Система протиставлення ПРИГОЛОСНИХ фонем за розпізнавальними ознаками включає розрізнення за:
Який рівень слухового сприймання забезпечує розпізнавання звуків мовлення за їхніми корисними ознаками і стабілізацію слухового сприймання?
Встановіть відповідність між етапом формування перцептивного рівня слухового сприймання (ПРСС) та кількістю слів, якими володіє дитини:
початковий етап формування -
ПРСС відсутній -
завершення формування ПРСС -
основний етап формування ПРСС -
1 - до 10 слів, 2 - 0 слів або одиничні слова, 3 - приблизно 100 слів, 4 - приблизно 40 слів.
У який віковий період дія контролю визначає яким шляхом буде проходити формування у дитини фонологічної складової мовлення (патологічно чи непатологічно)?
За якими критеріями дитина відбирає звуки на слух?
З психологічної точки зору в дії контролю можна виділити такі структурні компоненти:
Який рівень слухового сприймання забезпечує розрізнення звуків мовлення на слух та їхню імітацію у власному мовленні?
При патологічному типі формування фонематичних уявлень відбувається на основі власної неправильної вимови дитини.
Встановіть відповідність між фонематичним процесом та його рівнем ієрархії - I, II, III, IV.
слухова (фонетична) увага
фонематичне сприймання
фонематичні уявлення
слуховий (фонематичний) контроль
Про що свідчить наявність лепету?
Обстеження фонематичних уявлень здійснюють за допомогою:
Які з означених пар українських слів можна використати для обстеження фонематичного сприймання?
При патологічному типі формування фонематичних уявлень відбувається на основі власної неправильної вимови дитини.
Відповідь:
Оберіть специфічні ознаки, які характерні для дитини з ІІІ рівнем ЗНМ:
Оберіть 1 найхарактерніший діагностичний критерії за яким відрізняють ІІІ рівень ЗНМ від ІІ рівня
ЗНМ - це
Загальний недорозвиток мовлення - характерне логопедичне заключення для дітей із інтелектуальними порушеннями
Відповідь:
Група факторів, до якої відносять двомовність у сім'я, несприятниві умови виховання, емоційну депривацію тощо, називається:
Оберіть специфічні ознаки, які характерні для дитини з І рівнем ЗНМ:
Час початку дії патологічного чинника при ЗНМ:
Знайдіть вдповідність між терміном та його ознакою (ЗНМ - ЗМР)
1. характер патологічного чинника - органічний -
2. характер патологічного чинника - не органічний -
3. не потребує обов'язкової логопедичної роботи, порушення може "пройти" самостійно -
4. виправлення порушення відбувається лише за умови цілеспрямованої логопедичної роботи -
Оберіть 1 найхарактерніший діагностичний критерії за яким відрізняють ІІ рівень ЗНМ від І рівня
Які порушення мовлення з клініко-педагогічної класифікації належать до групи ЗНМ?
Нормативний термін формування узагальненого лексичного значення слова
Відповідь:
Встановіть відповідність між назвою типів словесних зв'язків та словесною асоціацією
Встановіть послідовність у формуванні різних рівнів лексичних узагальнень:
Встановіть відповідність між назвою типів словесних зв'язків та словесною асоціацією
Встановіть відповідність між назвою та значенням різних рівнів лексичних узагальнень
Оберіть граматичні категорії іменника
Оберіть граматичні категорії дієслова:
Граматична сторона мовлення має такі розділи:
Найменша неподільна значуща частина слова-це...
Засвоєння синтаксичних значень відношень у дитини відбувається у віці
Психологічний механізм розвитку лексики, який впливає на забезпечення великої кількості похідних слів у словнику
Психологічний механізм розвитку лексики, який забезпечує засвоєння значення слова та впливає на способи засвоєння слів
Найвищий рівень оволодіння правилами словотвору з урахуванням всіх правил та всіх виключень
Нормативний термін формування узагальненого лексичного значення слова
Поява в мовленні дитини речень з 2-3 слів свідчить про
Предикативною функцією слова дитина оволодіває у віці
Знайдіть відповідність між типами зв'язків слів у словосполученні та їх значенням
Встановіть відповідність між морфемою та її функцією
Визначте рівень ЗНМ за наступною симптоматикою:
Дитина володіє фразовим мовленням. Фрази здебільшого у формі простих непоширених та поширених речень, що насичені помилками морфологічного походження. Складні речення дитина вживає рідко, переважно на вимогу дорослих. Словник збіднений, дитина часто неправильно вживає слова схожі за значенням. Найбільші труднощі стосуються використання прийменників. Діалогічне мовлення сформовано значно краще, ніж монологічне. Серед монологічних висловів дитині доступні прості описи та невеликі перекази.
Визначте рівень ЗНМ за наступною симптоматикою:
Дитина 4 років. Порушена вимова сонорів [р], [р'], усіх свистячих із заміною на шиплячі, навички довільного звукового аналізу у зародковому стані, дитина не володіє узагальненим значенням слова, має аграматизми, пов'язані з уживанням окремих відмінкових форм іменників чоловічого та середнього роду (під деревоЮ, біля слонИ). Уміє складати розповіді та переказувати знайомі тексти, додаючи до них елементи фантазування.
\
Визначте рівень ЗНМ за наступною симптоматикою:
Дитина володіє розгорнутим фразовим мовленням. Фрази поширені у формі простих та складних речень. Однак в мовленні спостерігаються окремі аграматизми пов’язані з вживанням складних та атипових граматичних форм.
Словник у цілому задовольняє комунікацію дитини, однак є труднощі з оволодінням абстрактними словесними поняттями. Зв’язне мовлення у задовільному стані проте не досить виразне, у текстах спостерігається часте та невиправдне повторюване вживання одних і тих самих слів. Є труднощі у розгортанні монологічного вислову (придумай своє продовження розповіді, придумай свій початок розповіді).
Визначте рівень ЗНМ за наступною симптоматикою:
Дитина володіє фразовим мовленням, але фрази здебільшого непоширені та аграматичні. У словнику відчувається значний дефіцит слів зі збірним та абстрактним значенням. Серед частин мови найбільше представлені іменник. Однак частина іменників та декілька дієслів, що покривають основні комунікативні потреби дитини, використовуються як універсальні. Мовлення невиразне одноманітне.
Визначте звук за профілем:
Визначте звук за профілем:
Визначте звук за профілем:
Визначте звук за профілем:
Визначте звук за профілем:
Визначте звук за профілем:
Визначте звук за профілем:
Встановіть відповідність між рівнем ЗНМ та характеристикою лексичної складової мовлення
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома