М. Лисенко
2 М. Пимоненко
3 С. Гулак-Артемовський
4 М. Леонтович
А художник, член Товариства «передвижників», автор картин «Весілля в Київській губернії», «Свати», «Ворожіння», «Ярмарок»
Б композитор, автор хорових поем «Легенда», «Моя пісня», класичних обробок українських пісень «Козака несуть», «Дударик», «Щедрик»
В живописець-баталіст, графік, автор картин «Похід запорожців на Крим», «Бій Максима Кривоноса з Ієремією Вишневецьким»
Г композитор, співак, драматург, соліст Флорентійської опери, Російської імператорської опери, автор опери «Запорожець за Дунаєм»
Д композитор, етнограф, учасник громадівського руху, автор опер «Різдвяна ніч», «Утоплена», «Тарас Бульба», «Енеїда»
9. Установіть відповідність між прізвищем діяча та фактом його біографії.
1.М. Шашкевич
2.І. Могильницький
3.Ю. Бачинський
4.М. Грушевський
А натхненник та ідейний лідер «Руської трійці»
Б один із лідерів радикального руху в Галичині
В організатор освітнього Товариства галицьких греко-католицьких священиків
Г автор фундаментальної праці з історії України
Д засновник кооперативного руху в Галичині
10. Установіть відповідність між іменами митців та їхніми характеристиками (фактами біографії).
1 С. Васильківський
2 С. Гулак-Артемовський
3 М. Садовський
4 А. Кримський
А мікробіолог, епідеміолог, організатор першої в Російській імперії кафедри бактеріології
Б оперний співак, композитор, драматург, автор опери «Запорожець за Дунаєм»
В актор, режисер, громадський діяч, за сновник першого українського стаціонарного театру
Г творець українського сходознавства, історик літератури, письменник, перекладач
Д український живописець, автор пейзажів («Дніпровські плавні»), творів на історичну тематику («Козаки в степу»)
11. У якому уривку з історичного джерела йдеться про роль і місце в українській культурі зображеного діяча?
12. Про якого діяча йдеться в уривку з історичного джерела:
«Його геній виявився здатним поєднувати інтелектуальну напругу, спрямовану на створення фундаментальних біологічних концепцій, з тяжкою, жертовною діяльністю в галузі медицини. Так, працюючи в Одесі, провів дослід самозараження тифом, а в 1892 р., розробляючи способи боротьби з епідемією холери у Франції, випив культуру збудника цієї смертельної хвороби...»?
13. Яка з картин, зображених на фото, належить пензлю О. Мурашка?
14.Укажіть пам’ятку, що є прикладом архітектури модерн.
15. Укажіть авторство наведених досліджень.
1 Д. Яворницький
2 А. Кримський
3 І. Мечников
4 М. Грушевський
А «Історія запорозьких козаків»
Б «Історія Туреччини та її письменства»
В «Генеалогічні міркування (про походження багатоклітинних)»
Г «Історія русів»
Д «Історія України-Руси»
16. Укажіть світлину із зображенням композитора, музика якого стала основою Державного Гімну України.
17. Укажіть діячів українського професійного театру.
18. На фото зображено діяча, який наприкінці XIX ст. очолив
19. У 1875 році було відкрито університет
20. На фото зображено видатну українську
21.Увідповідніть прізвище історичного діяча з фактами його біографії.
1 Б. Ханенко
2 Є. Чикаленко
3 М. Драгоманов
4 Б. Грінченко
А землевласник, агроном, меценат, видавець щоденних україномовних газет «Громадська думка», «Рада»
Б промисловець, меценат, колекціонер, член Київського товариства старожитностей і мистецтв
В учений, винахідник, громадський діяч, ініціатор відкриття Харківського університету
Г політичний діяч, історик, засновник Вільної української друкарні в Женеві
Д етнограф, мовознавець, один із фундаторів «Братства тарасівців», засновник київського товариства «Просвіта»
22. Укажіть спільну ознаку картин, репродукції яких наведено.
23. Що було характерним для розвитку української культури в другій половині XIX – на початку XX ст.?
24. У якому регіоні України культурно-просвітнє товариство «Просвіта» розпочало свою діяльність у 1868 р.?
25. «Його праця – подвиг. Навіть короткий перелік його заслуг [рятував людство від епідемій чуми, холери, дифтерії, висипного тифу] завжди вражатиме…», – писав Ілля Мечніков про свого друга
26. Установіть відповідність між діячем і сферою його діяльності.
1 І. Мечников
2 С. Васильківський
3 Д. Яворницький
4 М. Кропивницький
А історія
Б музика
В живопис
Г театр
Д медицина
27. Укажіть портрет діяча, про якого йдеться в уривку з історичного джерела: «Значення його мистецтва для української музики таке саме, як Глінки для росіян, Шопена для поляків, Сметани для чехів чи Гріга для норвежців. Бо, крім «Запорожця за Дунаєм», справді мистецької музики до нього не було…».
28. Хто з митців у листі так описав свою роботу над однією з картин:
«Я зовсім ненароком відвернув полотно і не втерпів, узявся за палітру, і ось тижнів два без віддиху живу з ними, не можу розлучитися - веселий народ! Недарма про них Гоголь писав, усе це правда! Чортячий народ! Ніхто в цілім світі не відчував так глибоко Свободи, Рівності й Братерства. Усе Запорожжя лишалось вільним, нікому не підкорилося...»?
А І. Рєпін Б І. Труш В М. Пимоненко Г В. Тропінін
29. У якому році відкрито Чернівецький університет?
30.Створення в Одесі першої в Російській імперії (другої у світі) бактеріологічної станції пов’язано з ім’ям
31. На фото зображено будівлю
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома