тест для іспиту

Додано: 12 січня 2022
Предмет: Іспанська мова, 10 клас
Тест виконано: 44 рази
53 запитання
Запитання 1

Система протиставлення ПРИГОЛОСНИХ фонем за розпізнавальними ознаками включає розрізнення за:


варіанти відповідей

твердістю-м’якістю

     


 дзвінкістю-глухістю

місцем і способом творення

участю губ

рядом та підйомом

Запитання 2

Який рівень слухового сприймання забезпечує розпізнавання звуків мовлення за їхніми корисними ознаками і стабілізацію слухового сприймання?


варіанти відповідей

сенсорний


перцептивний

імітаційний

Запитання 3

Встановіть відповідність між етапом формування перцептивного рівня слухового сприймання (ПРСС) та кількістю слів, якими володіє дитини:

початковий етап формування -

ПРСС відсутній -

завершення формування ПРСС -

основний етап формування ПРСС -


1 - до 10 слів, 2 - 0 слів або одиничні слова, 3 - приблизно 100 слів, 4 - приблизно 40 слів.

варіанти відповідей

1 -приблизно 40 слів, 2 - 0 слів або одиничні слова, 3 - приблизно 100 слів, 4 -до 10 слів.


1 - 0 слів або одиничні слова, 2 - до 10 слів, 3 - приблизно 40 слів, 4 - приблизно 100 слів.


1 - до 10 слів, 2 - 0 слів або одиничні слова, 3 - приблизно 100 слів, 4 - приблизно 40 слів.


1 -приблизно 100 слів, 2 - 0 слів або одиничні слова, 3 - до 10 слів, 4 - приблизно 40 слів.


Запитання 4

У який віковий період дія контролю визначає яким шляхом буде проходити формування у дитини фонологічної складової мовлення (патологічно чи непатологічно)?


варіанти відповідей

1 - 2 роки

2- 4 роки

4-5 років

1р.8 міс. - 2 роки

Запитання 5

За якими критеріями дитина відбирає звуки на слух?

варіанти відповідей

зорове орієнтування дитини на обличчя того, хто говорить.

артикуляційна доступність


 обізнаність дитини як артикулюється той чи інший звук


Запитання 6

З психологічної точки зору в дії контролю можна виділити такі структурні компоненти:


варіанти відповідей

створення і реалізація програми корекції помилок


контрольний вибір


зіставлення результату і еталона


контрольна дія


ухвалення рішення про помилку


еталонна складова контролю


Запитання 7

Який рівень слухового сприймання забезпечує розрізнення звуків мовлення на слух та їхню імітацію у власному мовленні?


варіанти відповідей

перцептивний


сенсорний

імітаційний

Запитання 8

При патологічному типі формування фонематичних уявлень відбувається на основі власної неправильної вимови дитини.


варіанти відповідей

Неправильно

Правильно

Запитання 9

Встановіть відповідність між фонематичним процесом та його рівнем ієрархії - I, II, III, IV.

слухова (фонетична) увага

фонематичне сприймання

фонематичні уявлення

слуховий (фонематичний) контроль

варіанти відповідей

1 - ІІІ, 2 - ІІ, 3 - І, 4 - ІV.

1 - I, 2 - II, 3 - III, 4 - IV.

1 - II, 2 - I, 3 - IV, 4 -III.

1 - IV, 2 - II, 3 - III, 4 - I.

Запитання 10

Про що свідчить наявність лепету?


варіанти відповідей

про сформованість перцептивного рівня слухового сприймання

про правильний розвиток мовно-рухового аналізатора дитини

 


про сформованість сенсорного рівня слухового сприймання

Запитання 11

Обстеження фонематичних уявлень здійснюють за допомогою:

варіанти відповідей

фонематичного контролю

фонематичної уваги



 

звукового аналізу

фонематичного слуху

фонематичної пам’яті

Запитання 12

Які з означених пар українських слів можна використати для обстеження фонематичного сприймання? 

варіанти відповідей

дис-ліс

рис-лис


роса-роза

 лама-рама

дрон-трон

дочка-точка

гілка-білка

дрова-трава

Запитання 13

При патологічному типі формування фонематичних уявлень відбувається на основі власної неправильної вимови дитини.

Відповідь:


варіанти відповідей

Неправильно

Правильно

Запитання 14

Оберіть специфічні ознаки, які характерні для дитини з ІІІ рівнем ЗНМ:

варіанти відповідей

у мовленні більшою мірю експресивні аграматизми, ніж імпресивні

наявність розгорнутого фразового мовлення

в активному словнику дитини велика кількість імпресивних і експресивних аграматизмів

лексична складова мовлення майже відповідає нормі, труднощі із оволодінням абстрактними поняттями та узагальненим лексичним значенням слова

порушення складової структури слова (спрощення, перестоновки,повторення складів)

звуковимова набдижена до норми, невелика кількість замін та змішувань сонорів та африкатів

Запитання 15

Оберіть 1 найхарактерніший діагностичний критерії за яким відрізняють ІІІ рівень ЗНМ від ІІ рівня



варіанти відповідей

труднощі в оволодінні лексико-граматичними конструкціями

поява фразового мовлення (2 слова - суб'єкт і предикат)

наявність розгорнутого фразового мовлення зі значними експресивними аграматизмами

розширення активного словника дитини за рахунок прикметників, прислівників, числівників.

Запитання 16

ЗНМ - це



варіанти відповідей

група системних порушень мовлення, що проявляються у недорозвитку усіх його складових (фонетико-фонематичної, лексичної, граматичної, зв'язного мовлення)у дітей з нормальним слухом, збереженим інтелектом та первинно збереженою емоційною сферою емоційною сферою

це група порушень мовлення у дітей з нормальним слухом, первинно збереженим інтелектом та первинно

це група системних порушень мовлення у дітей з нормальним слухом, первинно збереженим інтелектом та первинно збереженою емоційною сферою.

Запитання 17

Загальний недорозвиток мовлення - характерне логопедичне заключення для дітей із інтелектуальними порушеннями

Відповідь:


варіанти відповідей

правильно

неправильно

Запитання 18

Група факторів, до якої відносять двомовність у сім'я, несприятниві умови виховання, емоційну депривацію тощо, називається:



 

варіанти відповідей

психогенні

соціогенні

ендогенні

екзогенні причини

Запитання 19

Оберіть специфічні ознаки, які характерні для дитини з І рівнем ЗНМ:


 


  

 


варіанти відповідей

в активному словнику дитини велика кількість імпресивних та еспресивних аграматизмів


відсутність фрази

поява фрази

активне використання жестів під час комунікації

порушення складової структури слова (спрощення, перестановки, повторення складіі)

експресивне мовлення значно відстає від норми, дитина користується окремими словами чи звукокомплексами

Запитання 20

Час початку дії патологічного чинника при ЗНМ:


 


варіанти відповідей

ранній вік

 внутрішньоутробно і ранній вік

 


 внутрішньоутробно

Запитання 21

Знайдіть вдповідність між терміном та його ознакою (ЗНМ - ЗМР)

1.    характер патологічного чинника - органічний -

2.    характер патологічного чинника - не органічний -

3.    не потребує обов'язкової логопедичної роботи, порушення може "пройти" самостійно -

4.    виправлення порушення відбувається лише за умови цілеспрямованої логопедичної роботи -

 

варіанти відповідей

1 - ЗМР, 2 - ЗНМ, 3 - ЗНМ, 4 - ЗМР.

1 - ЗНМ, 2 - ЗМР, 3 - ЗМР - 4 - ЗНМ.

1 - ЗМР, 2 - ЗНМ, 3 - ЗМР - 4 - ЗНМ.

Запитання 22

Оберіть 1 найхарактерніший діагностичний критерії за яким відрізняють ІІ рівень ЗНМ від І рівня



варіанти відповідей

наявність розгорнутого фразового мовлення

труднощі в оволодінні лексико-граматичними конструкціями

поява фразового мовлення ( 2 слова - суб'єкт і предикат)

розширення активного словника дитини за рахунок прикметників, прислівників, числівників

Запитання 23

Які порушення мовлення з клініко-педагогічної класифікації належать до групи ЗНМ?


варіанти відповідей

стерта форма дизартрії


дизартрія (за умови порушення і лексико-граматичної складової мовлення)

 поліморфна дислалія


алалія сенсорна

ринолалія

ринолалія (за умови порушення і лексико-граматичної складової мовлення)

алалія моторна

Запитання 24

Нормативний термін формування узагальненого лексичного значення слова

Відповідь:  

 

варіанти відповідей

6-7 років

2,5-3 роки

4 роки

10 міс. - 2 роки

Запитання 25

Встановіть відповідність між назвою типів словесних зв'язків та словесною асоціацією




варіанти відповідей

банан-апельсин, картопля-буряк, трамвай-тролейбус - образні; дощ - падає, вітер-сильний -парадигматичні; диван-меблі; тарілка-посуд – понятійні,

дощ - падає, вітер-сильний - образні; диван-меблі; тарілка-посуд – понятійні; банан-апельсин, картопля-буряк, трамвай-тролейбус - парадигматичні.

диван-меблі; тарілка-посуд – образні; диван-меблі; тарілка-посуд –понятійні; банан-апельсин, картопля-буряк, трамвай-тролейбус - парадигматичні.

Запитання 26

Встановіть послідовність у формуванні різних рівнів лексичних узагальнень:


варіанти відповідей

1) узагальнене лексичне значення – 1, категоріальне значення – 2, контекстуальне значення – 3, вузькоконкретні значення слів – 4.

2) узагальнене лексичне значення – 1, категоріальне значення – 3, контекстуальне значення – 2, вузькоконкретні значення слів – 4.

3) узагальнене лексичне значення – 2, категоріальне значення – 3, контекстуальне значення – 1, вузькоконкретні значення слів – 4.

4 )узагальнене лексичне значення – 1, категоріальне значення – 4, контекстуальне значення – 2, вузькоконкретні значення слів – 3.

Запитання 27

 

Встановіть відповідність між назвою типів словесних зв'язків та словесною асоціацією




варіанти відповідей

1) дощ - падає, вітер-сильний - парадигматичні , диван-меблі; тарілка-посуд – понятійні, банан-апельсин, картопля-буряк, трамвай-тролейбус - образні.

2) дощ - падає, вітер-сильний - понятійні, диван-меблі; тарілка-посуд – образні, банан-апельсин, картопля-буряк, трамвай-тролейбус - парадигматичні.

3) дощ - падає, вітер-сильний - образні, диван-меблі; тарілка-посуд – понятійні, банан-апельсин, картопля-буряк, трамвай-тролейбус - парадигматичні.

Запитання 28

Встановіть відповідність між назвою та значенням різних рівнів лексичних узагальнень


варіанти відповідей

універсальне значення, підходить до будь-якої ситуації, у якій використовується слово – категоріальне значення;

оволодіння елементарною узагальненою функцією слова, 1 слово вживається для позначення цілого класу однорідних предметів – контекстуальне значення;

назва предмета є невід’ємною від самого предмета і не може бути перенесена на інші, в тому числі і схожі предмети – узагальнене лексичне значення;

уміння визначати значення слова безпосередньо із змісту ситуації –ситуативні, вузькоконкретні значення.

універсальне значення, підходить до будь-якої ситуації, у якій використовується слово – категоріальне значення ;

оволодіння елементарною узагальненою функцією слова, 1 слово вживається для позначення цілого класу однорідних предметів – контекстуальне значення ;

назва предмета є невід’ємною від самого предмета і не може бути перенесена на інші, в тому числі і схожі предмети – ситуативні, вузькоконкретні значення ;

уміння визначати значення слова безпосередньо із змісту ситуації – узагальнене лексичне значення.

універсальне значення, підходить до будь-якої ситуації, у якій використовується слово – контекстуальне значення

оволодіння елементарною узагальненою функцією слова, 1 слово вживається для позначення цілого класу однорідних предметів – категоріальне значення

назва предмета є невід’ємною від самого предмета і не може бути перенесена на інші, в тому числі і схожі предмети – узагальнене лексичне значення

уміння визначати значення слова безпосередньо із змісту ситуації –ситуативні, вузькоконкретні значення.

універсальне значення, підходить до будь-якої ситуації, у якій використовується слово – контекстуальне значення;

оволодіння елементарною узагальненою функцією слова, 1 слово вживається для позначення цілого класу однорідних предметів – категоріальне значення;

назва предмета є невід’ємною від самого предмета і не може бути перенесена на інші, в тому числі і схожі предмети – узагальнене лексичне значення;

уміння визначати значення слова безпосередньо із змісту ситуації –ситуативні, вузькоконкретні значення.

універсальне значення, підходить до будь-якої ситуації, у якій використовується слово – категоріальне значення ;

оволодіння елементарною узагальненою функцією слова, 1 слово вживається для позначення цілого класу однорідних предметів – контекстуальне значення;

назва предмета є невід’ємною від самого предмета і не може бути перенесена на інші, в тому числі і схожі предмети – ситуативні, вузькоконкретні значення;

уміння визначати значення слова безпосередньо із змісту ситуації – узагальнене лексичне значення.

Запитання 29

Оберіть граматичні категорії іменника


варіанти відповідей

число

рід

особа

 відміна

відмінок

вид

Запитання 30

Оберіть граматичні категорії дієслова:


варіанти відповідей

   спосіб

  число

присудок

особа

розряд

рід

Запитання 31

Граматична сторона мовлення має такі розділи:


варіанти відповідей

фонологія

морфологія

семантика

синтаксис

семасіологія

морфеміка

Запитання 32

Найменша неподільна значуща частина слова-це...


варіанти відповідей

фонема

морфема

Запитання 33

Засвоєння синтаксичних значень відношень у дитини відбувається у віці


варіанти відповідей

1 р. 7 міс. – 1 р. 10 міс.

2 р.6 міс. - 4 р.

1 р.3 міс. - 1 р.6 міс.

Запитання 34

Психологічний механізм розвитку лексики, який впливає на забезпечення великої кількості похідних слів у словнику


варіанти відповідей

лексична системність

словотвір

різні рівні лексичних узагальнень

стабілізація слухового сприймання

Запитання 35

Психологічний механізм розвитку лексики, який забезпечує засвоєння значення слова та впливає на способи засвоєння слів


варіанти відповідей

словотвір

різні рівні лексичних узагальнень

лексична системність

різні рівні лексичних значень

стабілізація слухового сприймання

Запитання 36

Найвищий рівень оволодіння правилами словотвору з урахуванням всіх правил та всіх виключень


варіанти відповідей

кумуляція

генералізація

накопичення

Запитання 37

Нормативний термін формування узагальненого лексичного значення слова


варіанти відповідей

4 роки

6-7 років

2,5 - 3 роки

10 міс. - 2 роки

Запитання 38

Поява в мовленні дитини речень з 2-3 слів свідчить про



варіанти відповідей

розвиток операцій структурування наочної ситуації

оволодіння предикативної функцією слова

засвоєння синтаксичних значень відношень

Запитання 39

Предикативною функцією слова дитина оволодіває у віці


варіанти відповідей

1 р.7 міс. - 1 р. 10 міс.

1 р. 3 міс. – 1 р. 6 міс.

2 р. 6 міс. - 4 р.

Запитання 40

Знайдіть відповідність між типами зв'язків слів у словосполученні та їх значенням


варіанти відповідей

головне слово "вимагає", щоб залежне слово стояло у певному відмінку: співати пісню, піклуватися про батьків - узгодження;

залежне слово вживається в тій самій формі (роду, числа, відмінка), що й головне: чарівний голос, чарівна музика, чарівне дзеркало. - керування;

залежне слово приєднується до головного тільки за змістом: відповідати впевнено, любила грати, сидів думаючи, - прилягання

головне слово "вимагає", щоб залежне слово стояло у певному відмінку: співати пісню, піклуватися про батьків -керування

залежне слово вживається в тій самій формі (роду, числа, відмінка), що й головне: чарівний голос, чарівна музика, чарівне дзеркало. - узгодження

залежне слово приєднується до головного тільки за змістом: відповідати впевнено, любила грати, сидів думаючи, - прилягання

головне слово "вимагає", щоб залежне слово стояло у певному відмінку: співати пісню, піклуватися про батьків - прилягання;

залежне слово вживається в тій самій формі (роду, числа, відмінка), що й головне: чарівний голос, чарівна музика, чарівне дзеркало. - узгодження;

залежне слово приєднується до головного тільки за змістом: відповідати впевнено, любила грати, сидів думаючи, - керування .

Запитання 41

Встановіть відповідність між морфемою та її функцією


варіанти відповідей

закінчення - словотвір

префікс - словозміна

суфікс - словотвір

корінь - словотвір

закінчення - словозміна

префікс - словозміна

суфікс - словотвір

корінь - словозміна

закінчення - словозміна

префікс - словотвір

суфікс - словозміна

корінь - словотвір

закінчення - словозміна

префікс - словотвір

суфікс - словотвір

корінь - словотвір

закінчення - словотвір

префікс - словозміна

суфікс - словозміна

корінь - словотвір

Запитання 42

Визначте рівень ЗНМ за наступною симптоматикою:

Дитина володіє фразовим мовленням. Фрази здебільшого у формі простих непоширених та поширених речень, що насичені помилками морфологічного походження. Складні речення дитина вживає рідко, переважно на вимогу дорослих. Словник збіднений, дитина часто неправильно вживає слова схожі за значенням. Найбільші труднощі стосуються використання прийменників. Діалогічне мовлення сформовано значно краще, ніж монологічне. Серед монологічних висловів дитині доступні прості описи та невеликі перекази.

варіанти відповідей

І рівень ЗНМ

ІІ рівень ЗНМ

ІІІ рівень ЗНМ

ІV рівень ЗНМ

жодна відповідь не підходить

Запитання 43

Визначте рівень ЗНМ за наступною симптоматикою:

Дитина 4 років. Порушена вимова сонорів [р], [р'], усіх свистячих із заміною на шиплячі, навички довільного звукового аналізу у зародковому стані, дитина не володіє узагальненим значенням слова, має аграматизми, пов'язані з уживанням окремих відмінкових форм іменників чоловічого та середнього роду (під деревоЮ, біля слонИ). Уміє складати розповіді та переказувати знайомі тексти, додаючи до них елементи фантазування.

\

варіанти відповідей

I рівень ЗНМ

IІ рівень ЗНМ

IІІ рівень ЗНМ

жодна відповідь не підходить

IV рівень ЗНМ

Запитання 44

Визначте рівень ЗНМ за наступною симптоматикою:

Дитина володіє розгорнутим фразовим мовленням. Фрази поширені у формі простих та складних речень. Однак в мовленні спостерігаються окремі аграматизми пов’язані з вживанням складних та атипових граматичних форм.

Словник у цілому задовольняє комунікацію дитини, однак є труднощі з оволодінням абстрактними словесними поняттями. Зв’язне мовлення у задовільному стані проте не досить виразне, у текстах спостерігається часте та невиправдне повторюване вживання одних і тих самих слів. Є труднощі у розгортанні монологічного вислову (придумай своє продовження розповіді, придумай свій початок розповіді).


варіанти відповідей

I рівень ЗНМ

IІ рівень ЗНМ

IІІ рівень ЗНМ

IV рівень ЗНМ

жодна відповідь не підходить

Запитання 45

Визначте рівень ЗНМ за наступною симптоматикою:

Дитина володіє фразовим мовленням, але фрази здебільшого непоширені та аграматичні. У словнику відчувається значний дефіцит слів зі збірним та абстрактним значенням. Серед частин мови найбільше представлені іменник. Однак частина іменників та декілька дієслів, що покривають основні комунікативні потреби дитини, використовуються як універсальні. Мовлення невиразне одноманітне.


варіанти відповідей

І рівень ЗНМ

ІІ рівень ЗНМ

ІІІ рівень ЗНМ

IV рівень ЗНМ

жодна відповідь не підходить

Запитання 46

 Визначте звук за профілем:


варіанти відповідей

В

П

Ф

А

М

Б

Запитання 47

 Визначте звук за профілем:


варіанти відповідей

Х

Г

К

 Ґ

Запитання 48

Визначте звук за профілем:

варіанти відповідей

Д

Т

Л

ДЖ

Н

Ж

Запитання 49

Визначте звук за профілем:

варіанти відповідей

Т

Д

Н

Л

Запитання 50

Визначте звук за профілем:

варіанти відповідей

Б

Т

П

О

М

А

Запитання 51

 Визначте звук за профілем:

варіанти відповідей

Ч

Ж

С

Ш

З

Запитання 52

Визначте звук за профілем:

варіанти відповідей

В

П

М

Ф

Б

Запитання 53

Встановіть відповідність між рівнем ЗНМ та характеристикою лексичної складової мовлення


варіанти відповідей

·       поява дієслів в активному словнику дитини, пізніше з'являються якісні прикметники, користуються займенниками, прийменники майже не вживають – ІІ рівень ЗНМ

 

·       обмежений активний словник, який включає окремі звукокомплекси та слова, що незрозумілі оточуючим – ІІ рівень ЗНМ

 

·       активний словник дає можливість вільно спілкуватись на побутовому рівні; певні труднощі в оволодінні узагальненим лексичним значенням слова, лексико-семантичними явищами – ІV рівень ЗНМ


·       поява дієслів в активному словнику дитини, пізніше з'являються якісні прикметники, користуються займенниками, прийменники майже не вживають – І рівень ЗНМ

 

·       обмежений активний словник, який включає окремі звукокомплекси та слова, що незрозумілі оточуючим – ІІ рівень ЗНМ

 

·       активний словник дає можливість вільно спілкуватись на побутовому рівні; певні труднощі в оволодінні узагальненим лексичним значенням слова, лексико-семантичними явищами – ІІІ рівень ЗНМ

·       поява дієслів в активному словнику дитини, пізніше з'являються якісні прикметники, користуються займенниками, прийменники майже не вживають – ІІ рівень ЗНМ

 

·       обмежений активний словник, який включає окремі звукокомплекси та слова, що незрозумілі оточуючим – І рівень ЗНМ

 

·       активний словник дає можливість вільно спілкуватись на побутовому рівні; певні труднощі в оволодінні узагальненим лексичним значенням слова, лексико-семантичними явищами – ІІІ рівень ЗНМ

·       поява дієслів в активному словнику дитини, пізніше з'являються якісні прикметники, користуються займенниками, прийменники майже не вживають – І рівень ЗНМ

 

·       обмежений активний словник, який включає окремі звукокомплекси та слова, що незрозумілі оточуючим – ІІ рівень ЗНМ

 

·       активний словник дає можливість вільно спілкуватись на побутовому рівні; певні труднощі в оволодінні узагальненим лексичним значенням слова, лексико-семантичними явищами – ІV рівень ЗНМ

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест