Тест для педагогічних працівників щодо знання Наказу МОН України № 1646 від 28.12.19 «Деякі питання реагування на випадки булінгу та застосування заходів виховного впливу в закладах освіти».

Додано: 5 січня
Предмет:
10 запитань
Запитання 1

Які випадки належать до булінгу в закладах освіти?

варіанти відповідей

ті, що відбуваються у часи навчання в приміщеннях закладу та за межами школи, якщо дитина не знаходиться у школі;

ті, що відбуваються безпосередньо в приміщеннях закладу та на прилеглих до нього територіях та за межами закладу освіти під час заходів, передбачених освітньою програмою, та інших освітніх заходів, що організовуються за згодою керівника закладу освіти, в тому числі дорогою до (із) закладу освіти;

ті, що відбуваються виключно в приміщеннях закладу освіти;


ті, що відбуваються в приміщеннях закладу освіти та прилеглих до нього територіях та за межами закладу освіти під час заходів, передбачених освітньою програмою, та інших освітніх заходів, що організовуються за згодою керівника закладу освіти і стосуються лише здобувачів освіти;

Запитання 2

Назвіть ознаки булінгу (оберіть усі вірні варіанти).

варіанти відповідей

систематичність;

умисне позбавлення їжі, одягу, коштів, документів, іншого майна або можливості користуватися ними, перешкоджання в отриманні освітніх послуг, примушування до праці та інші правопорушення економічного характеру;

словесні образи, погрози, у тому числі щодо третіх осіб, приниження, переслідування, залякування, інші діяння, спрямовані на обмеження волевиявлення особи;

будь-яка форма небажаної вербальної, невербальної чи фізичної поведінки сексуального характеру, зокрема принизливі погляди, жести, образливі рухи тіла, прізвиська, образи, жарти, погрози, поширення образливих чуток;

будь-яка форма небажаної фізичної поведінки, зокрема ляпаси, стусани, штовхання, щипання, шмагання, кусання, завдання ударів.

Запитання 3

Кого називають кривдником (булером)?

варіанти відповідей

учасник освітнього процесу, в тому числі малолітня чи неповнолітня особа, щодо якої було вчинено булінг (цькування);

свідок та (або) безпосередній очевидець випадку булінгу (цькування);

учасник освітнього процесу, в тому числі малолітня чи неповнолітня особа, яка вчиняє булінг (цькування) щодо іншого учасника освітнього процесу;

особа, що створює конфлікти.

Запитання 4

Кого називають потерпілим (жертвою булінгу)? 

варіанти відповідей

учасник освітнього процесу, в тому числі малолітня чи неповнолітня особа, щодо якої було вчинено булінг (цькування);

свідок та (або) безпосередній очевидець випадку булінгу (цькування);

учасник освітнього процесу, в тому числі малолітня чи неповнолітня особа, яка вчиняє булінг (цькування) щодо іншого учасника освітнього процесу;

особа, що створює конфлікти.

Запитання 5

Кого називають спостерігачем?

варіанти відповідей

учасник освітнього процесу, в тому числі малолітня чи неповнолітня особа, щодо якої було вчинено булінг (цькування);

свідок та (або) безпосередній очевидець випадку булінгу (цькування);

учасник освітнього процесу, в тому числі малолітня чи неповнолітня особа, яка вчиняє булінг (цькування) щодо іншого учасника освітнього процесу;

особа, що створює конфлікти.

Запитання 6

Назвіть прояви, які можуть бути підставами для підозри в наявності випадку булінгу учасника освітнього процесу. (Оберіть усі вірні варіанти).


варіанти відповідей

різка зміна звичної для дитини поведінки;

агресивність, напади люті, схильність до руйнації, нищення, насильства;

емпатія;

відлюдкуватість, уникнення спілкування;

скарги дитини на біль та (або) погане самопочуття; пошкодження чи зникнення особистих речей; вимагання особистих речей, їжі, грошей; жести, висловлювання, прізвиська, жарти, погрози, поширення чуток сексуального (інтимного) характеру або інших відомостей, які особа бажає зберегти в таємниці;

намагання приховати травми та обставини їх отримання;

демонстрація страху перед появою інших учасників освітнього процесу; занижена самооцінка, наявність почуття провини;

стриманість у поведінці.

Запитання 7

На що має бути спрямована діяльність щодо запобігання та протидії булінгу в закладі освіти? (Оберіть усі вірні варіанти).

варіанти відповідей

виявлення булінгу (цькування) та (або) потенційних ризиків його виникнення;


роботу з відновлення психічного стану постраждалих від булінгу;


визначення та реалізацію необхідних заходів, способів і методів запобігання виникненню булінгу (цькування) та (або) потенційних ризиків його виникнення;

визначення та реалізацію необхідних заходів, способів і методів вирішення ситуацій булінгу (цькування) та/або усунення потенційних ризиків його виникнення.

Запитання 8

Діяльність щодо запобігання та протидії булінгу в закладі освіти відображається в ___?

варіанти відповідей

в порядку реагування на випадки булінгу;

в Наказі МОН України;

в наказах Управління освіти;

в плані заходів спрямованих на запобігання та протидію булінгу в закладі освіти.

Запитання 9

Які заходи належать до спрямованих на запобігання та протидію булінгу в закладі освіти. (Назвіть усі правильні відповіді).

варіанти відповідей

організації належних заходів безпеки відповідно до законодавства (пост охорони, відеоспостереженням за місцями загального користування тощо);

організації безпечного користування мережею Інтернет під час освітнього процесу;

контролю за використанням засобів електронних комунікацій малолітніми чи неповнолітніми здобувачами освіти під час освітнього процесу;

розвитку соціального та емоційного інтелекту учасників освітнього процесу.


Запитання 10

Хто є головою комісії з розгляду випадку булінгу?

варіанти відповідей

психолог закладу освіти;

заступник директора з НВР закладу освіти;

уповноважена особа в питань випадків булінгу закладу освіти;

керівник закладу освіти.

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест